Gæsteblogger Tine Grønnemark #3 Sunde og nærende desserter!

7 jan

Det er mig en ære, at præsentere det sidste gæsteindlæg fra Tine Grønnemark i denne omgang. Tidligere har Tine introduceret til sit træningsprogram og sine kostvaner, og det er virkelig inspirerende stof!

Tine har opnået imponerende resultater på forholdvis kort tid og er om nogen sej til at modstå fristelser. Endnu federe er det, at Tine også tillader sig selv “cheat days”. M.a.o. kan man sagtens opnå en krop som Tines og stadigvæk leve livet!

Tine Blog 2

I dette indlæg vil Tine derfor dele sine yndlings opskrifter på sunde og nærende desserter. Vi piger kan jo godt lide vores søde sager, og hvad bedre end så, at kunne nyde dem med god samvittighed? Vi skal i hvert fald prøve hver og en! Husk I kan følge Tine på Instagram (@tinegronnemark), hvor hun dagligt deler motiverende billeder, samt på Gymtalk, hvor hun skriver blogindlæg. Tine har også lige oprettet en Facebook side, for dem der ønsker daglig inspiration til træning og kost. Faktisk stiller hun op til Bikinifitness Debutantstævne 2013 til september, hvor sejt er det ikke lige?

Tines opskrifter på sunde desserter:

Man kan sagtens lave nogle mindst ligeså gode og smagfulde måltider i en sundere version end de oprindelige, og ofte usunde, udgaver. Her er et par eksempler på sundere alternativer.

Proteinpandekager:

300 gr. æggehvider, 1,5 scoop smagsneutralt proteinpulver, 2 håndfulde havregryn og en banan. Blend det og steg derefter på panden. Brug evt. kokosolie som fedtstof.

Tine blog 6

Cheesecake:

Bunden laves af 10 gr. kokosrasp, 20 gr. havregryn, 1 spsk. flydende sød og 2-3 æggehvider. Drys evt. frosne knuste hindbær udover og tryk let ned i bunden. Fordel massen ud i bunden af en springform (ca. 1-2 cm tyk) og bag i 10 minutter ved 200 grader. Ostefyldet laves af 120 gr. Philadelphia Light, 150 gr. hytteost, 100 gr. skyr, 1 scoop vaniljeproteinpulver, 2 spsk sød/sukrin, 1 tsk vaniljepulver og 1 æg. Bland sammen og hæld udover den bagte bund. Bag hele kagen i 25 minutter ved 200 grader.

Tine Cheesecake

Kokos/havregrynskager:

100 gr. havregryn, 50 gr. kokosraps, 2-3 æggehvider, 1 spsk. flydende sød, 1 tsk. bagepulver, 1 tsk. kokosolie og 2 tsk. skummetmælk. Bland sammen og tilsæt enten rosiner, blåblær eller chokolade. Tag en håndfuld af massen op og væd væsken ud. Placer en ”klat” på en bageplade og mas flad. Bages ved 200 grader i 15 min.

Tine havregryns og kokoskager

Æblekage: 20 gr. kokosrasp, 1 spsk. kokosolie, 1-2 spsk. kanel, 6-8 æggehvider, 60 gr. vaniljeproteinpulver, 100 gr. havregryn, 1 banan, 1 tsk.
bagepulver, 1,5 dl skummetmælk. Blend til en ensartet masse og held i en springform. Tilsæt derefter 1,5 æble, skåret i stykker og drys med mandler og kanel til sidst. Bages i 40 minutter ved 175 grader.

Tine æblekage

Fluffy hindbærkage:

20 gr. kokosrasp, 20 gr. mandelmel/majsmel, 1 scoop vaniljeproteinpulver, 3 spsk sød/sukrin, 20 gr. fiberhusk, 100 gr. skyr, 3 æggehvider, 1 spsk. bagepulver og 1 æggeblomme og masser af hindbær. Pisk æggehviderne hvide og tilsæt sukrin. Bland de andre ingredienser i en skål for sig og tilsæt evt. lidt vand. Vend derefter dejmassen i æggehviderne. Hæld massen i en springform og tilsæt masser af hindbær. Bages ved 200 grader i 20-30 minutter.

Tine fluppy hindbærkage

19 kommentarer to “Gæsteblogger Tine Grønnemark #3 Sunde og nærende desserter!”

  1. Sandra 10. januar 2013 hos 22:58 #

    Mmm, hvor ser det mega lækkert ud – jeg glæder mig meget til at få afprøvet Cheesecake’n! 🙂
    Jeg forsøger selv at leve sundt og træner meget, men jeg har virkelig et problem med at holde mig fra søde sager… Derfor er et indlæg som dette jo perfekt! En ting, der også virker for mig er at blende en håndfuld frosne bær med skyr, lidt sød eller sukrin samt vanillepulver. Det er fuldstændig som at spise is, men med et godt proteinindhold 🙂

    • Fit For Livin 11. januar 2013 hos 11:37 #

      Uhh lyder lækkert, det lyder lige som noget for mig 🙂 Tak fordi du delte din opskrift.

      Kender godt det med at det kan være svært at holde sig fra søde sager, men så er det godt der findes sunde alternativer 😀

  2. Amalie 9. januar 2013 hos 22:07 #

    Æv… De er jo ikke sunde, når der er sødemiddel i :/

    Det ser ellers lækkert ud, men så vil jeg hellere spise lidt mindre af “the real deal”, end at proppe mig med kunstige ting 🙂

  3. Sheila 9. januar 2013 hos 07:54 #

    Lækre opskrifter – men er der ikke noget med, at proteinpulver bliver “ødelagt” når det opvarmes og mister sin virkning? Har prøvet at undersøge det en gang, men kan ikke rigtig finde nogen der er enige.. :/

    • Fit For Livin 9. januar 2013 hos 13:02 #

      Det har jeg aldrig hørt før, så det skal jeg ikke kunne svare på desværre.

  4. CaMilla 8. januar 2013 hos 12:23 #

    Mums, de skal alle afprøves.. Super fedt indlæg;) Husk at kigge ind på min blog omkring ugentlige challenges, som både fokuserer på kost og træning. God dag, CaMilla

    • Fit For Livin 8. januar 2013 hos 20:07 #

      Ja, lækre ser de ud 🙂

  5. fitnesskine 8. januar 2013 hos 11:42 #

    Et dejligt og inspirerende indlæg! Fantastisk at se en god livsstils blog 😉

    • Fit For Livin 8. januar 2013 hos 20:06 #

      Tak Kine! Og skøn blog du har, du er da alt for sej! 🙂

  6. Mathilde 8. januar 2013 hos 11:27 #

    Sejt med en sundere udgave af den dejlige cheesecake! Min yndlingsdessert (kan spises hele dagen) i øjeblikket er en bananpandekage med skyr, hakkede mandler og hindbær. Jeg bruger halv banan, et æg, et spsk kokosmel og steger massen på panden til en dejlig tyk pandekage. Så 1 spsk skyr, en håndfuld hakkede mandler og et par hindbær oven på og mums – det smager toplækkert 🙂

    • Fit For Livin 8. januar 2013 hos 11:33 #

      Hvor fedt du vil dele din opskrift! Elsker også bananpandekager og dine lyder alt for lækre og sunde:)

  7. ninarav 7. januar 2013 hos 19:57 #

    Uh lækkert – jeg synes især, at æblekagen ser god ud 🙂 ! Er det okay, hvis jeg en dag lægger en af opskrifterne op på min blog 🙂 ? Jeg skal nok skrive, hvor den er fra ;).
    – Nina, ravfood.wordpress.com

    • Fit For Livin 7. januar 2013 hos 21:34 #

      Nu svarer jeg lige på Tines vegne, men tror helt klart det er okay du afprøver hendes opskrift på din blog når du linker 🙂 Jeg er også helt oppe at køre over den æblekage, den ser så god ud! 🙂

      • ninarav 7. januar 2013 hos 23:27 #

        Mange tak! Jeg tror den skal serveres på fredag ;).

  8. fitandfashion 7. januar 2013 hos 17:47 #

    Skønt indlæg. Altid lækkert med desserter som kan nydes uden dårlig samvittighed.

    • Fit For Livin 8. januar 2013 hos 11:30 #

      Lige præcis! Så er det slet ikke så hårdt at undvære de søde sager 🙂

  9. camillastokholm 7. januar 2013 hos 17:16 #

    Mmmh ALLE opskrifterne skal helt klart prøves. Haha har allerede planlagt cheesecaken som ugens “cheat” – glæder mig!

    • Fit For Livin 7. januar 2013 hos 17:45 #

      Ja, usunde desserter virker slet ikke tiltrækkende når man kan lave så lækre og sunde desserter forholdsvis nemt 🙂 Jeg glæder mig mest til æblekagen 🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. Sund og proteinrig æblekage « Fit For Livin - 8. februar 2013

    […] er lavet udfra Tines opskrift i hendes tredje gæsteindlæg. Vi har dog ændret lidt i den, da vi ikke havde alle ingredienser til […]

Skriv et svar

