Healthy pizza

28 aug

I sidste uge fik vi lyst til pizza, men gad ikke den klassiske “junk” pizza. Vi lavede derfor vores egen helt egen sunde variant fra scratch. Kun fantasien sætter grænser for de ting man kan putte på. Vi har efterfølgende forsøgt os med laks, light flødeost og rucola, og det er virkelig også lækkert.

Selve dejen og tomatsaucen blev lavet ud fra en opskrift vi fandt på I Forms hjemmeside, og resten af fyldet var simpelt.

Til fyldet skal du bruge (til 2.stk pizza):

– 2 pakker serrano skinke

– 1 pakke rucola

– 1 pakke mozzarella skåret i små stykker

Pizzaen fik kun 12/15 min. i ovnen, da den ellers bliver for hård. Det tager altså ingen tid at lave så lækker, mættende og sund en pizza. Enjoy 😀

English: Last week we made this healthy pizza. The dough and tomatosauce was based on this healthy recipe and the rest was made out of rucola, serrano ham and mozzarella. Enjoy 🙂

9 kommentarer to “Healthy pizza”

  1. Helene 30. august 2012 hos 10:41 #

    Det ser jo vildt nemt ud. Både dejen, saucen og fyldet. Det skal jeg helt klart prøve en af de næste dage. Dejligt med et sundt alternativ til de traditionelle pizzaer! Tak for tippet 🙂

    • Fit For Livin 30. august 2012 hos 10:58 #

      Jeg er virkelig fortaler for nemme og lækre opskrifter. Jeg keder mig hurtigt i et køkken og kan ikke bruge flere timer på en ret. Så når det er nemt, billigt og tilmed sundt, så er jeg solgt 🙂

  2. emedoutlet 29. august 2012 hos 10:26 #

    I generaly looking for healthy diet in net and now i got this healthy pizza. It is amazing. I will try it at home.

    • Fit For Livin 30. august 2012 hos 08:55 #

      I’m so glad you could use the recipe 🙂 It’s just so delicious 🙂

  3. Frenchilicious 28. august 2012 hos 13:41 #

    Lyder bare top-lækkert. Sjovt at jeg lavede pizza, efter samme iform-opskrift igår aftes også:)!! Den er bare lækker! Men var det ikke lidt synd for Jeres nabo-pizza-mand? haha… knus Kathrine

    • Fit For Livin 28. august 2012 hos 14:45 #

      Ej hvor sjovt 🙂 Den er utrolig lækkert nemlig. Haha, jeg sagde det samme til kæresten, at jeg ikke håbede de så os i vinduet i gang med at lave vores egen pizza 😉 Følte jeg var dem utro, haha!

  4. Cecilie 28. august 2012 hos 11:52 #

    Lyder lækkert! Vi er heller ikke meget til de tykke usunde pizzaer man kan købe rundt omkring og min mand har derfor fundet på noget smart. Vi bruger wraps. Altså sådan nogle som man normalt putter grønt og kød i og ruller. I stedet lægger vi dem på en tallerken og fylder så på med noget godt fyld. De bliver ikke sprøde hvor der er tomatsauce men de er tynde og smager godt. De fås også som fuldkornsvariant. Man skal så bare give pizzaen den tid det tager for osten at smelte, en 5-6 minutter.

    • Fit For Livin 28. august 2012 hos 14:44 #

      Det har jeg også prøvet en enkelt gang, og det var virkelig simpelt og lækkert, især som en forret 🙂 Kan være vi snart skal lave det igen.

Skriv en kommentar