Gymtalk ft. us!

1 mar

Har I set vi har skrevet et lille blogindlæg for Gymtalk? Det handler om vores fortid, som mindre sunde individer kontra den levestil vi stræber efter i dag. Der er måske ting I slet ikke vidste om os + billeder I aldrig har set før 😉

Gymtalk.com er en side, hvor både kvinder og mænd deler deres resultater med træning, kost og andet relevant inden for sundhedsfeltet. Man kan både finde inspirerende artikler og spændende blogindlæg.

Tine Grønnemark, der tidligere har gæsteblogget, skriver bl.a. derinde fast. Tjek det ud!

Gymtalk

4 kommentarer to “Gymtalk ft. us!”

  1. Clara Bugge Larsen 1. marts 2013 hos 15:11 #

    Jeg tænkte på, om I ikke har nogle øvelser, der er specielt egnet til de lettere ubehagelige håndtag, som flere af os desværre døjer med. Det ville var fantastisk, hvis I havde 🙂
    Mvh Clara

    • Fit For Livin 1. marts 2013 hos 22:35 #

      Jo, det har vi i hvert fald 🙂 Mine yndlings er hvor man har en tung håndvægt i hver hånd, og så kører armen ned langs siden et antal gange. Derefter tager man den anden side. Det går lige i taljen/håndtagene. Derudover er sideplanken, hvor man kører armen ned under sig og op igen i strækt position fantastisk. Den er vildt hård, men rammer perfekt 🙂 Håber det kan bruges.

  2. Anne 1. marts 2013 hos 15:06 #

    Har lige læst artiklen – spændende som altid.

    Jeg beundrer virkelig jeres viljestyrke, jeg synes det er så fedt! 🙂
    Jeg går med en stor drøm om lige at tabe de klassiske 5-7 kilo, og jeg føler virkelig at jeg skal gøre en kæmpe indsats for at der overhovedet sker bare lidt. :-/

    Nok mest henvendt til dig, Danica, hvordan kommer du ordentlig i gang fx efter din fødsel eller den gang i levede usundt og valgte en ny levestil? Jeg lever med en konstant dårlig samvittighed hvis jeg spiser lidt slik eller noget, og det er jo ikke meningen med livet.
    Hvad gør i for at bevare den (åndssvagt) gode viljestyrke i har? Den er virkelig misundelsesværdig. 🙂

    Jeg tænkte på hvad spiser i af kosttilskud? Og hvis man skal vælge en proteinpulver, er det så ok ikke at spise så mange forskellige typer som I gør, fx en til både før, under og efter træning? Kan man godt nøjes med at bruge proteinpulver, som ikke har noget særlig kulhydrat i sig, og så det har en effekt?

    Jeg tror lidt jeg trænger til sparket – altså til at komme ordentlig i gang. Især også når i nu så fint skriver, at det er en prioriteringssag, men jeg skal blive endnu bedre til det, og især når jeg nu sidder midt i min bachelor og trænger til at tømme hovedet en gang i mellem. 🙂

    Glæder mig til at høre fra jer og tak for en god blog. 🙂

    • Fit For Livin 1. marts 2013 hos 22:33 #

      Tusind tak for din kommentar 🙂 Jeg fik simpelthen nok til sidst da jeg levede usundt, jeg var uoplagt, følte mig ikke tilpas i egen krop og generelt havde jeg ikke super meget energi. Men jeg ændrede ikke alt fra den ene dag til den anden. Jeg startede først med motionen og fik det under huden og bagefter kom kosten. Så gik det lidt nemmere 🙂

      De sidste 5 kg. er også de sværeste, de sidder fandme godt fast 😉 Er jo selv igang her nu og det er en kamp. Det er synd du skal leve med konstant dårlig samvittighed. Det er helt okay at synde, så længe du nyder det og ikke gør det hver dag. Det skal der være plads til. Hvis du helt vil undgå usunde sager, kan du lave sunde alternativer? Vi lever jo heller ikke sundt altid. Én gang om ugen må vi synde og så er det slet ikke så hårdt 🙂

      Har du læst det indlæg vi skrev for en uge siden om vores brug af kosttilskud/proteinpulver?:) Der står dem vi bruger og du kan sagtens nøjes med en til det hele. Der står også om forskellen på de to vi bruger. Det hele afhænger af, hvad du skal bruge det til(måltidserstatning eller som en post workout shake?).

      Vi giver altid gerne et spark bagi, og jeg er ikke i tvivl om du kan gennemføre, hvis du sætter det som mål. Sæt delmål. F.eks 1-2 kg. til at starte med, hav inspirationsbilleder hængende og tag dig tid til motionere selvom du skriver bachelor. Du får det så meget bedre. Jeg vil anbefale dig at gøre det om morgenen, så er det overstået og du kan “nyde” resten af dagen med god samvittighed 🙂 Så er man også mere tilbøjelig til at spise sundt, fordi man ikke vil ødelægge sin workout.

Skriv et svar

