Inspiration til sund aftensmad #3

12 feb

Rødspætte, ris og rodfrugt

Forleden fik vi rødspætte, brune ris og bagte rodfrugter med en dressing lavet på olivenolie, citron og sennep. Simpelt, billigt, velsmagende og sundt.

Det bedste er, at hele retten indeholder i omegnen af 450 kcal. og kan derfor spises med god samvittighed, samtidigt med, at det er utrolig mættende. Rødspætte er ofte på tilbud i Rema 1000 til ca. 20/25 kr.

Rødspætte, ris og rodfrugt 1

6 kommentarer to “Inspiration til sund aftensmad #3”

  1. Julie Bergmann 13. februar 2013 hos 13:01 #

    jeg plejer selv at vende rødspætterne i groft rugmel, det smager også godt og de mætter lidt mere 🙂

    • Fit For Livin 13. februar 2013 hos 14:25 #

      Super tip Julie! 🙂 Det vil vi prøve næste gang!

  2. Katrine 12. februar 2013 hos 16:08 #

    Hvor meget ris spiser du sådan ca??? Og hvor “gode” er de kulhydrater, som fås fra dr brune ris? Ha’ en god dag 🙂

    • Fit For Livin 12. februar 2013 hos 18:02 #

      Ca. 40 g. 🙂 Det udgøres af sundere kulhydrater og det er mere fiberrigt end eksempelvis hvide ris. Det indeholder også flere vitaminer og mineraler.

  3. Miranda 12. februar 2013 hos 14:59 #

    Uhmm… Dit indlæg minder en del om det indlæg jeg kommer til at poste i morgen, for du “tog mig på forkant” og lagde ud af din aftensmad allerede idag. Langsomme mig… øv bøv.. he he.

    Min er dog hjemmelavet fiskefrikadeller, rodfrugter (rødbeder, knoldselleri, pastinakker) og lidt ris eller også laver jeg salat af spidskål, tomat, squash, frisk chili & granatæble.
    Jeg har rødspætter i fryseren, så tror jeg vil “lave din ret” torsdag. 2 x fisk på en uge er jo heller ik ringe….

    By the way – jeg købte ik lige det protein pulver du nævnte, men en anden slags og må sige/indrømme at jeg endnu ik helt har fundet ud af om jeg er solgt eller ej.
    Jeg har fundet en opskrift på lækre chokomuffins – lægger den ud en af dagene, kig gerne forbi bloggen og test opskriften.
    De ligger på 160 cal & 10 gr protein pr stk. Ik dårligt – mums jeg glæder mig til at smage dem i morgen aften. Får gæster, så dejligt at kunne servere sund og kalorie let kage for dem 🙂
    Ha en skøn dag. 🙂

    • Fit For Livin 12. februar 2013 hos 16:57 #

      Så er det godt at der altid er plads til opskrifter på forskellige blogs, og at man ikke kan være på forkant 😉 Både din aftensmad og proteinmuffins lyder rigtige gode!

      Det er ikke alle der bliver hooked på proteinpulver. Nu ved jeg ikke hvilket mærke du har købt, men det er kun et fåtal jeg synes smager godt. Så det er bare med at prøve sig frem 🙂 Glæder mig til at se din opskrift. Skøn dag til dig!

Skriv et svar

