An interview with a blogger #5

20 feb

Jeg har virkelig glædet mig til at dele dette interview med jer. Katrine fra Trés Chic Clique er nemlig en af de sejeste (og største) blogger i Danmark. Hun har ben i næsen, er helt sin egen og mega inspirerende! Hun hviler i sig selv og tager tingene som de kommer, og det kan man lære meget af. Alt behøver ikke at gå op i træning, udseende og sund kost. Vi skal nyde livet, være glade for det vi har og ikke mindst gøre lige præcis, hvad vi har lyst til.

I finder hendes blog lige her. I kan også følge Katrines hverdag på Instagram (katrinekrojby).

Katrine 5

Fortæl os lidt om dig selv, din blog og dit liv som journaliststuderende i Odense?

Jeg har boet de første 20 år af mit liv på Amager med mine forældre. Så flyttede jeg seks måneder til Jylland for at gå på en højskole, der forberedte mig til optagelsesprøverne på mit drømmestudie, journalistik. Heldigvis bar det frugt, og jeg bor nu i Odense, hvor jeg studerer journalistik på Syddansk Universitet. Det er et benhårdt studie, men det er også det sjoveste i hele verden. Alligevel savner jeg min familie, min kæreste og mine venner en del.

I over fire år har jeg blogget på katrinekrojby.dk, her skriver jeg om, hvad der lige interesserer mig af tv, tøj og musik. Og så smækker jeg outfitposts op. Pretty simple.

Træning, velvære og sund mad har fyldt en del på din blog i perioder. Bl.a. har du selv været fitnessinstruktør i fitness dk. Har det altid været vigtigt for dig?

Som som sagt så er det virkelig i perioder, at jeg er sund. Nogle gange føler jeg den, andre gange gør jeg ikke. Går jeg meget i fitness, så spiser jeg meget sundt, og så drikker jeg ikke alkohol. Omvendt, er jeg inde i en periode, hvor jeg går meget i byen, spiser jeg også usundt, og får ikke trænet. Det er ret sort/hvidt, som så meget andet med mig.

Hvilken betydning har træning og sund kost for dig i dag?

Jeg elsker at være inde i periode, hvor jeg træner og spiser sundt. Jeg får mere energi, og så får jeg det bedre med mig selv. I længden keder det mig dog. Derfor er det lidt periodisk for mig.

Har du nogle fremtidige mål for dig selv og din krop?

Nej. Jeg lader ikke min krop styre mig. Det er mit sind, der styrer mig.

Katrine 6

Har du nogensinde prøvet at gå på kortvarige slankekure, og hvad er din holdning hertil?

Jeg tror at alle, har prøvet at gå på slankekur. Men det er jo så fjollet. Så undgår man sukker, hvidt brødt og alkohol, taber sig – så begynder man igen, og så tager man på.

Hvordan ser en træningsuge ud for dig?

Det er meget forskelligt. Det kommer an på, hvordan resten af mit program ser ud. De sidste par uger, har jeg kun trænet én gang om ugen. Før det trænede jeg fire gange om ugen. Mit mål er to-tre gange, men nogle perioder kan det ikke lade sig gøre – som lige nu.

Yndlings træningsaktivitet?

Jeg elsker holdtræning, der bliver jeg presset mest. Jeg kan bedst lide pump, step og cross fit.

Hvad holder dig motiveret i henhold til træning og kost?

Jeg bliver motiveret af den følelse, jeg får når jeg lever sundt.

Katrine 7

Har du en specifik idealperson, som du lader dig motivere og inspirere af?

Ikke inden for sundhed og krop. Det virker intetsigende på mig, jeg bliver inspireret af folk, der har intelligens og er kreative. Så er jeg ligeglade med, hvordan de lever og ser ud.

Dit bedste skønhedstip?

Få søvn og drik vand. Det er næsten en kliché, men det passer jo..

Hvad er ”hemmeligheden” bag dit smukke ydre og flotte krop? Er det gode gener, hårdt arbejde eller en kombination?

Ved nu ikke om jeg har et smukt ydre og en flot krop haha? Jeg arbejder ikke for det. Overhovedet. Men jeg lever livet, er positiv og glad. Måske er det hemmeligheden?

Hvad er dit daglige favoritmåltid?

Aftensmad. Det er det mest spændende. Morgenmad er så ens, frokost er kedelig, men aftensmad er optur.

Katrine 8

Har du nogen favorit retter/opskrifter, når der skal spises sundt?

Jeg elsker omelet. Eller en god salat med avokado, feta, pesto og kylling.

Yndlings sunde takeaway løsning?

Sushi.

Yndlings “sunde” alkoholdrink?

Findes der er sådan én?

Katrine 4

Yndlings træningsmusik?

Jeg træner til ALT. Når jeg løber elsker jeg “Niggas in Paris” haha..

Yndlings motivations/trænings/madblogs?

Den slags følger jeg slet ikke. Som sagt, så er det faktisk ikke noget, jeg går op i. Der er så meget andet, der er værd at bruge sin energi på.

Synder du nogen gange i henhold til mad, motion og alkohol? Og i så fald er det noget du nyder eller får dårlig samvittighed over efterfølgende?

Øh JAA! Hele tiden nærmest. I hverdagen spiser jeg som udgangspunkt sundt. Dog kan jeg godt lige snacke den lidt, hvis jeg har en lang dag. I weekenden får den bare fuld skrue. Dog forsøger jeg at skrue ned på mit alkoholforbrug, jeg bliver simpelthen for sløv af at drikke hjernen ud hver weekend. Denne måned er dog ikke gået så godt… Jeg vil jo gerne træne et par gange om ugen, og når jeg de sidste par uger kun har trænet én gang, har jeg haft det lidt dårligt. Men jeg gider ikke bruge tid på at slå mig selv i hovedet..

Katrine 2

Dit bedste tip til at komme i bedre form?

Drop alkohol og dermed også junkfood. Det virker for mig.

Har du nogensinde følt, at fordi du har en blog har du skulle leve op til et bestemt kropsideal? Der har jo været utrolig meget fokus på kvindelige bloggers udseende og vægt i perioder, hvor kravene er helt urealistiske og nogle læsere er meget kritiske. Hvad er din holdning hertil?

Ja det har jeg da. Mange succesfulde bloggere er ekstremt tynde (Elin Kling f.eks.), så på et tidspunkt troede jeg faktisk, at det var vejen frem. Men det er jo noget pis! Og derfor gjorde jeg op med det. Jeg er den jeg er, og jeg ser ud som jeg gør. Jeg er helt “normal” i højde og drøjde, og jeg gider ikke leve efter et dumt ideal. Det har også været med til at forme min blog.

17 kommentarer to “An interview with a blogger #5”

  1. Ida 21. februar 2013 hos 14:32 #

    Rigtig godt indlæg. ja holdtræning er også så meget mere mig.. Har en tendens til at give op, hvis jeg løber der selv, men ville aldrig give op med andre!!!!

  2. Emma A. 21. februar 2013 hos 09:35 #

    Skønt indlæg. og dejligt at høre lidt om dig og din baggrund!!! 🙂

    • Fit For Livin 21. februar 2013 hos 10:12 #

      Enig! 🙂

  3. oh my dior 21. februar 2013 hos 05:46 #

    wow your fitness blog is amazing

    http://www.ohmydior.org/

    • Fit For Livin 21. februar 2013 hos 10:23 #

      Thank you 🙂

  4. Emma 20. februar 2013 hos 22:53 #

    Fantastisk gode holdninger! Love it 🙂

    • Fit For Livin 21. februar 2013 hos 10:12 #

      Jeg elsker også svarene! 😀

  5. Camilla 20. februar 2013 hos 22:23 #

    Virkelig inspirerende indlæg!
    Hun har en sund holdning til træning og sundhed – skønt med sådan et syn på tingene 🙂
    Vil helt sikkert kigge nærmere på hendes blog efter dette interview.

    /Camilla – http://www.fitnrun.bloggersdelight.dk
    en blog om træning, løb og sund livstil 🙂

    • Fit For Livin 21. februar 2013 hos 10:12 #

      Rigtig sund holdning og det kan man lære meget af. Det hele behøver ikke at gå op i træning, kildevand og broccoli 😉

  6. Kathrine Felland Gunnløgsson 20. februar 2013 hos 21:53 #

    Jeg er nysgerrig efter hvilket blad, der er slået op på i artiklen – den som vist handler om bloggere. Er det Psykologi?

    • Fit For Livin 21. februar 2013 hos 10:11 #

      Hej Katrine. Uhh jeg må være dig et svar skyldig. Jeg mindes dog at Katrine nævner hvilket blad det er på hendes blog. Så enten kan du spørge hende eller se om du kan søge lidt rundt og finde det. Jeg mindes dog det er det dameblad 🙂

  7. henrietteruna 20. februar 2013 hos 17:23 #

    Dejligt, ærligt og inspirerende interview! 🙂

    • Fit For Livin 20. februar 2013 hos 19:18 #

      Det er lige præcis ærligt, og det er så dejligt ligetil 🙂

  8. ifashioncopenhagen 20. februar 2013 hos 17:16 #

    Fedt indlæg! 🙂

    • Fit For Livin 20. februar 2013 hos 19:18 #

      Det synes jeg også 🙂 Hun er enormt inspirerende!

  9. ida 20. februar 2013 hos 16:56 #

    Hun er så fucking skøn!!! Fantastisk I laver blog indlæg om piger der ikke kun går MEGA op i det, men at vi også kan se at det gør ikke noget at drikke hjernen ud engang imellem, og det hele går nok selvom vi engang imellem hilser på McD 😉 I er seje, og hun er sej!

    • Fit For Livin 20. februar 2013 hos 19:17 #

      Tak 😀 Hun er nemlig skøn! Det er ligeså vigtig en del af sundhed synes jeg, at man hviler i sig selv og gør hvad man har lyst til, frem for at prøve at opnå noget urealistisk 🙂 Det inspirerer mig meget.

Skriv et svar

