Lækker og sund grøntsagstærte!

1 feb

Endelig kommer opskriften på den lækre grøntsagstærte som mange af jer har efterspurgt. Ikke nok med den er sund, proteinrig og nem at lave, så er det også en af de bedste retter vi nogensinde har fået herhjemme. Det smager ikke sundt på den dårlige måde, men derimod som om man synder. Jeg forstår det ikke helt 😉

Inspirationen har vi fundet her (tjek bloggen ud, det er lækker inspiration), hvor vi så har lavet den lidt om, så den er tilpasset vores behov og kcal. indtag.

Grøntsagstærte 1

Du skal bruge:

– 2 æg + 4 æggehvider

– 200 g. hytteost

– 50 g. parmesan

– 40 g. havremel

– 1 bundt broccoli

– 200 g. spinatblade

– 1 pakke skinkestrimler

Fremgangsmåde: Start med at blande alle ingredienser sammen på nær grøntsagerne og kødet. Tilsæt derefter det resterende. Svits eventuelt broccoli på panden for sig, så det ikke virker rå når tærten er færdig. Hæl massen i et ovnfastfad. Bag i ca. 20-25 minutter ved 200 grader. Lad den afkøle i ca. 10 min. og server.

Hele tærten indeholder 1.044 kcal. og består af 111 g. protein, 90 g. kulhydrat og 36 g. fedt. Enjoy! 🙂

Grøntsagstærte 2

// We made this delicious vegetables pie! It’s healthy and easy to make. If you want the recipe let me know and I will translate it for you 🙂

18 kommentarer to “Lækker og sund grøntsagstærte!”

  1. Tina 30. oktober 2013 hos 11:17 #

    Super lækkert! Jeg undlod dog at putte melet i, og brugte det i stedet som alm. fyld i en tærtebund. Det smagte virkelig skønt. Især med lidt revet emmentaler ovenpå 🙂

  2. Trine Zabel 18. august 2013 hos 10:12 #

    Hej.
    ved ikke om jeg helt forstår opskriften. Hvilke ingredienser blandes sammen først?

  3. Ditte 7. februar 2013 hos 12:15 #

    Lige et hurtigt spørgsmål: Bruger i ikke nogen tærtebund? Og fungerer det ok uden? 🙂 Glæder mig til at lave tærten – den ser lækker ud!

    • Fit For Livin 7. februar 2013 hos 12:29 #

      Nej, vi bruger ingen tærtebund, det er slet ikke nødvendigt da melet gør at bunden bliver fast 🙂 Du skal bare glæde dig, den er så lækker 🙂

  4. Emma 4. februar 2013 hos 14:19 #

    ca. hvor mange portioner er der i en helt tærte?

    • Fit For Livin 4. februar 2013 hos 14:58 #

      Der er til 2 mennesker i den tærte, hvor hver person får 2 stykker 😀

  5. Lisbeth 1. februar 2013 hos 22:45 #

    Den vil jeg helt sikkert prøve.. Havremel skal jeg alligevel ud og finde, da jeg lider af glutenallergi ;-( og så har jeg tilmed fået mælkeallergi oveni – så skal lige finde lidt erstatninger for mælkeprodukterne 😉

    • Fit For Livin 2. februar 2013 hos 09:34 #

      Uhh, uheldigt med to gange allergi :/ Heldigvis findes der i dag så mange lækre alternative opskrifter på lækkert og sundt mad 😀

  6. Tine 1. februar 2013 hos 18:08 #

    Det lyder jo vanvittigt lækkert! 😀 Men hvad er havremel (blendet havregryn?)

    – Tine

    • Fit For Livin 1. februar 2013 hos 18:10 #

      Så lækkert! Havremel er en meltype 🙂 Vi bruger også nogle gange grahamsmel, det er ligeså godt 🙂 Tror man kan bruge mange slags.

      • Tine 1. februar 2013 hos 19:21 #

        Nå for sørensen! 🙂 Er det bare i et almindeligt supermarked man kan købe det?

      • Fit For Livin 1. februar 2013 hos 21:08 #

        Man kan få det i helsekostbutikker og på nettet, men vil formode det også er i supermarkeder som Føtex, Bilka m.m. 😀

    • Maria 3. februar 2013 hos 10:09 #

      Når jeg ikke lige har havremel ved hånden maler jeg bare nogle havregryn i foodprocessoren, og vupti, så har jeg et produkt med næsten samme egenskaber til en brøkdel af prisen – omend en lidt større brøkdel 😉

  7. Willemijn 1. februar 2013 hos 17:56 #

    Mmmm, lyder meget godt! Jeg elsker broccoli så jeg ga prøve at lave opskriften!

    • Fit For Livin 1. februar 2013 hos 18:10 #

      Så vil du elske denne tærte! 🙂

      • Tina 29. september 2013 hos 19:02 #

        Er havremel det samme som havreklid ?

Trackbacks/Pingbacks

  1. GRØNTSAGSTÆRTE « SUNDE OPSKRIFTER - 6. marts 2013

    […] OPSKRIFT INSPIRERET FRA DENNE […]

  2. IDEER | SUNDE OPSKRIFTER - 27. februar 2013

    […] > TÆRTE UDEN BUND https://fit4livin.wordpress.com/2013/02/01/laekker-og-sund-grontsagstaerte/ […]

Skriv en kommentar