Forkæl din krop oven på en lang og kold vinter!

8 mar

Vores kroppe bliver ofte glemt og gemt væk efter en lang og kold vinter (der tilsyneladende bliver ved?!?), men det er netop nu at den har brug for ekstra pleje og omsorg. Motion og kost gør meget, men ekstra omsorg er også nødvendigt i de kolde måneder. Til at komme tørhed og manglende pleje til livs, kan I følge disse fem råd:

Body

Hud:

Udover at smøre din krop dagligt med en fed og nærende creme, så er det ligeså vigtigt at indtage kosttilskud, der nærer og plejer huden indefra. Jeg anvender selv dagligt Udo’s Choice (1 spsk. om dagen) og det er helt vildt den forskel det gør. Jeg har tidligere også taget hørfrøolie. Det er lidt billigere, men giver både en blødere, mere skinnende og sundere krop.

Kroppen:

Selvom det meste af din krop er gemt væk lige p.t., er det vigtigt at holde hudplejerutinerne ved lige. Man får det bedre, når kroppen er blød og fri for hår. Kom derfor allerede nu ind i en god rytme, så du er klar til sommeren, der snart står for døren. Bestil tid til en voks, massage eller scrub huden flere gange ugentligt. Lav evt. din egen af groft salt og olie. Det giver sådan en lækker fornemmelse.

Body 1

Hænder:

Giv dine hænder den pleje og omsorg de fortjener hele året rundt. Lav din egen manicure eller bestil tid og få gjort det professionelt. Fugt dem med lækre håndcremer og olier. Jeg sover ofte med mandelolie på om natten og handsker udover beregnet til formålet.

Ben og balder:

Mange af os kvinder lider jo desværre af appelsinhud. Det kan dog bekæmpes via den rette kost og regelmæssigt motion. Derudover kan du også holde det nede ved massere området flere gange ugentligt. Det er med til at styrke blodgennemstrømning ligesom at hudens udskillelse af affaldsstoffer øges. Brug derudover scrubs, tørbørst området inden bad og masser med olie efterfølgende. Jeg anvender Weledas Cellulite Oil og den er SÅ god. Den giver hurtige resultater efter ca. 2 ugers brug. Den skal dog helst bruges dagligt for at opnå den bedste effekt.

Body 2

Fødder:

Vi ser nærmest aldrig vores fødder om vinteren og derfor er de virkelig glemt, når kroppen skal plejes. Forkæl dem derfor endelig med regelmæssige fodbad. Burg badesalt og lækre olier i vandet. Dine fødder vil takke dig for det og giver dig den ultimative følelse af velvære. Jeg anvender tit en fed creme, putter bløde strømper uden over og sover med det om natten. Dagen efter er de så bløde og lækre.

Photo credit: Tumblr

 

14 kommentarer to “Forkæl din krop oven på en lang og kold vinter!”

  1. Matilde 10. marts 2013 hos 21:29 #

    Hvad tager du så af vitaminer/mineraler udover Udo’s choice? Intet andet?

    • Fit For Livin 10. marts 2013 hos 21:47 #

      Kun en vitaminpille om aftenen, resten får jeg igennem en sund kost 🙂

  2. Mathilde 9. marts 2013 hos 15:59 #

    Tak for påmindelsen – det er værd at huske, lige at gøre det ekstra for sin krop. Det kan godt være, at tippet er lidt underligt, men jeg er rigtig glad for at bruge en køkkensvamp på fødderne, når jeg er i bad. Jeg bruger de der firkantede engangsskuresvampe, som man kan få i forskellige farver. Hvis man køber en pakke med hvide svampe, virker de ikke helt så køkken-agtige på badeværelset. For mig er det en god både at holde fødderne bløde 🙂

    • Fit For Livin 10. marts 2013 hos 10:12 #

      Vildt godt tip, det har jeg aldrig hørt før 🙂 Det skal prøves.

  3. Cecilia emborg 9. marts 2013 hos 12:47 #

    Hvor mange gange dagligt bruger du cellulite olien?
    Jeg har nemlig den samme olie, og der står jo 2xdagligt, men jeg husker sjældent at gøre det begge gange..
    Så ville høre om du har set resultater for kun 1xdagligt, eller om du bruger den slavisk de 2xdagligt, for så må jeg jo hellere bare komme igang 🙂

    • Fit For Livin 9. marts 2013 hos 16:10 #

      Jeg bruger det primært 1 X dagligt, nogle gange 2, og jeg ser stadigvæk en effekt. Jeg tror mere det handler om at bruge flere minutter på at smøre det godt ind og massere området end at gøre det flere gange dagligt, det giver meget 🙂 Derudover bruger jeg også scrubben fra Cellulite serien, den giver lige det ekstra i kombination med olien 🙂

  4. Simone 8. marts 2013 hos 19:16 #

    Jeg er bestemt fast læser af jeres blog, i er så utrolig inspirerende! 🙂
    – Jeg har lavet et indlæg på min blog, som handler om jeres super fede challenge ”sexy legs”! 🙂

    http://bysimonepoulsen.blogspot.dk

    • Fit For Livin 8. marts 2013 hos 21:06 #

      Tusind tak Simone 😀 Jeg tjekker straks din blog ud 🙂

  5. Fit´n Run 8. marts 2013 hos 16:18 #

    Tak for tippet, det er vidst på tide man gør lidt for sig selv – inden man skal vise kroppen i bikini 🙂

    • Fit For Livin 8. marts 2013 hos 17:37 #

      Lige præcis 😀 Det skal man også huske!

  6. Katrine Nielsen 8. marts 2013 hos 13:46 #

    Hvor kan Weledas Cellulite Oile købes henne? 🙂

    • Fit For Livin 8. marts 2013 hos 17:33 #

      I Matas og Helsekost – det er et vidundermiddel 😀

  7. Alberte 8. marts 2013 hos 08:54 #

    Når du bruger Udo’s Choice, er det så ovenpå diverse salater eller hvordan benytter du det? 🙂 er også i tvivl om hvor vidt jeg skal benytte mig af kapsler, eller om jeg skal købe det flydende – hvad synes du er bedst?

    • Fit For Livin 8. marts 2013 hos 17:19 #

      Jeg tager det “rent”. Man lærer hurtigt at glemme smagen og jeg synes slet ikke det er slemt. På den måde ved jeg, at jeg får al olien frem for hvis den hældes over en salat. Jeg vil til hver en tid vælge det flydende, tror det er langt billigere på den måde 🙂

Skriv et svar

