Anbefalinger af andre sundhedsblogs!

3 feb

Rigtig mange af jer efterspørger flere anbefalinger af andre sundhedsblogs. Jeg har tidligere gjort dette meget (søg blot på bloganbefalinger), men stoppede en kort overgang grundet denne hændelse.

A girl's best friend

Jeg skal dog nok vende tilbage med flere anbefalinger snart, men denne gang skal jeg være 100 procent sikker på, at de blogs der anbefales er nogle der kan stå inde for deres eget materiale.

Jeg anbefaler heller ikke blogs, der gengiver 90 % af de samme billeder som vi har vist i vores indlæg eller skriver lignende indlæg kort tid efter vi har skrevet om det selvsamme. Det er noget jeg desværre stadigvæk oplever en sjælden gang og det giver jeg ikke meget for, hvorfor sådanne blogs aldrig vil blive nævnt af mig. Originalitet, kildehenvisning og værdsættelse af ens læsere er god stil. Det er i orden at blive inspireret, såfremt man blot linker 🙂 Heldigvis kan læserne for det meste gennemskue, hvem der bruger lang tid på indlæg og hvem, der ikke gør men blot gengiver noget, der allerede er vist andetsteds.

Men det sagt, hav en skøn og aktiv søndag. Hvis I ligger inde med en sundheds/fitness/madblog er I velkommen til at smide den i kommentarfeltet så andre læsere kan blive inspireret 😀

36 kommentarer to “Anbefalinger af andre sundhedsblogs!”

  1. Julie 12. februar 2013 hos 08:12 #

    I skulle taget et kig forbi http://www.atastylovestory.com. Hun laver super lækre og sunde opskrifter. Prøv eksempelvis at lave hendes chokolade lavet på sorte bønner. Den smager fuldstændig som en rigtig chokolade fyldt med kalorier, men den indeholder kun 100 gram sukker, intet mel og intet fedt stof – what’s not to like?? 🙂

    • Fit For Livin 12. februar 2013 hos 11:44 #

      Ej, det lyder lækkert og tilmed sundt. Lige noget for mig 🙂 Den er nu på min daglige liste over blogs, der skal tjekkes ud.

  2. Selma 8. februar 2013 hos 13:07 #

    Jeg melder mig også lige på banen med min blog: http://selmakjaerbo.dk/sundhedsblog/

    Jeg arbejder fuld tid som livsstilscoach, personlig træner og underviser og interesserer mig meget for de mentale udfordringer ift. en sund krop. Håber I vil kigge forbi 🙂

    Tak for en super blog!

    • Fit For Livin 8. februar 2013 hos 13:14 #

      Fin blog, meget professionel og velskrevet! Du har virkelig også baglandet for at skrive om emnet 🙂

      • Selma 12. februar 2013 hos 20:47 #

        Mange tak 🙂

  3. Cassandra 6. februar 2013 hos 08:09 #

    Tak for svar 🙂

  4. CaMilla 5. februar 2013 hos 22:32 #

    Hejsa:)
    Jeg har efterhånden fulgt jer noget tid og vi har skrevet sammen et par gange herover bloggen. Du kender min blog http://camillakrogsgaard.com/ og hvis der er noget som kendetegner min blog, så er det at jeg skriver og bygger min blog udfra den viden og erfaring jeg har som personlig træner og IKKE udfra andres blog. Dette gælder kost, træning mv. som du nok også har set igennem mine videoer. Jeg elsker at holde en blog, som er baseret på at motivere, inspirere og vejleder mine læsere. Fint ang. det i skriver mht. billede links. CaMilla

    • Fit For Livin 6. februar 2013 hos 11:31 #

      Ja, og det er lige præcis det der udgør en god blog ifølge mig, når man brænder for emnet og ligger meget arbejde/originalitet bag sine indlæg, så godt gået 🙂 Jeg kan selv blive bedre, så det er både i henhold til mig selv og generelt. Altså man skal altid stræbe efter at gøre sit bedste, om det så er i fitnesscenteret eller når man skal videreformidle viden/inspiration 🙂

  5. Rikke Bundgaard 5. februar 2013 hos 00:17 #

    Så vil jeg da skynde mig at linke til min blog, hvor jeg i den grad kan stå inde for indholdet 🙂 Er uddannet fysioterapeut, kostvejleder, NLP Coach og massør. Det kommer jævnligt indlæg omkring træning, kost og sundhed generelt – så der kunne måske være lidt inspiration 🙂
    Følg endelig med på http://www.bundgaards.blog.com

    • Fit For Livin 5. februar 2013 hos 10:32 #

      Skønt med link til din blog, den kendte jeg ikke 🙂 Den er super inspirerende, især dine artikler om træning og graviditet 🙂

  6. jonnaboe 4. februar 2013 hos 12:17 #

    Hej Danica

    Jeg har et spørgsmål, som ikke er ment på nogen måde som et angreb eller surt opstød – jeg har bare brug for en forklaring 🙂

    Du skriver at du ikke støtter op om blogs der kopire og her er vi helt enige! Det er er både træls for dem som har lavet det originale, men også træls for os som læsere, der så skal læse det igen. Men med et hurtigt scroll ned over din (dejlige) blog, så ser jeg rigtig mange billeder for tumblr – jeg tænker både på inspirationsbilleder, men mest “dine” månedlige udfordringer. Dette er jo i bund og grund også noget du har kopieret fra en anden blog (tumblr), og på en måde så tager æren for? På min blog der dukker også et enkelt tumblr collage op nogle gange, selvom jeg per princip helst tager billeder og laver tekst selv – men det jeg vil frem til er, at jeg synes det er lidt hårdt at være sure på andre som kopire – når du I bund og grund selv gør det til tider.

    Håber du forstår hvor jeg vil hen? 🙂

    • Fit For Livin 4. februar 2013 hos 12:41 #

      Nej, jeg forstår dig faktisk slet ikke og jeg tror du fuldstændig du misforstår, og jeg mener slet ikke vi kopierer? Kopiering/direkte inspiration, er hvis man ikke linker til ophavsmanden? Jeg linker altid til ophavsmanden/Tumblr hvis jeg bruger billeder derfra. Men f.eks ved de månedelige udfordringer står kilden på billedet, så skal den jo ikke angives igen under billedet også? Så er det jo ikke kopiering. Så giver jeg jo credit til den der har lavet det, ved at det står på billedet. Så inden du mener jeg har kopieret andres arbejde, så dobbelttjek lige kildehenvisningerne 😉 Det jeg er træt af, det er at jeg bruger timevis på at finde billeder via Tumblr (og linke), og så er det da træls at nogle blogs blot kopierer billederne fra denne her blog og viser de samme. Så skulle de enten linke til de oprigtige kilder som os eller skrive “Jeg fandt disse 10 billeder på fit4livin, som jeg lige vil dele med jer…”. Og så kan folk finde kilden der.

      Det kan godt være du fravælger at bruge inspirationsbilleder, men størstedelen af sundhedsblog bruger Tumblr billeder, og det er helt fint så længe der linkes. Min pointe med indlægget var blot, at jeg for eftertiden skal researche bedre sådan at jeg ikke henviser til blogs, jeg ikke ved om er oprigtige ligesom sidst. Så mest en reminder til mig selv og information om at jeg snart vender tilbage med flere anbefalinger 🙂

    • Fit For Livin 4. februar 2013 hos 12:48 #

      M.a.o. kopiering er når man ikke giver credit til ophavsmanden. Det er jo meget naturligt at dele inspirationsbilleder på Instagram/sundhedsblogs/Tumblr og jeg elsker det selv, når andre gør det. Men jeg kopierer fx ikke billeder fra andre blogs, og lader som om jeg selv har fundet dem via Tumblr uden at kildehenvise. Jeg finder alle billeder selv og bruger mange timer på det. Det er jo lidt svært at gøre et billede til sit eget, og hvis folk kan lide det man deler, kan de besøge Tumblr bloggen som man fandt det på 😀

      • Jonna Boe 4. februar 2013 hos 12:52 #

        Tusind tak for dit uddybende svar, det hjalp meget – for har længe følt du har været dobbeltmoralsk, men det her klare det jo op 🙂 Og ja, vi sundhedsblogs bruger rigtig meget tumblr – inspiration er jo en kæmpe del af det at skifte til og leve en sund livstil! 🙂

      • Fit For Livin 4. februar 2013 hos 13:18 #

        Jeg er da glad for du forstår mig nu, selvom jeg stadigvæk ikke forstod de spørgsmålstegn du stillede, når jeg altid har kildeangivet mine billeder 🙂 Noget helt andet er, at det først er i det her indlæg jeg har nævnt problematikken med kopiering/gengivelse af billeder (det sidste indlæg handlede om en blogger, der kopierede andre danske sundhedsblogs indlæg), så forstår ikke du længe har set mig som dobbeltmoralsk, når det aldrig har været nævnt før, og i såfald havde det været rart du havde spurgt lidt før end at have set mig “i et dårligt lys” så længe som du har gjort. Så er stadigvæk uforstående, idet du gør det samme fra din egen blog, som jeg gør, nemlig at bruge andres inspirationsbilleder, som du henviser til, men nok om det og god dag til dig 🙂

  7. Mette Frederiksen 4. februar 2013 hos 09:58 #

    Jeg vil gerne reklamere for min egen blog:

    http://www.ensunderehverdag.blogspot.com

    Jeg lever uden ris, kartofler, brød og pasta!
    Måske det er en anbefaling værd?

    Mvh Mette

    • Fit For Livin 4. februar 2013 hos 12:10 #

      Hvor er den god! Jeg elsker madblogs, især når der er fokus på sund kost 🙂

  8. Emilie 3. februar 2013 hos 22:28 #

    Jeg glæder mig til at se dine anbefalinger for jeg har haft en stor glæde af dem 🙂

    Jeg blogger også om træning og min motivation som jeg deler på min blog – min blog er stadig ny, så hvis du har lyst til at kigge forbi, er du hjertelig velkommen! 😉

    http://www.amoredighiaccio.bloggersdelight.dk

    • Fit For Livin 4. februar 2013 hos 13:29 #

      Hej Emilie. Din blog er jeg faldet over før og du gør det godt! Elsker at du kombinerer træning, kost og motivation med det personlige, og at vi som læsere får indblik i din hverdag. Det sådan jeg selv foretrækker det, altså når man hører lidt om personen bag. Det gør det hele lidt mere personligt og ærligt 🙂

  9. Tine / fitspiration 3. februar 2013 hos 21:44 #

    Åh det glæder mig at høre, at du har tænkt dig at lave flere anbefalinger! 🙂 Det er simpelthen så ærgerligt når én skal ødelægge det for andre.
    Personligt har jeg haft SÅ stor glæde af din anbefaling og var også det, som gav mig det sidste skub henimod starten på en helt ny blog 🙂 Tusind tak for det!

    • Fit For Livin 3. februar 2013 hos 21:46 #

      Skønt at høre Tine! Og den anbefaling var virkelig fortjent, er glad for det kunne hjælpe dig med den nye. Og din nye blog er så inspirerende. Du gør det godt! Føler troligt med 😀

      • Tine / fitspiration 3. februar 2013 hos 21:56 #

        Tak, hvor er du bare sød! 🙂 Åh, det glæder mig at høre at du følger med!! 😀

    • Sofie 4. februar 2013 hos 09:18 #

      Jeg følger også med i Christine Bondes blog:
      http://www.christinebonde.dk

      • Fit For Livin 4. februar 2013 hos 12:06 #

        Den er også super god! Og rigtig flot layout! 🙂

  10. Cassandra 3. februar 2013 hos 16:06 #

    Det er jeg noget, jeg tit har tænkt over – om squats virkelig gør den store forskel for røven. Jeg synes, kun den gør noget for mine lår? Danica – har du evt et link til en uddybende/dokumenteret forklaring på, om/hvad der sker med de baller dér, om de virkelig bliver løftet/smukkere/mereawesome – bare for at vide, om det er noget man seriøst skal bruge mere tid på. Eller om man, som det eneste resultat, bare får kæmpe negerlår.

    • J 3. februar 2013 hos 18:28 #

      Jeg håber det er i orden jeg lige smider en kommentar (Cassandra og Danica).
      Jeg har ALTID haft samme holdning – eller forestilling – at squats er lig store lår. Jeg synes selv jeg har store lår i forvejen, og har derfor altid undgået squats. Dog har jeg i januar squattet hver evig eneste dag. Med min egen kropsvægt, dvs. ingen vægte.
      Mine lår er blevet mindre og min numse er blevet flottere.
      Min pointe var egentlig bare, at du roligt kan squatte uden at få “negerlår” 🙂

      • Cassandra 3. februar 2013 hos 19:05 #

        Sejt – rart at høre, det ikke bare er noget fis så! 😉

      • Fit For Livin 3. februar 2013 hos 21:42 #

        Kunne ikke være mere enig med dig! Oplever præcis det samme når jeg squater regelmæssigt 😀

    • Fit For Livin 3. februar 2013 hos 21:42 #

      Som J skriver, så har jeg kunne mine egne erfaringer at basere det på, men der er intet der for mig strammer og løfter bagdelen som squat/lunges. Jeg har på ingen måde fået hverken store lår eller numse af det, tværtimod bliver de mere tonet og “lean”. Kunne ikke leve uden squats 😀

      • Cassandra 5. februar 2013 hos 12:51 #

        Er det ‘bedst’ at squatte med eller uden vægt så? Ved aldrig om jeg skal lave få reps og max vægt eller ingen vægt og max gentagelser.

      • Fit For Livin 5. februar 2013 hos 13:35 #

        Jeg anvender begge metoder 😀 Jeg squatter med max vægt, når jeg styrketræner, det giver ifølge mig selve toning/musklerne, hvor squat uden vægt og en masse rep giver cardio og selve opstramningen. Kan du følge mig? 🙂 Altså en kombination er ifølge mig bedst. Du kan lave airsquats derhjemme og med vægt i fitnesscenteret.

  11. Ditte P 3. februar 2013 hos 15:48 #

    http://modspil.wordpress.com/author/headways/
    Her kan man p.t. følge hendes forløb hos Captain’s Gym i Helsingør. Bloggen er velskrevet og ærlig 🙂

    • Fit For Livin 3. februar 2013 hos 21:40 #

      Den er jeg faldet over før, og du har ret, den er virkelig velskrevet. Man kan virkelig mærke, at det er en der ligger inde med en stor passion for det. Det kan jeg li’ 😀

  12. Willemijn 3. februar 2013 hos 15:08 #

    Du og din blog er en stor inspiration til mig, for at lave en fitnessblog pä hollandsk. Sa mange tak for inspirationen, og naturlighvis det ikke er rigtigt at kopiere indlagerne:-)

    • Fit For Livin 3. februar 2013 hos 15:15 #

      Tusind tak 🙂 Og inspiration er fantastisk, bliver selv inspireret via så mange gode sundhedsblogs/Tumblr/hjemmesider. Kigger også jævnligt forbi dig! 🙂

      • Willemijn 3. februar 2013 hos 17:55 #

        Virkelig? Jeg tror at det er en stor ære! Tusind tak! Mange ting på min blog er i hollandsk, men det ikke er noget problem, hvis du reagerer i engelsk eller i dansk. 🙂

Skriv et svar

