Powergloves og Piloxing!

21 jan

Jeg har været så heldig, at Din Sport har givet mig lov til at teste de helt nye Powergloves fra Powerhoop, som er med til at udfordre mig endnu mere i min træning. Kort fortalt er handskerne lavet sådan, at de har indbygget vægt samtidigt med at de er utrolige behagelige at have på. Man styrketræner således både arme og skuldre, mens man udfører andet motion.

Jeg har eksempelvis brugt dem på min powerwalk i dag samt herhjemme, da jeg lavede min cardiotræning, og jeg kan love jer, at de lige gjorde det hele ti gange hårdere end normalt. Derudover bruger jeg dem på mine daglige barnevognsture og har planer om de både skal med til Thai Bo, Step og på min løbeture, når jeg starter op igen. Jeg elsker når jeg kan kombinere min træning, så jeg bliver udfordret mest muligt på kortest tid.

Powergloves

Faktisk er Powergloves oprindeligt lavet til den helt nye motionsform Piloxing. Piloxing er et nyt og spændende koncept, der stammer fra USA og har den fordel, at den kombinerer det bedste fra boksning, pilates og dans. Det gode er, at man både opnår selve den hårde cardiofølelse fra boksning samt styrkningen af hele kroppen fra pilates. Derudover får man danset lidt, og det skulle eftersigende give en helt fantastisk krop, hvor både styrke og kondition forbedres markant, samtidigt med man bliver mere smidig. Desværre tilbydes dette hold ikke i Fitness World eller fitness dk (endnu), men det er vidst et spørgsmål om tid før det kommer. Jeg glæder mig i hvertfald til at afprøve det.

Powergloves 1

Handskerne koster 159 kr. og kan købes lige her. De laves i tre vægtklasser og jeg har den mellemste klasse på 0,5 kg, der passer til de fleste (de blå).

Har i prøvet de nye Powergloves og kender I til den helt nye motionsform Piloxing?

// I have tested the new power gloves from Din Sport which makes sure that I step up my game whenever I’m exercising. I use them when I’m doing cardio, running and boxing. They challenge me and I love the fact that they make sure I’m totally exhausted after my work outs. They are originally made for the new concept called Piloxing. Have you tried it?

13 kommentarer to “Powergloves og Piloxing!”

  1. Julie 24. januar 2013 hos 08:03 #

    Mon de også ville være gode på en løbetur? 🙂

    • Fit For Livin 24. januar 2013 hos 08:59 #

      Det tror jeg helt klart, det har jeg i hvert fald tænkt mig at bruge dem til 🙂 Så forbrænder man blot mere og bliver mere udfordret.

  2. Helene 22. januar 2013 hos 14:31 #

    Hej 🙂
    Jeg har overvejet at købe håndleds- og ankelvægte på hhv. 0,5 og 2,25 kg pr stk. Jeg har tænkt på om det kunne hjælpe noget hvis man har dem på når man går rundt derhjemme? Tror I det gør nogen forskel eller er det kun i forbindelse med anden motion at de lige giver dét ekstra?

    • Fit For Livin 22. januar 2013 hos 16:25 #

      Det tror jeg sagtens du kan, f.eks. når du gør rent osv. Ellers brug dem når du går tur, nede at handle og så evt. når du motionerer. Så vil du hurtigt opnå resultater 🙂 Du vil jo automatisk forbrænde flere kalorier ligegyldigt hvordan du bruger dem 🙂

  3. Pernille 22. januar 2013 hos 12:28 #

    Power Gloves er super effektive både til træning med Powerhoops og til Piloxing. Er der nogen af jer, der gerne vil prøve Piloxing, og som bor i Århus eller omegn, har de det på holdplanen hos Power For Life i Lystrup – http://www.powerforlife.dk – og det er en SUPER træningsform 🙂

    • Fit For Livin 22. januar 2013 hos 16:23 #

      Fedt! Jeg bor tæt på Lystrup 🙂

  4. Anne 21. januar 2013 hos 16:07 #

    uh sådan nogle handsker skal jeg da prøve at have med til thai bo. Jeg har prøvet piloxing da jeg var på ferie på playitas og efterfølgende købte jeg en dvd med det på amazon. Det er en virkelig sjov og spændende træningsform synes jeg.

    • Fit For Livin 21. januar 2013 hos 18:22 #

      Jeg glæder mig også at teste dem til thai bo, for at gøre det ekstra hårdt 🙂 Lyder som en fed holdtræning, kunne være man skulle overveje en DVD med det eller måske teste det via Youtube 😀

      • Anne 21. januar 2013 hos 18:58 #

        ja du kan sikkert finde nogle træningspas på youtube.

  5. Jeanette H. K. 21. januar 2013 hos 16:00 #

    De lyder virkelig geniale de handsker , og ikke mindst det de rigtige er egnet til . Den nye træningsform virker til at være lige noget for mig , elsker boksning , synes det sjovt at danse og pilates er genialt for ens krop , så håber virkelig snart at fitness world får denne træningsform ! 😀

    • Fit For Livin 21. januar 2013 hos 18:21 #

      Det lyder også virkelig som noget for mig 🙂 Elsker også både boksning, dans og pilates og så i en kombination, gotta love it! 🙂

  6. Laura 21. januar 2013 hos 14:52 #

    Ja, piloxing har de i mit lokale fitnesscenter. Det er vildt fedt! Man har små sæt med boksning, pilates, og dans som man skifter imellem, og det er rigtig rart, at der er hurtig afveksling mellem dem. Det skal du i hvert fald glæde dig til at prøve 🙂

    • Fit For Livin 21. januar 2013 hos 18:21 #

      Fedt det er dit center, det er nemlig desværre vidst ikke så udbredt endnu 🙂 Jeg glæder mig også helt vildt til de forhåbentligt får det snart 🙂

Skriv et svar

