Hvordan går det med jeres målsætninger for 2013?

6 feb

Som jeg så motiveret postulerede i dette indlæg, så følte jeg virkelig at 2013 var mit år! Men en måned er gået og mange af os glemmer hurtigt de målsætninger vi fremsatte den 1. januar. Jeg er heldigvis stadigvæk i fuld gang og har indtil videre overholdt mine mål. Jeg er lidt stolt 😉

Will this be you

Jeg kan imidlertid også mærke det bliver hårdere for hver dag der går og jeg ofte føler, at det ikke går hurtigt nok. Derudover har jeg en gammel skade i min ryg/lænd, der gør jeg ikke altid kan yde mit optimale i henhold til træning og det frustrerer mig meget. En løbetur er derfor et no-go for tiden og alt der foregår på en måtte på ryggen er umuligt for mig! Øv!

Men hvad med jer? Er I stadigvæk i fuld gang eller er I faldet af undervejs? Jeg vil elske at høre fra jer. Det motiverer mig virkelig meget, når andre er seje og holder ved og opnår resultater 🙂

32 kommentarer to “Hvordan går det med jeres målsætninger for 2013?”

  1. Krogh 7. februar 2013 hos 18:36 #

    Jeg havde egentlig et ret simpelt mål for 2013 – at blive strammet op! og det er jeg skam allerede godt igang med. Jeg har i januar tabt mig 1.5 kilo og sammenlagt næsten 10 cm! Jeg har tilmeldt mig fitness på arbejdet, hvilket hjælper rigtigt meget, da det er så belejligt lige at tage en times træning, når man alligevel er der – derudover forsøger jeg at spise sundt og erstatte “hvidt” med groft, og så holder jeg nallerne fra slik (hvilket jeg har gjort i 2 år efterhånden, så dette er ikke så slem en udfordring!) 😀
    Og selvom jeg så ikke har “drømmekroppen” endnu, så er det virkelig dejligt at kunne se forandringer

    -tak for en superlækker blog!

    • Fit For Livin 7. februar 2013 hos 22:25 #

      Hvor skønt det kører for dig, og så vil jeg lige sige at jeg synes du er super sej, at du har holdt nallerne fra slik i 2 år. Det gad jeg godt jeg kunne 🙂 Du lyder som om du er godt på til at få din drømmekrop.

  2. Jeanette H. K. 6. februar 2013 hos 21:46 #

    Ej hvor det træls for dig , men fedt du stadig holder ved!

    Jeg havde flere mål for 2013, deriblandt at skulle spise lidt sundere og færre kulhydrater (det ikke gået så godt med det desværre, alt for mange eksamensopgaver har krævet sit sukker) Dog er jeg kommet rigtig godt i gang med min træning igen – og det gør mig bare så glad ! Har de sidste uger trænet 4 gange i form af styrketræning, fodbold og Thai-bo. Og det er fantastisk. Så håber jeg med tiden at jeg igen kan få overskud til at spise sundere, så jeg kan begynde at smide noget mere af fedtet og musklerne kan komme frem 😉

    Men man kan allerede nu se at antallet af fitness udøvere er faldende i centeret, hvilke egentlig passer mig fint – hader når der er helt proppet ved maskinerne! 😉

    • Fit For Livin 7. februar 2013 hos 12:28 #

      Ja, helt vildt træls :/ Hvor er det fedt du er kommet igang med træningen, man kan virkelig ikke være foruden. 4 gange om ugen er meget. Jeg elsker også både fodbold og thai bo, men min ryg tillader mig ikke nogle af delene 😦

      Haha, jeg kan også se det er ved at falde 🙂 Det er skørt så mange mennesker der er i januar kontra fx om sommeren. Jeg forstår det ikke helt, hvorfor det kun er i januar folk vil begynde at motionere.

  3. Ditte P 6. februar 2013 hos 20:09 #

    Mine mål for foråret 2013 er at træne mindst 2 gange om ugen (yoga/mobilitet/rossfit/open gym/styrkehold) – efter et par uger med kun 1 træning om ugen er jeg på rette spor.

    Desuden vil jeg også have styr på mit slikforbrug og måtte igen stramme lidt op, så jeg i februar slet ikke spiser slik (udover 70 % chokolade) – heller ikke Summerbird mandler eller After Eight.. hehe. Kage og chips er tilladt, men jeg køber ikke noget på hverdage.

    Og så skal jeg i løbet af 2013 have 3 uger helt uden slik/chips/kage/is. Meeen det bliver ikke lige nu 😛

    • Fit For Livin 7. februar 2013 hos 12:25 #

      Seje mål du har dig, og sejt du allerede har nået det første. Ugentlig motion giver bare et dejligt velvære 🙂 Den med slik er jeg med på, dog er det tilladt i ny og næ. Jeg tror dog ikke jeg kunne klare 3 uger helt uden noget, så sejt at du har det som mål 😀

      • Ditte P 7. februar 2013 hos 16:33 #

        Hehe, jeg klarede 2 uger uden slik/chips/kage sidste år, så tænker at jeg godt kan klare en uge ekstra i år. Min krop, mine tænder og min hud har godt af at skære ned for det slik 🙂 Og jeg får stadig en del sukker indenbords via kage.. hehe. Dog er jeg nu nået så langt, at jeg får seriøs hjertebanken, hvis jeg spiser noget slik….

  4. Sasibe 6. februar 2013 hos 19:50 #

    Målet er at løbe 5 km på 30 minutter (nogle synes nok at det er langsomt, men jeg synes det er passende!)
    – og at tabe 10 kg… Den er ret klassisk, men her skal der ryge 10 kg pr. år indtil jeg er tilfreds! De første 10 røg i 2012 – så det kan jo helt klart lade sig gøre!

    • Fit For Livin 7. februar 2013 hos 12:23 #

      Jeg synes ikke det er langsomt, det vil også være en stor ting for mig, men jeg er heller ikke så god til at løbe 😉 10 kg. pr. år er også både realistisk og et sundt mål, så er det stor chance for man når det og overholder sine målsætninger 🙂

      • Sasibe 7. februar 2013 hos 13:46 #

        Jeg synes at det er så frygtelig kedeligt at løbe, men har fundet ud af, at hvis jeg løber på en maskine, så får tallene mig til at konkurrere med mig selv – og det gør det lige lidt sjovere 😉 Og kan mærke kroppen har det godt med det!

        Alt over 10 kg er en bonus, alt under er ikke godt nok 😉

      • Fit For Livin 7. februar 2013 hos 13:52 #

        Jeg kan også bedst lide at løbe på et løbebånd 🙂 Du er hård ved dig selv, men det skal man også være hvis man vil opnå sine mål 🙂

  5. Connie 6. februar 2013 hos 19:33 #

    Super at høre, at du også holder ved 🙂 … Mit “årsprojekt” går forrygende … der er røget 3,3 kg på 3 uger og over 13 cm i taljen og mavedellen *thumbs up* … så jo jeg er mere end motiveret stadigvæk … har været til sundhedstjek hos lægen i dag, og fik svar på mit kolesteroltal som er 4,5 🙂 … jeg er mere end tilfreds, og kan ikke se hvorfor jeg skulle miste motivationen – det er jo skønt at kunne mærke en bedre og bedre form og så alle de benefits der er ved det 🙂 … så jo jeg klør på, og følger dine “anstrengelser” også 🙂

    • Fit For Livin 7. februar 2013 hos 12:22 #

      Ej, hvor skønt det går så godt 🙂 Det er vildt for meget cm. giver i forhold til kg. Når det kører så godt har man bare lyst til at blive ved 🙂

  6. Lise-P 6. februar 2013 hos 18:54 #

    Indtil videre går det meget godt 🙂
    Jeg har ikke et konkret mål, men mere bare sådan en “lev sundt og træn” sætning.
    Det gjorde jeg nu også i 2012, men december gik lidt op i marcipan og guf (hvilket også er ok).
    Havde lige en lille uge uden træning pga. sygdom, men ellers er jeg oppe på 8-9 timer i ugen, og en sund og varieret kost. Kan mærke jeg bliver stærkere og har masser af energi . for det meste 😉

    • Fit For Livin 6. februar 2013 hos 19:16 #

      Man behøver heller ikke have et konkret mål. Det lyder som om det kører rigtig godt, og endnu federe er det at det allerede kørte godt i 2012 for dig. Så er det virkelig allerede en vane man ikke slipper så nemt igen 🙂

  7. Maria 6. februar 2013 hos 15:37 #

    Hej Danica

    Hvilke maveøvelser laver du, når du ikke kan ligge på ryggen og lave øvelser?
    Jeg har også rygproblemer, og får ligeledes ondt i ryggen af øvelser, hvor man ligger på den.

    • Fit For Livin 6. februar 2013 hos 18:40 #

      Ej, hvor træls 😦 Jeg laver dem på en bold 🙂 Det gør aldrig ondt, fordi underlaget ikke er så hårdt. Det er meget bedre for ryggen. Nogle dage kan min krop holde til de traditionelle øvelser, men i den her uge er den helt stået af og så er jeg nødt til at finde alternativer 🙂

      • Maria 8. februar 2013 hos 08:49 #

        Det vil jeg prøve, så 🙂

  8. Camilla Olesen 6. februar 2013 hos 15:27 #

    Mit nytårsforsæt lyder på at løbe en halvmaraton til april. Det er første gang jeg har sat mig et konkret mål og første gang jeg følger en plan for at nå målet.

    Det går super godt, jeg er foran løbeprogrammet og er begyndt at tænke på hvor hurtigt jeg skal kunne løbe et halvmaraton til april (det startede med at handle om bare at gennemføre)!

    • Fit For Livin 6. februar 2013 hos 18:39 #

      Halvmarathon er for vildt! Jeg er død hvis jeg løber 5 km., men min kondi er heller ikke optimal endnu 🙂 Fedt du er foran og ligefrem udfordrer dig selv med tiden allerede. Stærkt gået 😀

  9. C 6. februar 2013 hos 15:16 #

    Det går også rigtig godt for mig. Fra at træne 1-2 gange om ugen træner jeg nu 4-5 gange. Og det bedste af det hele er, at jeg ikke kan stoppe! 🙂 Hvad angår kost, så er jeg stoppet med at købe mad fra skolens usunde (og dyre!) kantine og laver nu selv min madpakke. Derudover sørger jeg generelt for at spise en masse sundt og drikke masser af vand. Dog er der stadig sukkertrangen, der sniger sig om aften, som jeg prøver at arbejde på. Men alt i alt så går det lige nu den rigtige retning. Håber på at det fortsætter! :))

    • Fit For Livin 6. februar 2013 hos 18:38 #

      Det er skønt, når man bliver afhængig af at træne og ligefrem glæder sig til at komme afsted 🙂 Og sådan noget kantinemad er aldrig ret godt og man bruger så mange penge på det. Kender alt for godt til den sukkertrang, men så er det godt der findes så mange lækre sunde alternativer 😀

  10. Stephanie 6. februar 2013 hos 14:31 #

    Mit nytårsfortsæt går virkelig godt. Jeg får styrketrænet en masse og kan virkelig se på min krop, at der sker noget, og utroligt så hurtigt man bliver stærkere når man bare giver den fuld gas. Jeg gik på detox kur i 3 uger fra 2. januar og derefter har jeg kun spist decideret usundt, da jeg spiste en lille kanelsnegl og et lille stykke marabouchokolade. Har slet ikke lyst til kage og chips som jeg plejer. Men synes ikke det tager overhånd eller jeg bliver alt for helseelse. Har bare et meget afbalanceret forhold til det. 🙂

    • Fit For Livin 6. februar 2013 hos 18:36 #

      Fedt! Især at du allerede kan se resultaterne på din krop, så skønt 🙂 Hvor er du også sej med en detox kur, det har jeg aldrig prøvet. Må give det vildeste kick 🙂

  11. Stine 6. februar 2013 hos 14:29 #

    Det går super her! Har en udfordring på 30 kg foran mig. (:
    Men 2013 er MIT år! 😀
    Lever sundt og er blevet afhængig af at træne. Helst 4-5 gange om ugen (:
    Det betyder så at jeg på vægten “kun” har tabt 1,4 kg. Men på 14 dage har jeg tabt 20 cm! 😀 (fik desværre ikke målt mig før midten af januar, dumfejl!)
    Nyder mit nye liv i fulde omfang. Selvom resultaterne ikke er så tydelige endnu, så skal de nok komme. Min krop elsker mig for det jeg gør for den. (:
    Det er sjældent lysten til noget usundt dukker op, men når den gør finder jeg gerne er sundt alternativ. Eller gir mig selv lov til lidt – med måde (:
    Så 2013 kan bare komme an! Jeg står fast i min nye livsstil!
    Min motivation kan godt dale, men især kæresten er god til at holde mig oppe. (:
    Og blogge som denne er skøn motivation, samt al verdens motivation quotes og billeder (:
    Tak for en god blog!

    • Fit For Livin 6. februar 2013 hos 18:35 #

      Fedt at 2013 er dit år! 🙂 Det er den fedeste følelse når det bare kører og man elsker den følelse det giver. Super flot med de 20 cm. Det viser bare hvor lidt den vægt betyder 🙂 Alt held og lykke til dig. Det lyder som om, der ingen tvivl er om at du opnår dit mål!

  12. Mette 6. februar 2013 hos 14:28 #

    Jeg må da ærligt indrømme, at jeg havde sat mig et mål for 2013… Ik spise for mange kulhydrater- men efter nogen uger kunne jeg mærke på mig selv, at udover jeg manglede mit rugbrød til frokost, så var jeg FOR fokuseret på det og at det nærmest tog overhånd. Den følelse kunne jeg ikke lide og var bange for hvad det kunne ende med. Så holdte op og spiser egentligt det jeg vil og har lyst til. Og når jeg tænker over det, så vælger jeg det mørke brød eller brune ris frem for de hvide helt ubevidst og spiser mange grønsager til 🙂
    Ang træning, jamen har altid træner flere gange i ugen og er på hold også og jeg ELSKER det! Men målet her er at øge mig i vægt i styrketræning og har fået fat i løbetræningen igen 🙂
    Super fedt du holder ved dine mål- keep up the good work! 😉

    Mette

    • Fit For Livin 6. februar 2013 hos 18:33 #

      Det kan også blive for surt, og så er det ikke det værd, hvis det er ved at tage overhånd:) Jeg vil ikke kunne leve uden rugbrød. Det lyder som om du har det meget bedre nu. Det skal ikke være for enhver pris og man skal give sig lov til at nyde livet 🙂 Og det er da nogle super gode målsætninger du har dig 🙂

  13. Iben 6. februar 2013 hos 13:16 #

    Jeg gik igang med det her “projekt 2013” 1 januar sammen med min veninde, og det kører stadig super godt for os begge.
    Vi vil egentlig bare leve sundt godt samt holde det usunde på et minimum (kun i weekenden) + få sparket os ned i fitnesscenteret 3-4 gange om ugen..
    Jeg må dog indrømme, at jeg bl.a. ramte en mur for en uge siden, hvor hele sundhedsræset fik taget overhånd, og jeg blev utilfreds med at resultaterne ikke var så konstante som i starten – men med min venindes vejledning har det hjulpet, og jeg kan nemmere slappe af, når jeg har skejet ud.
    Så min motivationsfaktor og støtte er helt klart min søde veninde (der forresten har opnået rigtig gode resultater på INGEN tid) 🙂

    • Fit For Livin 6. februar 2013 hos 18:32 #

      Det er præcis det jeg har døjet med og til tider givet mig lyst til at droppe det hele, nemlig at resultaterne ikke er så konstante længere henne i forløbet. Man føler man kæmper og kæmper, men der sker ikke så meget. I sådanne tilfælde er det guld værd at have en veninde som din 🙂

  14. Mia Luise 6. februar 2013 hos 13:05 #

    Det går skide godt. Sundere kost og mere træning. Især træning er jeg blevet meget bedre til 🙂 Dog blev jeg nødt til at tillade mig selv at skeje lidt i weekenderne, men kan mærke at sukkertrangen næsten ikke er der 🙂

    • Fit For Livin 6. februar 2013 hos 13:06 #

      Hvor skønt at høre! Man skal også tillade sig lidt sjov i ny og næ, ellers kan man hurtigt køre surt i det 🙂 Jeg skal også ud i weekenden for første gange og glæder mig helt vildt 🙂

Skriv et svar

