Mean & Lean March by Fit For Livin!

28 feb

I morgen er det den 1. marts og det indbyder til endnu en challenge! Normalvis deler jeg de challenges, jeg finder rundt omkring på Tumblr men denne her gang har jeg lavet min egen! Synes den er blevet lidt fin (det tog så også flere timer) og så kan jeg jo netop lave præcis de challenges, jeg synes passer ind. Win! Tryk på billedet for at se den i større udgave. Den kan nemlig godt synes lidt lille, hvis man har en 12 tommer skærm som mig 😉

I denne omgang er der fokus på benene, så de kan blive mean & lean. Så vi skal simpelthen squatte og lunge den hele marts (30 dage i alt). Jeg trænger seriøst til opstramning på den front, så jeg håber I er med mig og er klar til at tage udfordringen op?

Hvad siger I til at vi selv udvikler challenges? Er det noget vi skal gøre hver måned?

Kalender-003

Source: Fit For Livin

// We have developed a challenge for March! It’s all about squat and lunges so we can get mean & lean legs! Are you with me? Click on the picture to see it in full size.

51 kommentarer to “Mean & Lean March by Fit For Livin!”

  1. Anne-Sofie HH 2. marts 2013 hos 09:47 #

    Super godt lavet. Jeg vil helt klart prøve at følge denne plan!

    • Fit For Livin 2. marts 2013 hos 11:46 #

      Skønt! 🙂

  2. :) 1. marts 2013 hos 20:34 #

    Super!! 😀 😀
    Hvor kan man forresten lave sådan et skema?? 🙂 🙂

    • Fit For Livin 1. marts 2013 hos 22:37 #

      Jeg er en dør til teknik, så jeg har lavet det halvt i Word halvt i Picasa. Det tog laaang tid. Man kunne sikkert gøre det meget hurtigere og smartere, men ved ikke hvor desværre 🙂

  3. AJ 1. marts 2013 hos 18:44 #

    Så er den printet ud og hængt på køleskabet 🙂
    Hvis du planlægger at lave en challenge hver måned, ville det være fedt, hvis du kunne sætte et link til en video, så man kunne se hvordan øvelsen udføres korrekt 🙂
    Men det er en super fed blog i har med en masse god inspiration!

    • Fit For Livin 1. marts 2013 hos 22:36 #

      God ide. Det vil jeg gøre for eftertiden. Jeg håber alle kender til squats og lunges, men fra næste måned kommer der link til videoer med 🙂

      • AJ 2. marts 2013 hos 07:16 #

        Jeg tænkte bare at der findes mange versioner af squats og lunges, og det kunne jo være det var én bestemt, du have i tankerne at man udførte 😉 Men det lyder da bare super – det vil jeg glæde mig til:-)

        Rigtig god lørdag.

  4. stephaniefasen 1. marts 2013 hos 17:11 #

    Hold nu op en genial challenge!

    Er der noget jeg gerne vil have opstrammet, så er det mine ben og min bagdel, så det er da oplagt at joine!

    Jeg er helt klart med! 🙂

    Rigtig god weekend..

    /Stephanie – http://www.stephaniefasen.com

    • Fit For Livin 1. marts 2013 hos 22:36 #

      Fedt at høre. Det er også noget jeg virkelig gerne vil have strammet op, så tænkte sådan en challenge var oplagt 🙂

  5. stephaniefasen 1. marts 2013 hos 17:09 #

    Hold nu op en fantastisk challenge! Er der noget jeg vil have opstrammet, er det mine ben og bagdel, så det er da oplagt at joine..

    Så jeg er hel klart med!

    Rigtig god weekend 🙂

    /Stephanie – http://www.stephaniefasen.com

  6. Laura 1. marts 2013 hos 10:25 #

    Jeg er med! 😀 Og så tager jeg fandeme også lige en plan challenge oveni… 😉 Go go go!

    • Laura 1. marts 2013 hos 10:25 #

      Plank* skulle det være. 🙂

    • Fit For Livin 1. marts 2013 hos 11:48 #

      Sejt, du kører simpelthen dobbelt challenge! Det bliver hårdt 😉

  7. Ea M. 1. marts 2013 hos 10:23 #

    Jeg plejer bare at gå let og elefant over de dersens challenges; men ikke denne gang. NU tager jeg den op – og jeg synes egentlig, at det er langt federe, at I laver en månedschallenge, end bare at finde en på nettet! Så thumbs up big time (imens jeg gør mine ben klar til tortur-måned ;-). )

    • Fit For Livin 1. marts 2013 hos 11:47 #

      Haha, fedt du er game! Der er ingen grund til at hoppe let og elegant over dem 😉 Og om en måned kan du slet ikke hoppe, så er du nødsaget til at den næste måneds challenge med også!

  8. Fit´n Run 1. marts 2013 hos 08:47 #

    Jeg er klar på en udfordring 🙂
    Dagens squat og lunges er udført 🙂
    – og forresten rigtig fedt du selv har lavet skemaet.

    /Camilla – http://www.fitnrun.bloggersdelight.dk
    En blog om træning, løb og sund livsstil.

    • Fit For Livin 1. marts 2013 hos 09:59 #

      Fedt du allerede har udført dagens opgave 🙂

  9. Sanne 1. marts 2013 hos 08:39 #

    Super fed ide´- gør endelig det hver måned..!! 🙂

    • Fit For Livin 1. marts 2013 hos 09:59 #

      I will 😀

  10. Fie Høybye 28. februar 2013 hos 23:26 #

    Er det så det der til hvert ben? 😉 så først 10 på højre og så venstre, når det er lunges?

    • Fit For Livin 1. marts 2013 hos 09:58 #

      Nej, jeg tager 10 lunges i alt, ellers bliver 150 nærmest umuligt. Jeg laver walking lungesm så jeg skifter ben hele tiden. Men hvis du er rigtig sej og hardcore, kan du tage dobbelt 🙂

  11. Sabina 28. februar 2013 hos 23:19 #

    Game on!!! Den printes i morgen, og så krydser jeg af hver dag 🙂 Jeg er jo for lidt tid siden kommet alvorligt igang med squats, og endda de helt perfekte efter din hjælpe 😉 – meeen kunne godt bruge lidt motivation som denne!
    Thanx! – og tip fedt i laver jeres egen!

    • Fit For Livin 1. marts 2013 hos 09:50 #

      Man kan altid regne med dig Sabina 😀 Du er for sej! Jamen squats er altså bare den bedste øvelse ever!

  12. Julie 28. februar 2013 hos 22:36 #

    Åh hvor fedt, ville ønske jeg kunne være med. Må altså snart have styr på de problem-knæ…

    • Fit For Livin 1. marts 2013 hos 09:50 #

      Ej, øv:( Problemknæ og squats går bare ikke hånd i hånd. Måske du kan lave bækkenløft i stedet for at belaste dit knæ mindst muligt?

  13. Teresa 28. februar 2013 hos 22:14 #

    Hvor er det fedt, at I selv har lavet sådan en, og så med et fokus!
    Tror jeg vil hoppe med på toget så godt jeg kan (jeg har noget senebetændelse ved venstre side af hoften), det er så motiverende at tænke på at andre også følger samme plan!
    Nu er jeg bare nysgerrig – de der squats der, får man en god nummi af dem? Synes jeg nemlig, at jeg har hørt, men er nemlig ikke sikker 🙂

    • Fit For Livin 1. marts 2013 hos 09:49 #

      Så længe du lytter til din krop og stopper, hvis du oplever smerter 🙂 Det handler heller ikke om at lave dem hurtigst, men blot gennemføre i det tempo man har lyst til. Og ja, der findes ifølge mig ikke en bedre øvelse end squats til at få en tonet og løftet bagdel! Den og lunges er mine ultimative favoritter 🙂

  14. ida 28. februar 2013 hos 21:36 #

    Uh, jeg er ikke sikker på, jeg kan tælle til 150 .. 😉 haha

    • Fit For Livin 1. marts 2013 hos 09:47 #

      Haha, ej det tror jeg også bliver svært, man er jo pænt presset og så skal man tælle sammen tid. Heldigvis er vi kvinder så gode til at multitaske 😉

  15. Rikke aa 28. februar 2013 hos 21:27 #

    Uh la la, jeg er på!

    • Fit For Livin 1. marts 2013 hos 09:47 #

      Sejt! 🙂

  16. SaBe 28. februar 2013 hos 20:01 #

    Jeg er SÅ klar. Får overhovedet ikke trænet det jeg gerne ville på grund af specialeskrivning og overspringshandlinger. Dem her kan jeg både klare hjemmefra, fra specialekontoret eller hotelværelset (smutter på miniferie i morgen). WIN!

    • Fit For Livin 1. marts 2013 hos 09:46 #

      Det er det fede ved de her challenges, de kan udføres alle steder og der er ingen undskyldning for ikke at kunne nå det. Det tager jo vitterligt kun få minutter hver dag 🙂 Held og lykke med specialet og rigtig god ferie.

  17. Sandra 28. februar 2013 hos 19:59 #

    Helt sikkert – jeg stemmer for ny challenge hver måned! Dem, du tidligere har lagt ud, hænger pænt hjemme på min væg i soveværelset, hvor jeg sætter kryds henover dagen, når jeg har udført øvelsen… Så er der nemlig ingen undskyldning, og jeg kan love for, at man får dårlig samvittighed, hvis man pludselig får øje på en dag uden kryds over 😀

    • Rikke aa 28. februar 2013 hos 21:28 #

      Det er virkelig en god idé!

    • Sandra 28. februar 2013 hos 22:44 #

      (Det der med samvittigheden er noget, jeg forestiller mig – det er naturligvis ikke noget, der sker, eller… ;))

    • Fit For Livin 1. marts 2013 hos 09:45 #

      Ej en god ide! Så forpligter det endnu mere. Nej nej, det er aldrig sket før, heller ikke for mig 😉 Kunne jeg aldrig finde på, haha!

  18. ankp 28. februar 2013 hos 19:13 #

    Fedt, fedt, fedt! Jeg stemmer for nye challenges hver måned 🙂

    • Fit For Livin 1. marts 2013 hos 09:44 #

      Det vil vi forsøge at gøre så 🙂 Jeg synes også det er sjovt at have en challenge med sig selv og alle jer!

  19. bykhs 28. februar 2013 hos 19:04 #

    Hvor fin 🙂 Jeg ved ikke om jeg skal være med, da jeg ikke er god til at overholde det.

    • Fit For Livin 28. februar 2013 hos 19:08 #

      Det er jeg heller ikke 😉 Men nu har jeg selv lavet challengen, så det mindste jeg kan gøre er at overholde den selv. Jeg lover at være god til at minde jer om det 🙂

  20. Camilla J 28. februar 2013 hos 18:52 #

    JA JA JA! Bliv ved. 🙂

    • Fit For Livin 28. februar 2013 hos 19:02 #

      Fedt! 😀

  21. ninarav 28. februar 2013 hos 18:41 #

    Fin challenge I har lavet :). Jeg kan bare ikke undgå at overveje – er det ikke usundt at lave den samme øvelse hver dag? Kroppen skal vel have tid til at restituere.Når muskevævet nedbrødes – skal det have tid tid til at bygges op igen – eller noget i stil med det? Jeg ved ikke meget, så det er blot en tanke ;).

    • Fit For Livin 28. februar 2013 hos 19:01 #

      Det er jo airsquats 😉 Der er jo ikke vægt på. Ud over at stramme op er det jo cardiobaseret, så du nedbryder jo ikke muskelvæv på samme måde som ved styrketræning. Så længe det blot er en måned og ikke hver eneste dag i et år går det nok.

      • Fit For Livin 28. februar 2013 hos 19:02 #

        Og airlunges selvfølgelig 😀

  22. Christina 28. februar 2013 hos 18:25 #

    Jeg er så meget med på den Challenge. Jeg har længe ville skrive, men føler mig lidt flov over mig selv og min krop. Jeg har i en alder af 21 ret slatne lår og tendens til appelsinhud. Vil øvelser som disse hjælpe med at stramme op og til dels få appelsinhuden væk? Har ikke været på stranden i to år. Desværre.

    • Fit For Livin 28. februar 2013 hos 19:05 #

      Det skal du slet ikke være flov over. Det vigtigste er, at du kan gøre noget ved det, hvis du er ked af det. Disse øvelser kan du bruge som start til at komme igang og du vil helt sikkert efter en måned føle dig lidt mere tonet. Det vigtige er bare, at du også spiser sundt og dyrker andet motion siden af, så vil du hurtigt se resultater 🙂 Angående appelsinhud kan det også hjælpe at massere huden med olie og tørbørste den. Jeg er selv virkelig glad for Weleda Cellulite oil. Det er altså en vidunder olie:D

  23. Ditte 28. februar 2013 hos 18:21 #

    Wow ville være fedt med en challenge hver måned! Må man godt holde pauser imellem, eller skal man gøre dem ud i et? 150 sqauts.. puha! Elsker jeres blog!

    • Fit For Livin 28. februar 2013 hos 19:06 #

      Skønt at høre 🙂 Jeg har valgt ikke at indsætte pauser, da det for mig bare ender med jeg ikke kommer igang igen 😉 Og det er først til sidst det bliver rigtig hårdt. Ja, 150 squats kommer til at brænde, men jeg ser det som en udfordring 🙂 We can do this!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Et lille tip | stephaniefasen - 2. marts 2013

    […] Jeg siger ja tak og har lavet mine første 10 i går (1. marts) .. Skal I være med?! 🙂 .. Deres Mean lean challenge kan ses på billedet […]

Skriv et svar

