I work out!

1 feb

Findes der noget bedre end at starte weekenden med god samvittighed?

Hele ugen har bare kørt så godt med motion og kost! Og bedst af alt har jeg nået mit delmål for januar,nemlig at smide 4 kg. og genfinde dele af min tidligere form!

20130201-184735.jpg

Advertisements

14 kommentarer to “I work out!”

  1. Miranda 4. februar 2013 hos 13:57 #

    Jeg er så imporneret (og ja også en smule misundelig.. hi hi på den gode måde, men det har vi vist været omkring før) over du allerede har smidt 4 kg. Jeg ville ønske det var mig.
    Men det er dog med til at inspirere mig endnu mere til at gøre et endnu større forsøg på at få kroppen til at blive mere fit både hvad angår vægten og målene.

    Jeg så/læste din Foodjournal forleden dag (og kommenterede også) hvorefter jeg har ladet mig inspirere af din frokost tidlig og sen fordi jeg idag har kopieret den mere eller mindre til min egen frokost. (giver det mening ?? jeg havde 2 rugbrød med mageret pålæg med til frokost på arbejdet, og har stadig 2 med peanutbutter tilbage i køleskabet).
    Din morgenmads version spiser jeg allerede, så jeg glæder mig til en dag at prøve den lækre tærte (når opskriften er oppe på din side).

    Jeg har dog tabt samlet 7,5 cm fordelt over kroppen og har vist tabt mig sammenlagt 500 gr fedt fra d. 21/1 og til nu. Så lidt fremad går det dog.

    Nu læste jeg dit oplæg om kopiering og jeg håber inderligt ikke at jeg har kopieret noget hverken fra dig eller andre blogs. Det er klart at man lader sig inspirere af indlæg /oplæg man læser andre steder og har lyst til at give sin egen version af emnet – det håber jeg ikke indgår under kategorien “kopiering” eller ??
    Hmm… jeg har været inspireret af din “motivations lørdag” og lavet min egen version, som ik gælder enkelte dage og heller ikk (ik såvidt jeg ved) har samme billeder, men jeg må indrømme jeg ikke har fået (endnu) skrevet at de var fundet via Pinterest. Det må jeg hellere se at få gjort for der er jo ingen tvivl om at ingen af billederne på mine motivations indlæg er af mig.. så fin og trimmet en krop ejer jeg ikke (endnu ??).

    Hvor vil jeg så hen med alt dette? Jo.. jeg er stadig ny indenfor blogging og selvom jeg skriver alle mine oplæg selv, og blander mine egne meninger /holdninger / erfaringer med ting jeg har læst, så følte jeg mig alligevel usikker på om jeg gør noget forkert. Make sense ? Jeg spørger nok / eller skriver dette fordi jeg fornemmer at du har LANGT mere erfaring end jeg indenfor blogging. Så se det som et lille “må jeg godt det ?” spørgsmål. Du ved – jeg er eleven og du er læren.. hi hi.

    Jeg håber på, at min lille blog bliver til mere en dag og jeg måske endda bliver så heldig at jeg ligefrem får et par kommentarer til det jeg skriver. Omvendt så er mine indlæg mere om mine tanker, erfaringer, oplevelser osv blandet sammen med opskrifter og billeder af alt muligt.
    Hvis du en dag skulle have lyst til at lære lidt fra dig gerne via mail, som ex “does and dont” så lytter jeg meget gerne til lidt guldkorn. Jeg har fundet ud af at man kan lære MEGET ved at høre gode råd fra andre.

    Tak for dine altid søde og venlige svar. Jeg må indrømme jeg oftest næsten ikke kan vente på at du svarer 🙂 på en ikke creepy måde.. (ok jeg gør det vist ik bedre for mig selv hva? ha ha ha ha).

    Mvh Miranda – ps hvis dette hellere skulle være sendt i en mail så undskylder jeg og du er mere end velkommen til bare at svare på min mail og slette indlæg hvis du synes.

    • Fit For Livin 4. februar 2013 hos 14:56 #

      Hvor er du sød! Og jeg er så glad for du kan bruge mine (simple) forslag til en maddag til noget. Det bliver jeg glad for, for så har bloggen en pointe, hvis den kan hjælpe andre med at komme på ideer til mad. Hvordan synes du det har smagt/været indtil videre? Har du kunne holde dig mæt osv.? Når man starter på en ny madplan, er det altid lidt spændende 🙂 Nogle vil mene min madplan er kedelig, men for mig virker det at have en fast rutine. Hvis jeg ikke spiser næsten det samme hver dag, kan jeg ikke finde ud af det og så ender jeg med at spise for meget/noget usundt 🙂

      Og så vil jeg lige sige at cm. er så meget “federe” at tabe end kg. Forstår du? 🙂 Jeg synes da det er rart at vægten går ned af, men jeg elsker når jeg kan se at cm. forsvinder, man er blevet mere stærk eller spejlbilledet er blevet mere venlig mod én.

      Angående indlægget om kopiering, så det vidst også min egen skyld, at det er lidt tvetydigt og det beklager jeg. Jeg henviser virkelig ikke til én specifik blog, men det handler mere generelt om, at vi alle skal blive bedre til at linke til hinanden og lave anbefalinger. Inspiration er godt, og de ting du nævner er slet ikke kopiering. Jeg læser også tit med begejstring andres indlæg og brainstormer, hvad man selv kunne gøre på sin blog osv. om selvsamme emne. Så du må endelig ikke tro det handler om din blog, eller andres for den sags skyld. Det handler blot om, at når jeg anbefaler nogle blogs, kan jeg stå inde for dem alle (jeg lavede nemlig en lille ups’er sidst jeg kørte med anbefalingerne, der endte ud med at jeg førte flere læsere videre til en blog, der stjal andres arbejde, og det var også lidt min egen skyld fordi jeg ikke havde researchet nok). Så fortsæt du bare det gode arbejde og lad dig endelig inspirere. Der er jo ikke nogen, der har patent på emner 😉
      Mit råd er, at du kan tillade dig alt, så længe du skriver med hjertet, er ærlig og brænder for det 🙂 Selvom jeg har blogget et år er jeg langt fra erfaren og jeg har også lært en masse det sidste år og lærer nye ting hele tiden.

      Du skal bare klø på og så vil der ligeså stille dukke nye læsere op med tiden. Og hvis du vil have specifikke råd til noget, så spørg endelig, det kan jo være mine erfaringer med hvad der duer, kan bruges af andre 🙂 Og lige så meget som du glædes over svar fra mig, glædes jeg over når nogle har lyst til at kommentere herinde. Jeg elsker når nogen har lyst til at give deres besyv med og endda (ligesom dig) skrive lange kommentarer om hvad de selv gør. Det er inspirerende 🙂

      • Miranda 4. februar 2013 hos 15:23 #

        Juhuu… der var dit svar.. hihi. 🙂

        Tak for en (igen) skønt og langt svar. 🙂 Jeg er ikke så god til at holde mig til madplaner, og slet ikke særlig god til det der med “det må man ikke spise” – altså når det gælder alm madvarer. Jeg elsker pasta og grøntsager, så dejligt at se at i dine forslag til aften måltider der indgik det i 🙂
        Jeg tilmeldte mig Go’Danmarks kur med ham Christian Blitz, men jeg ikke super god til at følge sådan et program for desværre er det ikke lige sikkert at jeg er i humør til at spise præcis det den pågældende dag eller også kan det tænkes at jeg ikke kan lide hvad de laver af forslag. Mht dine madder så blev mine med hamburryg og kamsteg. Eneste “fedtfattige” pålæg jeg lige kunne opdyrke som jeg havde lyst til. Tilbehør til frokosten, vand, 1/4 kærnemælk, lidt peberfrugt, lidt agurk og lidt hummus.
        Udover det har jeg taget 2 madder med peanutbutter med – den ene er spist og kl er 15 – og jeg er ikke engang sulten efter den anden. Den 1 blev faktisk lidt spist fordi jeg havde lysten – ik rigtig fordi jeg var sulten 🙂 jeg elsker at jeg efterhånden flere og flere steder har hørt at folk snacker med peanut butter. Jeg fik tip om at spise et æble og lidt PB som snack måltider, da selvom PB indeholder mange kalorier så holder det en mæt længere på mindre portion end så meget andet “crap” mad man ellers putter i munden.

        Jeg elsker PB 🙂

        I know – jeg kan heldigvis selv se en lille bitte smule forandring i spejlet og på målebåndet, men jeg ejer ingen tålmodighed så i min verden sker der ikke nok! ha ha ha… jeg vil meget hellere have der ryger 1 kg af om ugen som dig – sagde jo jeg var misundelig.. hi hi. Min vægt står mere eller mindre stille, men jo virker til at være muskler som trods alt bygges op.

        Jeg har faktisk ville høre dig/jer om jeres erfaring med protein shakesne. Jeg så at du havde skrevet noget om hvilket mærke I foretrækker, og jeg køber gerne hvad andre har gode erfaringer med. Du svarede også at du/I spiser/drikker det i forbindelse både frokost, aftensnack og efter træning.
        Har I nogensinde oplevet at der var nogen I kendte som tog på af disse protein shakes? Jeg er jo ikke så god til at tælle kalorier, da jeg synes det er noget af det mest kedelige i verden og nærmest ødelægger min madglæde eller bare generelt mit forhold til mad, MEN jeg er mega usikker på at drikke de her ekstra shakes af frygt for at jeg får for mange kalorier.

        Mht dit kopierings indlæg, så ved jeg godt at det nok ikke var møntet på nogen direkte. Jeg reagerede bare mere fordi jeg er så ny i blogging og var lidt i tvivl om det var ok at have nogle af samme “toppics” oppe, men som du selv siger så alt hvad jeg har oppe er inkl. min egen mening / holdning / erfaring indblandet i det. Jeg har jo naturligvis ikke erfaring omkring alt hvad jeg skriver og noget er da også hvad jeg støder på af læsestof – jeg skal huske at være bedre til at dokumentere i mine indlæg hvis jeg har noget med – tak for reminderen. Det er kun rart at vide hvad man bør / må eller skal gøre 🙂

        Jeg kontakter dig nok med diverse “hvad ville du gøre”, “hvordan gør man det” “hvad er din/jeres erfaring” ??? osv men det bliver højst sandsynligt via din mail – håber det passer med dig ?

      • Fit For Livin 4. februar 2013 hos 16:55 #

        Ja, du skriver bare på mail hvis du har nogle spørgsmål 🙂

        Angående proteinpulver er der ikke ret mange kalorier i, specielt ikke hvis du blander det op med vand. Det mætter utroligt meget og kan både drikkes i forbindelse med frokost/en snack eller efter træning, hvor man har brug for protein til den efterfølgende restituion. Du skal slet ikke være så kalorieforskrækket, så længe du blot spiser sundt og varieret 🙂 Vi drikker kun den her nu, det er klart det bedste vi har prøvet. http://www.gymnordic.com/dk/protein/syntha-6.html. Vi bruger det også meget i sunde desserter, i morgenmad osv. 🙂

    • Fit For Livin 4. februar 2013 hos 15:02 #

      Hov forresten, så har jeg prøvet at kommentere på din blog før, men de går ikke igennem. Det kan være du skal undersøge om man kan gøre det nemmere at kommentere eller måske er det mig, der laver en fejl? 🙂

      • Miranda 4. februar 2013 hos 15:25 #

        Ej har du det ??? seriøst ?? takker.. STORT tak.. men nej jeg har ikke set dem eller fået besked om der ligger nogen kommentarer. Kan du evt huske en af dem som jeg kan søge mere konkret på?
        Hmm.. lyder mystisk. Gad vide om der er andre som har oplevet det ? jeg har intet fået af vide før og kan måske hænge sammen med at jeg så ik rigtig får kommentarer ?? strange. Det må klart undersøges..

  2. nannasmed 2. februar 2013 hos 14:54 #

    Sådan! Godt gået 🙂

    • Fit For Livin 2. februar 2013 hos 16:03 #

      Mange tak 🙂

  3. Nadia 2. februar 2013 hos 13:12 #

    Sejt med 4 kg på en måned 🙂

    Respekt til dig herfra 🙂

    • Fit For Livin 2. februar 2013 hos 15:57 #

      Tak 😉

  4. Signe 2. februar 2013 hos 10:54 #

    Du er for sej! Godt gået!

    • Fit For Livin 2. februar 2013 hos 11:06 #

      Er også lidt stolt 😉 Har aldrig holdt noget så længe før.

  5. Charlie 2. februar 2013 hos 08:16 #

    Sejt! Fortsat god træning i februar 😀

    • Fit For Livin 2. februar 2013 hos 09:34 #

      Tak 😀

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: