The year of me!

6 jan

Hold nu op, hvor vores nye sunde livsstil går godt. Jeg kan mærke, at jeg bliver mere motiveret for hver dag der går og jeg slet ikke har lyst til usunde sager for tiden. Vi havde f.eks. et skej-ud-måltid forleden, og jeg gad ikke engang rigtigt. Det er altså stort for mig. Jeg husker nemlig blot mig selv på den følelse, jeg får efterfølgende og så er det slet ikke så svært at beherske sig. Jeg er overbevist om, at i år er mit år!

Rasmus har været så skøn at udforme et hjemmetræningsprogram til mig, som tager ca. 40 min. at udføre. Det er for hele kroppen og jeg skal gennemføre det ca. 2 til 3. gange om ugen her i starten. Jeg tager det nemlig stille og roligt på motionsfronten indtil om et par uger, hvor lægen forhåbentligt siger jeg må dyrke regelmæssigt motion igen 🙂

Kunne I være interesseret I at se mit træningsprogram? Det eneste man har brug for er nemlig et par håndvægte (tunge bøger kan også bruges) og evt. en måtte.

Jeg er også ved at lave en maddagbog over, hvad jeg spiser på en helt normal dag – med billeder af hvert måltid. Kunne I evt. også være interesseret I at se det? For så kommer det ud på bloggen i nærmeste fremtid.

Hvordan går det med jeres målsætninger? Er I også kommet godt fra start?

The year of you

53 kommentarer to “The year of me!”

  1. taburetten 7. januar 2013 hos 23:40 #

    Også et kæmpe ja herfra til det hele. Hvordan synes du ellers om livet på barsel 🙂 KH Ida

    • Fit For Livin 8. januar 2013 hos 11:32 #

      Fedt! 🙂 Jeg synes barsel er hårdt som et fuldtidsarbejde, men jeg nyder det også! Det sværeste er nok, at man ikke kan planlægge sig til noget og alle ens måltider og gøremål altid bliver udsat med sådan en lille størrelse 😉 Men sådan er det bare, og det er nok også meget sundt, at man får rykket lidt ved sin indre kontrolfreak og bare bruger tiden på at nyde sin baby 🙂 Bliver det nemmere med tiden? 😉

      • taburetten 8. januar 2013 hos 19:29 #

        Både og vil jeg sige. Jeg synes også det er hårdt, men jeg synes der er kommet en smule rytme i dagen nu, så jeg ved sådan ca. hvornår jeg kan regne med han er sulten. Søvnen varierer dog meget, så nogen gange sover han 2-3 timer andre gange 45 min. Så er det begrænset hvad man når i de korte intervaller. Men du har helt ret, det er rigtig sundt for kontrolfreaken. Det har jeg i hvert fald hurtig lært 😉

  2. Julie 7. januar 2013 hos 21:20 #

    Begge dele tak! Super god blog i øvrigt 😀

    • Fit For Livin 7. januar 2013 hos 21:34 #

      Cool! Og tak 🙂

  3. Sofie 7. januar 2013 hos 09:33 #

    Vil rigtig gerne se begge dele 🙂
    Det er ikke lige altid man selv orker enten at tage i træningscenteret eller at lede efter ny og sund mad. Og somregel ender det så med en aften foran tv’et med nem mad 🙂

    Mvh Sofie

    • Fit For Livin 7. januar 2013 hos 15:29 #

      Det kender jeg godt, især når man er presset! Men så håber jeg du kan få lidt inspiration her 🙂

  4. Katrine 6. januar 2013 hos 22:46 #

    Det er simpelthen den bedste følelse at mærke efter i kroppen og kunne sige nej til det usunde. Jeg kender alt til det efter at have omlagt mine vaner. Jeg vil vildt gerne se dit program 🙂

    • Fit For Livin 7. januar 2013 hos 15:28 #

      Det er nemlig den fedeste følelse i verden! Og sejt du har omlagt dine vaner:)

  5. eatlovetrain 6. januar 2013 hos 20:38 #

    Vil også rigtig gerne se træningsprogram- altid godt at se hvordan andre træner 🙂

    • Fit For Livin 6. januar 2013 hos 21:41 #

      Det er nemlig rart at se hvad andre gør 🙂

  6. taburetten 6. januar 2013 hos 19:49 #

    Stort JA til begge dele 😉 Her skal der også strammes op, og jeg er som dig også topmotiveret 🙂 Maria

    • Fit For Livin 6. januar 2013 hos 21:40 #

      Skønt! Så er vi to der er det 🙂 Der skal nemlig strammes op oven på den lange graviditet.

  7. Julie 6. januar 2013 hos 18:43 #

    Jeg er meget interesseret i at se både træningsprogrammet og nogle mad-dagbog, har brug for lidt inspiration på madfronten, selvom det går meget godt med mine målsætning(er) – indtil videre 😀

    • Fit For Livin 6. januar 2013 hos 18:45 #

      Det er også som oftest på madfronten, at inspirationen kan forsvinde lidt, det kender jeg mig fra selv. Men det er heldigvis blevet bedre med tiden og alle de skønne madblogs, der er derude 🙂

  8. Sanne 6. januar 2013 hos 18:25 #

    Ja tak til både mad- og træningsplan..! 🙂

    • Fit For Livin 6. januar 2013 hos 18:44 #

      😀

  9. Emma 6. januar 2013 hos 17:01 #

    Tror du skal passe på med at lægge en decideret maddagbog ud da man jo ikke aner hvem som læser det, og jeg ved at det kan påvirke nogen negativt at læse hvad andre spiser og det er et ansvar man som træningsblog jo har. Selvom det er ærgeligt at det er sådan 😦 men ellers en super god blog, elsker den!

    • Fit For Livin 6. januar 2013 hos 17:26 #

      Uhh, der er jeg slet ikke enig med dig. Det er vel ikke anderledes end at dele en opskrift, motivationsbilleder, yndlings træningsøvelser osv.? 🙂 Det er jo lidt ligesom ideen med bloggen og jeg kan desværre ikke styre hvad folk tænker, når de læser indhold på internettet. Desuden spiser jeg ikke efter en kur eller lign. Jeg spiser sundt, ofte, varieret og udelukker hverken fedt, kulhydrater eller proteiner, så jeg tror ikke at mit madindtag kan lede nogen ud på et sidespor. Tværtimod! Jeg spiser heller ikke efter at tabe mig voldsomt pt., så det er blot inspiration til nærende, sund og mættende morgenmad, frokost og aftensmad + snackmåltider:)

      M.a.o. kan jeg sagtens stå inde for alt indhold på bloggen og påtager mig med stolthed det ansvar, det indebærer at skrive på Fit For Livin 🙂

    • Fit For Livin 6. januar 2013 hos 17:27 #

      Og tak for din søde kommentar btw. Er glad for du kan lide at læse med 🙂

  10. camillastokholm 6. januar 2013 hos 16:40 #

    Uh det ville være skønt at få et indblik i den træningsplan, som Rasmus har lavet til dig 🙂

    • Fit For Livin 6. januar 2013 hos 17:20 #

      SKønt at høre det måske kan bruges 🙂

  11. HihelloMathilde 6. januar 2013 hos 16:31 #

    Jeg vil hellere end gerne se disse ting! Kunne være fedt at få et indblik i din træning og kost!
    Med hensyn til min målsætning kunne det ikke gå bedre! Jeg er topmotiveret, og føler for første gang i rigtig lang tid overskud og de berygtede endorfiner. Jeg tænker tit på hvorfor jeg dog stoppede med at træne?? 🙂 Men nu er jeg i hvert fald i gang igen! Og tak for den daglige inspiration forresten! 🙂

    • Fit For Livin 6. januar 2013 hos 17:19 #

      Fedt at høre! Og skønt du er så topmotiveret og har overskud, det er den fedeste følelse i verden 🙂 Kender godt det med man tænker, hvorfor stoppede man med at træne/spise sundt. Men så kommer man heldigvis i tanke om alle de gode ting det medfører 🙂

      • HihelloMathilde 6. januar 2013 hos 18:10 #

        Lige præcis! Nu fokuserer jeg på de fantastiske ting som man kan spise som smager nærmest bedre end de usunde ting, Det er utrolig vildt! 🙂

  12. Sheila 6. januar 2013 hos 16:23 #

    Hvor er du cool – du skal nok finde din form igen! Mit år er startet kanon godt. Holder mig fra sukker & korn, og træner x 3 om ugen. Det har allerede haft gunstig indflydelse på både vægt og humør. Har også lavet en blog om low carb mad og lidt af hvert, og hygger mig med det. Det kunne da være super inspirerende at se hvad du spiser samt dit program, helt sikkert! 🙂

    • Fit For Livin 6. januar 2013 hos 17:17 #

      Hold da op, det er en god start! Og det fedeste er, når man kan mærke det på både vægt, humør og energiniveau. Spændende med bloggen, altid skønt med ny inspiration 🙂

  13. blok87 6. januar 2013 hos 15:34 #

    Vil rigtig gerne se både træningsprogram og maddagbog! Man kan altid bruge inspiration 🙂
    Fedt for dig, at du er på en så god vej for tiden! Håber det varer ved 😉

    /C

    • Fit For Livin 6. januar 2013 hos 17:16 #

      Ja, inspiration er altid skønt! Især her i januar hvor man er ekstra motiveret 🙂 Og jeg satser stærkt på det varer ved 😉

  14. Jeanette H. K. 6. januar 2013 hos 15:29 #

    Vil hellere end gerne se omkring din maddagbog og din træning. Altid godt med lidt inspiration !!

    Men går faktisk overraskende godt for mig os , er ikke kommet så godt i gang med træningen, da jeg har haft begravet hovedet i bøger de sidste dage, men i morgen skal opgaven afleveres – og så har jeg tid igen 😉 Blir lækkert at komme i gang igen ! 🙂

    • Fit For Livin 6. januar 2013 hos 17:16 #

      Hvor er det fedt det går så godt for dig, og når træningen så kommer med, så kører det bare på skinner! 🙂

  15. Emilie 6. januar 2013 hos 15:17 #

    Ja og ja 😉 Det ville være super fint med lidt inspiration 🙂 Dejligt at det går så godt fra start!

    //Emilie
    http://gravidmedlupus.blogspot.dk/

    • Fit For Livin 6. januar 2013 hos 17:15 #

      Det lyder godt, det er jo altid rart at se hvordan andre griber det an 🙂 Håber din graviditet går godt 🙂

  16. Clara Bugge 6. januar 2013 hos 15:07 #

    Jeg er i hvert fald meget interesseret i at se dit træningsprogram og din mad-dagbog, kunne godt ha’ brug for noget inspiration 🙂 hav en god søndag! Vh Clara

    • Fit For Livin 6. januar 2013 hos 17:29 #

      Fedt! 🙂 Rigtig god søndag til dig.

  17. Connie 6. januar 2013 hos 15:01 #

    Det lyder rigtig godt, og jo … vi vil gerne have mere inspiration, så “smid” gerne dit træningsprogram og madplan 🙂 … Jeg har det ligesom dig, føler også at 2013 er MIT år … det år hvor jeg kommer i mit livs bedste form 🙂 … Jeg skal have den helt store kostomlægning, så jeg tager det stille og roligt … laver man en total 360 graders ændring, så holder det ikke … der bliver implementeret lidt nyt hver uge … tænker grønsager nu 🙂 … og så har jeg lovet mig selv, at blive bedre – meget bedre – til at drikke vand. Træningsmæssigt går det rigtig rigtig godt … de der 1-1½ time dagligt – med en til to ugentlige fridage (hvor det så er traveture i stedet for decideret træning) er tilpas og jeg trives rigtig godt med min træning … og er generelt bare “glad i låget” 🙂

    • Fit For Livin 6. januar 2013 hos 17:29 #

      Fedt at 2013 også er dit år! Du lyder også som om du er topmotiveret! Det er en skøn følelse når man har det sådan. Og det er nemlig altid en god ide at tage det stille og roligt, så man får det implementeret ordentligt og kan holde det 🙂

  18. Trine 6. januar 2013 hos 14:46 #

    Madlog og træningsprogram . . . JA TAK! (-;

    • Fit For Livin 6. januar 2013 hos 15:15 #

      Super! 🙂

  19. Marlene 6. januar 2013 hos 14:36 #

    Åh ja, læg endelig begge dele ud på bloggen. Kunne være rigtig fedt! 🙂
    Jeg har det ligesom dig, har slet ikke lyst til de usunde sager for tiden. Rigtig dejligt med en god start på det nye år 🙂

    • Fit For Livin 6. januar 2013 hos 15:15 #

      Det er nemlig det bedste, at få en god start. Så skal vi bare være rigtige gode til at holde den resten af året 😀

  20. Helene 6. januar 2013 hos 14:35 #

    Helt klart både interesseret i træningsprogram og maddagbog! 🙂
    Tirsdag gik med tømmermændsmad, men det er så også den eneste dag, jeg har spist noget decideret usundt – og det er altså lidt nyt for mig ikke at spise lidt usundt hver dag 😉 Så det går godt, selvom det egentlig ikke har været planlagt. Jeg har bare ikke haft lyst – hurra, hurra! 😀

    • Fit For Livin 6. januar 2013 hos 15:14 #

      Det er flot gået! 🙂 Også skønt du slet ikke har haft lyst til usunde sager. Jeg ved jeg nok skal få lyst igen, og det er også helt okay, så længe det ikke sker for ofte 🙂

  21. Louise Brejndahl 6. januar 2013 hos 14:29 #

    Jeg vil meget gerne se dit træningsprogram! 🙂

    • Fit For Livin 6. januar 2013 hos 14:36 #

      Det lyder godt, det kommer i næste uge engang 🙂

  22. ida 6. januar 2013 hos 14:27 #

    Helt sikkert interreseret i både hjemmetræningsprogrammet og madplanen! Er studerende, så har ikke råd eller tid til motionscenter, så hjemmetræning bliver prioriteret højt. Især noget cardio man kan lave hjemme (gerne andet end løb), er jeg meget interreseret i.

    • Fit For Livin 6. januar 2013 hos 14:36 #

      Super! Cardio er jeg ikke selv igang med endnu, så træningsprogrammet er udelukkende lavet til styrketræning af muskler, men prøv at søge på “Youtube” på bloggen, så kommer der nogle rigtige gode hjemmecardio videoer 🙂

  23. Amalie 6. januar 2013 hos 14:26 #

    Vil rigtig gerne se dit træningsprogram og blive lidt inspireret 😉

    • Fit For Livin 6. januar 2013 hos 14:33 #

      Lyder godt! Så håber jeg da jeg kan inspirere lidt:)

  24. Ditte P 6. januar 2013 hos 14:15 #

    Jo tak, det går fint med mine målsætninger 🙂 Var til Vinyasa yoga i København Yoga i går og trænede på egen hånd i dag (forsigtig test af crossfit efter et halvt års pause). Har spist 2 øko bolcher, men ellers ikke rørt slik. Og har været til årets første body-sds behandling. Stille og roligt 🙂

    • Fit For Livin 6. januar 2013 hos 14:32 #

      Godt gået og slet ikke stille og roligt 🙂

  25. Christine 6. januar 2013 hos 14:04 #

    Din træningsprogram vil jeg meget gerne se 😀 jeg har nemlig langt til fitnesscenter så kommer aldrig afsted og min målsætninger i år er mere daglig bevægelse 🙂 Så lidt hjemmetræning ville nok hjælpe 🙂

    • Fit For Livin 6. januar 2013 hos 14:32 #

      Det kender jeg godt, så er det rart at kunne få motioneret lidt derhjemme 🙂 Det kommer i ugens løb.

Skriv et svar

