My favorite ab exercise!

27 jan

Jeg laver altid denne øvelse, når jeg træner mave! Den styrker både mavemusklerne, ens core, ben, arme, ryg og skuldre, og I ved jo hvor meget jeg elsker kombinationsøvelser. Så sparer jeg lidt tid 😉

Hvad er jeres favorit maveøvelse?

Boldøvelse 1

IMG_2859

IMG_2862

IMG_2853

// Me doing my favorite ab exercise! What’s yours?

12 kommentarer to “My favorite ab exercise!”

  1. Amalie 9. februar 2013 hos 10:07 #

    Hej.
    Jeg er vandt til at træne lidt forskelligt, men prøvede denne øvelse i mandags, 3*10 gentagelser, hvilket desværre resulterede i en forstrækning i de øverste mavemuskler. Har du et forslag til en mildere udgave af øvelsen, når mine mavemuskler kommer sig igen? Jeg kan sagtens tage andre maveøvelser, men indtil videre er det kun denne jeg har prøvet som virkelig tager fat i de øverste muskler.
    Mvh Amalie

    • Fit For Livin 9. februar 2013 hos 10:53 #

      Ej, øv med forstrækning. Måske prøve uden bold til at starte med? 🙂 Så er den ikke så anstrengende. Eller hvad med den, hvor man sidder på en stepbænk og har armene strakt ud foran sig og så kører benene strækt ud og derefter trækker ind igen. Den er hård, men måske ikke lige så belastende?

  2. taburetten 4. februar 2013 hos 11:15 #

    Danica, må jeg spørge hvor mange du tager hver gang? Jeg synes den er mega hård, men min form er også = 0. 😉 /Ida

    • Fit For Livin 4. februar 2013 hos 12:07 #

      Jeg tager ca. 10-15 stk. af tre omgange. Den er mega hård, det er helt vildt, men man bliver hurtigt meget bedre til den 🙂 Bare pres dig selv til du vitterlig ikke kan løfte arme og ben mere 🙂

  3. Willemijn 28. januar 2013 hos 19:32 #

    I know it sounds weird, but I love to hold a plank. 🙂 Especially sideways.

    • Fit For Livin 28. januar 2013 hos 21:15 #

      Me to! 🙂

  4. Stinna 28. januar 2013 hos 09:39 #

    Hvor fedt! Jeg er igang med projekt ‘ få en lækker mave’, så den der skal jeg da helt sikkert prøve! 😀

    • Fit For Livin 28. januar 2013 hos 11:27 #

      Uhh, så tror jeg du vil elske den 🙂

  5. kate 28. januar 2013 hos 08:28 #

    Giver dig helt ret – det er den bedste kombi-mave-øvelse ever, selv om man ikke ser overdrevet fab ud under udøvelsen. Synes ellers du klarer det ret godt på dine pics:-) God dag!

    • Fit For Livin 28. januar 2013 hos 11:26 #

      Elsker den så meget, selvom den er hård 😀 Ja, man ser lidt sjov ud når, den laves 😉 Men det kan jeg godt leve med, hvis det styrker min core.

  6. Mette 27. januar 2013 hos 15:46 #

    Min er den hvor man ligger på ryggen og evt har hænderne ved halebenet for at støtte, og starter med benene og langsomt sænker dem og gentager. Jeg ved ikke om det giver mening, men den er rigtig god til det nederste af maven 🙂

    • Fit For Livin 28. januar 2013 hos 08:26 #

      Den er også super god! 😀

Skriv et svar

