Be inspired on a saturday #46

9 feb

Min træning i denne uge har været præget af slemme smerter i lænd og ben, så træningen har ikke været optimal desværre. Heldigvis skal jeg til lægen på mandag (igen igen), og så må vi tage den derfra. Ipren tager ikke længere smerterne og jeg har tidligere været igennem både CT scanning, fys og kiropraktor. Men nu er jeg ved at have fået nok og kræver simpelthen at de finder ud af præcist hvad det er. Nu har det stået på siden 2008.

Det hjælper jo heller ikke, at jeg sover minimalt om natten. Jeg sover jo allerede langt mindre end før grundet Sylvester, så er pænt smadret for tiden. Heldigvis er min kæreste så sød at tage nattjansen, men det kan han jo ikke i hverdagene, når han skal på arbejde.

Nå, nok om det. I aften skal jeg nemlig ud for første gang i lang tid. Har ikke drukket siden janur sidste år, så er pænt meget oppe at køre 😉 Mest af alt til at se alle mine skønne veninder og kunne dresse op i fint tøj. Med det sagt, nyd ugens inspirationsbilleder.

Beach body Climb Crumble Drømmekrop Eat clean Feel better Handstand I'm a fighter Jessica Biel træning Lift heavy

Source: Tumblr (The Tumblr Gym & Its No Piece Of Cake)

11 kommentarer to “Be inspired on a saturday #46”

  1. Read the blog, reading about me 12. februar 2013 hos 21:06 #

    Hvor er det en god blog! Jeg er hermed blevet fast læser. Her kan man få lidt motivation. Keep the good work! 😉

    Hilsen fra hende som mangler lidt (meget) motivation. He he

    • Fit For Livin 12. februar 2013 hos 21:31 #

      Velkommen til 🙂 Er glad for du kan bruge bloggen til at motivere dig selv.

  2. Maria 10. februar 2013 hos 12:03 #

    Hej. Jeg kan se, at I nogle gange tester forskellige ting. Kunne det måske være en ide at teste step-/gåmaskiner eller andet træningsudstyr til hjemmet? Jeg har fx set på denne http://www.abilicaonline.dk/salg/stepmaskiner/abilica-corestep/, men synes at den er lidt for dyr. Måske har I nogle forslag til nogle gode, små “hjemmetrænings-maskiner”? Jeg ser nemlig rigtig meget TV og kan jo lige så godt lave noget fornuftigt, mens jeg ser det 😛
    Og lige her til sidst: Er stor fan af jeres blog! Tak for alle de gode råd og motivationen og alle de andre dejlige ting, jeres side bidrager med. 🙂
    Mvh. Maria

    • Fit For Livin 10. februar 2013 hos 21:41 #

      Det kunne være rigtig sejt 🙂 De ting vi tester er virksomheder, der kontakter os. Vi tester derfor kun ting som er relevante for bloggen og jer. Ind til videre har vi ikke fået tilbudt, at teste træningsudstyr til hjemmetræning. Men det vil da i den grad være relevant og jeg kunne selv finde på at have sådan en stående, hvis jeg havde råd 🙂 Det er da super smart, så kan man gøre det mens man ser tv som du siger.

      Tusind tak for din søde kommentar forresten. Det værdsætter vi virkelig meget.

  3. louise 9. februar 2013 hos 16:59 #

    46!!! synes tallet bare stiger og stiger på de her “Be inspired on a saturday” indlæg. synes slet ikke at det er 46 uger siden jeg startede med at læse jeres fantastiske blog! 😀
    fortsæt det gode arbejde, og god tur i byen!! 🙂

    • Fit For Livin 10. februar 2013 hos 21:39 #

      Ja, det er vildt som tiden er fløjet afsted! Det er et år siden i slut februar vi startede op, det er skørt 🙂 Er så fedt du har fuldt os fra starten. Og det kan jeg sagtens huske, for I starten fik vi ikke så mange kommentarer, og der var du en af dem der skrev. Så værdsat 😀

  4. Ditte P 9. februar 2013 hos 13:35 #

    I maj sidste år begyndte jeg at få uro i højre ben. Det udviklede sig, så jeg havde ondt i højre ben, balde og højre side af lænden. Iskiasnerve i klemme..Jeg vågnede kl. 4-5 om morgenen med smerter. Sov dårligt fordi det gjorde ondt at vende sig i sengen. Det gjorde også ondt bare at runde en lille smule i øverste del af ryggen. Jeg kunne ikke træne – heller ikke yoga/mobilitet.

    Jeg var fordi lægen, osteopat og kiropraktor uden held (8 x kiropraktor på én måned…). Det var mildt sagt frustrerende. Men så anbefalede min mobilitetstræner mig at prøve body-sds. Det gjorde jeg så i august – selvom det er dyrt – og efter 2. behandling mærkede jeg bedring! Jeg var til i alt 7 behandlinger i sidste halvdel af 2012 og det var ALLE pengene værd. I september startede jeg forsigtigt med yoga/mobilitet, men jeg er først begyndt på crossfit/styrketræning i januar. Igen meget forsigtigt.

    Body-sds er en slags speciel massage, ledfrigørelse og tryk. De er seriøst dygtige og meget præcise og de har super tilfredse klienter! Jeg kan KUN anbefale det. De kobler det fysiske til det psykiske, f.eks. kan fortrængte følelser, issues og lavt selvværd sætte sig i kroppen på forskellige måder. Men hvis man ikke er klar til den psykiske del, så behøver man ikke det. Jeg kom pga. en dårlig ryg og den blev fikset. 🙂

    • Fit For Livin 10. februar 2013 hos 21:37 #

      Tusind tak for din kommentar, det er meget brugbart 🙂 Jeg er villig til at prøve alt for at få det bedre, så tjekker straks hjemmesiden ud 🙂 Er ked af at høre du også har døjet med det. Det er super frustrerende man ikke kan røre sig ret meget, før man er i smerter.

  5. emili 9. februar 2013 hos 13:11 #

    Hej smukke. Øv hvor nedtur med de smerter der! Jeg har ikke trænet i et år pga samme smerter! Det gør ondt over lænden og strækker sig ned i venstre balle og ben.. Jeg kan ikke vende mig i sengen uden at det gør virkelig ondt og om morgenen er jeg helt stiv. Har været til fys, kiropraktor, Ct scanning, prøvet med gigtpiller men intet hjælper. Her om 3 uger skal jeg så endelig til en MR scanning og håber så meget at de finder ud hvad der er galt. Det er jo simpelthen så forfærdeligt at gå med smerter hver dag.
    HÅBER du kommer til samme scanning snart! God tur i byen i aften ❤

    • Fit For Livin 9. februar 2013 hos 13:29 #

      Hej søde Emilie. Ej, det er præcis det samme jeg har! Også i venstre balle og ben og helt ned i foden. Det er simpelthen iskasnerven, der trykkes på. Det summer samtidig med det gør virkelig ondt! Jeg kræver også en MR scanning nu. Sidst kun de bare se en irritation/svag diskusprolaps, men kunne ikke fortælle mig præcis hvad det var. Blot at jeg skulle tage smertestillende fast, men det holder da ikke. Jeg har også prøvet gigtmedicin, det virker heller ikke. Det næste er nervemedicin/bedøvelsesmedicin, og det synes jeg er lidt voldsomt. Jeg håber virkelig du får afklaring via din scanning, for det er så frustrerende. Også inden du måske engang skal være gravid. En graviditet forstærker de smerter så meget, man tror det er løgn, og i en graviditet må man ikke tage smertestillende udover panodil. Jeg levede derfor med varmepude og ispude på skift, for at klare nætterne og så stræk jeg meget ud. Puhha, det var slemt. Krydser alt hvad jeg kan for du får en afklaring.

      Sidst jeg krævede en scanning skulle jeg vente i 6 måneder før der var tid! Denne gang tror jeg at jeg betaler selv og besøger et privathospital. Det andet er til grin.

      God dag til dig 😀

    • Ditte P 10. februar 2013 hos 10:50 #

      http://www.body-sds.dk/

Skriv et svar

