Året der gik + Målsætninger for 2013

1 Jan

Som lovet kommer der hermed en recap af året, der gik + målsætninger for 2013. Vi er egentlig ikke specielt fan af nytårsfortsætter, da langt de fleste dropper dem igen inden januar er ovre. Derfor kalder vi dem for målsætninger, og de har for os været i fokus i hele december og kommer også til at være det resten af året. I kan se mine tidligere målsætninger lige her og her.

Stairs

Et nyt år er dog en perfekt anledning til at starte på en frisk, så jeg anbefaler alle at lave et recap af året, der gik og evt. vurdere, hvad man gerne vil opnå i det nye år. Det behøver jo ikke at være relateret til krop og velvære. Det kan også være i henhold til personlig udvikling eller blot, at man vil rejse mere 🙂 Skriv dem ned og følg op på dem løbende.

Året der gik:

2012 har været det vildeste år for os nogensinde, bl.a. fordi:

– Vi i slut februar startede bloggen op i forbindelse med mit speciale. Ingen af os havde forventet den udvikling, der er sket på meget kort tid.

– Vi den 3. marts fandt ud af, at vi ventede en lille en til november.

– Jeg i april startede mit speciale, der omhandlede fitness dk. Det var en hård proces, da jeg sideløbende gennemgik en graviditet, men jeg var meget opsat på, at jeg for alt i verden skulle være færdig inden han kom til verden.

– Vi fik set lidt mere af verden. Vi var i Barcelona i januar, Rom i maj og Marbella + krydstogt i Middelhavet i juni. Vi elsker at rejse og har allerede planer om at skulle afsted igen til maj. Denne gang selvfølgelig med Sylvester 😉

– Vi i juli valgte at flytte fra vores skønne lejlighed i Aarhus C til et smukt og hyggeligt byhus i Risskov. Vi har aldrig fortrudt det valg. Det er meget mere os.

– Jeg den 1. november afleverede mit speciale og forsvarede det ugen efter. Jeg nåede derfor at blive færdiguddannet inden Sylvesters ankomst. Jeg var ellers lidt nervøs til sidst 😉

– Vi den 30. november endelig mødte vores skønne søn. Ingenting kan nogensinde overgå den dag og livet er blevet så meget mere fantastisk efter han er kommet til verden.

Mig

Målsætninger for 2013:

– Spise sundt 90 % af tiden, samt spise oftere men mindre måltider. Hver dag vi klarer på sund vis får vi det bedre både fysisk og mentalt. Der er ingen grund til at lade vær. Desuden sparer vi penge, når vi undgår alle de dumme og usunde impulskøb.

– Jeg skal gå tur med barnevognen hver eneste dag. Specielt her i januar, hvor jeg stadigvæk ikke kan motionere normalt. Jeg er jo gået igang med den helt sunde omvæltning ovenpå alt for meget usundt sidst i graviditeten. De ekstra kg. forsvinder dog ikke udelukkende ved en sundere kost, så lidt bevægelser skal der jo også til 😉 Jeg mangler nemlig stadigvæk en 8 kg. før jeg er tilbage på min før-graviditetsvægt, og til at smide dem har jeg sat 4 måneder af. Det er i den grad realistisk. Når jeg igen kan motionere normalt er det mit mål, at begynde at løbe regelmæssigt og begynde til Polefitness. Rasmus styrketræner og dyrker crossfit hver morgen kl. 06.00 (!!) inden arbejde og skal gøre det fem gange ugentligt.

– Blive bedre til at forkæle mig selv. Manicure, pedicure, ansigtsbehandlinger og frisørturer. Jeg har fortjent det og jeg elsker at gøre sådanne ting for mig selv. Hellere bruge penge på det end impulskøb i H&M.

– Rejse/tage på en masse ture med Sylvester. Han skal også se verden 😉

Har I nogle mål I ønsker realiseret i 2013?

22 kommentarer to “Året der gik + Målsætninger for 2013”

  1. ifashioncopenhagen 4. januar 2013 hos 19:38 #

    Jeg har lavet et lidt vildt, men spændene mål omkring løb, som jeg i går skrev et indlæg om, på min blog 🙂
    http://www.ifashioncopenhagen.wordpress.com

  2. Malene Petersen 3. januar 2013 hos 18:13 #

    mit mål må være at få styr på mine tanker 😀 at acceptere min krop, indse at jeg IKKE er tyk, og ikke skal tabe mig. faktisk, burde jeg lave et mål om at tage på, men det er nok lige at stramme den 🙂 men jeg vil være sund at se på – ikke tynd, så jeg skal arbejde med min krop også. puha, rodet kommentar 😀

    – super fed blog i har! virkelig en dejlig motivation :-9

    • Fit For Livin 3. januar 2013 hos 21:49 #

      Det er nogle rigtige gode og sunde målsætninger. Jeg var lige henne på din blog, du har en rigtig smuk krop, så den kan du godt være stolt af 🙂 Og tusind tak for din søde kommentar 🙂

  3. eatlovetrain 3. januar 2013 hos 17:29 #

    Jeg har mange ting jeg gerne vil nå i 2013 🙂
    Men træningsmæssigt vil jeg gerne:
    – Blive ved med at træne 6-7 gange om ugen
    – Gaine i styrke
    – Løbe halvmarathon

    Og så dyrke noget mere bikram yoga, men det står dog ikke så højt på listen som de andre ting 🙂

    • Fit For Livin 3. januar 2013 hos 21:48 #

      Hold op du er sej og aktiv. Inspirerende og seje målsætninger 🙂

  4. Tina 2. januar 2013 hos 18:23 #

    Fantastisk indlæg – igen igen 🙂
    Det er nogle gode målsætninger, som I begge har laver. Især synes jeg din kæreste er super sej, at han står så tidligt op flere gange om ugen for at træne og jeg er sikker på at du hurtigt når dine mål. Du ser jo i forvejen fantastisk ud, så det tror jeg bestemt ikke bliver ikke noget problem for dig 🙂

    Mine mål er at stole mere på mig selv, udstråle selvtillid og være stolt af min krop, som den ser ud. Nu har jeg knoklet med træning og sund kost (med chokolade og kage – ;)) i mange år – og nu er det lykkes for mig, at finde en rigtig god balance, hvor jeg også husker at nyde med GOD samvittighed. Jeg vil rose mig selv hver gang jeg kigger i spejlet, fordi så meget hårdt arbejde skal værdsættes af MIG 🙂

    Rigtig godt nytår

    • Fit For Livin 2. januar 2013 hos 18:47 #

      Årh det er jeg glad for at høre, og tusind tak for de pæne ord 🙂 Det motiverer os blot endnu mere 🙂

      Og rigtig gode målsætninger du har. Man skal nemlig give sig selv lov til både at nyde det sunde og usunde med god samvittighed. Og god ide med at rose sig selv, det er noget vi piger kan blive bedre til 🙂 Rigtige gode og positive mål du har – I like!

  5. annesofiehh 2. januar 2013 hos 12:48 #

    Min målsætning er at vedligeholde min krop som den er nu. Det eneste jeg ønsker er en lidt fastere lår. Jeg vil også gerne af med den sidste appelsinhud. Det kræver blot, at jeg skære meget ned på indtaget af chips og popcorn, og at jeg hele tiden minder mig selv om at drikke massere af vand. Jeg har også lovet mig selv at smile mere, og så vil jeg prøve altid at hilse pænt på kassedamerne 🙂

    • Fit For Livin 2. januar 2013 hos 16:06 #

      Skønne målsætninger, og hvor er det fedt du er så langt at det blot kræver vedligeholdelse. Glæder mig til jeg selv er der 😀 Og smile mere og hilse pænt på fremmede er jeg også med på 🙂

  6. Ditte P 2. januar 2013 hos 07:31 #

    Mine målsætninger for første halvdel af 2013:
    – gå til mobilitet 2 gange om ugen (i mit crossfitcenter)
    – gå til yoga 2 gange om måneden (i et yogacenter)
    – fortsætte med at skære ned på slik (ingen slik udover 70 % chokolade)
    – forsætte med at gå til body-sds

    De er få, men realistiske og konkrete 🙂

    • Fit For Livin 2. januar 2013 hos 16:07 #

      Det er nogle vildt konkrete mål, og det er jo som oftest også det der skal til 🙂 Derudover er de opnåelige og realistiske, så det skal du nok nå 🙂

  7. Connie 1. januar 2013 hos 19:24 #

    Spændende at følge bloggen her, og også jeres nye familie 🙂 … Jeg er modstander af nytårsfortsætter … jeg kan se, hvor mange der starter i fitnesscentret først i januar … en måned efter ser man dem ikke mere! Og det samme gælder mange jeg kender der ryger og beslutter at holde op! … Nej jeg har givet mig selv en udfordring 🙂 … Den 7. december søsatte jeg mit “projekt” … at give mig selv 12 måneder til at komme i mit livs form. Jeg er 46 år lige om lidt (april) og selvom jeg har trænet og løbet i en del år, så kan det sagtens blive MEGET bedre og mere struktureret. I sommer begyndte overgangsalderen desværre at plage mig … det gav bl.a. 2 måneder med 3-4 timers for lidt søvn hver nat … jeg var træt træt træt … orkede ikke at træne, og fik desværre ikke skåret ned på madindtag i denne periode, så det har resulteret i 5 kg for meget 😦 … men jeg ved, at selvom alderen arbejder imod mig, så har jeg stadig mulighed for at komme i rigtig god form. Så mit mål for 2013 er at få en stærk og tonet krop. Jeg har spaghetti-arme som skal trænes gevaldigt, og har slidgigt i ryggen … så en stærkere ryg er et must … jeg vil ikke være en svækket gammel dame om 20-25 år … jeg vil være stærk og kunne gå op og ned ad trapperne til min lejlighed på 2. sal … jeg vil kunne klare at bære mine indkøb hjem … jeg vil have en sund krop og et glad sind. Jeg er stædig af natur, og er god til at holde mig selv op på mine mål … alligevel har jeg lavet en træningsblog … måske til inspiration for andre også …men især for at jeg selv kan følge med i forandringerne der kommer hen ad vejen 🙂 … udover en sund kost (jeg spiser for lidt) og træning, så skal der også være plads til løjer og gøgl … alt med måde … og så har jeg meldt mig til et officielt ½ marathon den 5. maj 🙂

    • Fit For Livin 1. januar 2013 hos 19:34 #

      Nøj en fed kommentar, du er for sej! Og så topper du det lige med et halvmarathon, respekt! Jeg har det ligesom dig, når jeg engang bliver ældre vil jeg også være stærk og kunne tage mig af mig selv. Så lever man også længere og kan nyde livet mere 🙂 Du lyder virkelig som om du når dit mål, det er der ingen tvivl om.

      Hvad hedder din blog? Jeg vil meget gerne tjekke den ud 🙂

      • Connie 2. januar 2013 hos 09:09 #

        Tak skal du have 🙂 … det glæder mig at få noget positiv respons, for det har jeg indtil nu kun fået af min søn (han er 26 år og træner selv) … ellers synes folk vist at det er noget pjat ! … Jeg bliver “høj” af motion og jeg elsker at løbe … har løbet nogle halvmarathons men det har været i mit eget selskab … nu skal det prøves af med et officielt løb 🙂 … Min blog hedder http://www.larseniform.blogspot.com … og jeg bruger den altså som en slags træningsdagbog … og så vil jeg hente inspiration fra bl.a. din blog her 🙂 … Rigtig god dag til dig 🙂

      • Fit For Livin 2. januar 2013 hos 16:09 #

        Det er aldrig noget pjat! Det er derimod noget pjat, at ikke at holde sin krop ved lige, og det er flot du gør det! Og så er det en rigtig fin og motiverende blog du har, godt gået! 🙂

      • Connie 2. januar 2013 hos 18:05 #

        Du har ret 🙂 … tror såmænd også at de der har lidt “ondt i en vis legemesdel” har dårlig samvittighed over IKKE at gøre noget ved det 🙂 … Og tak for ordene omkring min blog 🙂

  8. nannakopp 1. januar 2013 hos 19:19 #

    Lækkert indlæg :). Endnu engang tillykke med den lille!
    Mit mål for 2013 er at tabe mig 4 kg inden min studentereksamen til juni. Derudover vil jeg også spise sundt og undgå slik og sodavand, men samtidigt sætte en dag af hver anden uge, hvor jeg godt må spise det 🙂 Godt nytår

    nckopp.blogspot.dk

    • Fit For Livin 1. januar 2013 hos 19:31 #

      Mange tak 🙂 Det er også et realistisk og sundt mål, det kan du godt klare, det er jeg sikker på 🙂 Og det er vigtigt at bibeholde lidt sjov, så det hele ikke bliver for surt og man dropper det igen.

  9. blok87 1. januar 2013 hos 17:49 #

    Skønt indlæg! Glæder mig til at følge jer i det hele 😉
    Personligt vil jeg gerne af med de sidste 4-5 kg/blive tonet, så jeg til sommer kan tage lige præcis det tøj på jeg vil! Så vil jeg huske, at “hygge” ikke betyder en pose blandet slik – og prøve at gøre det til en vane. Og sidst vil jeg også gerne til Japan igen! 🙂

    /C

    • Fit For Livin 1. januar 2013 hos 17:55 #

      Gode mål du har fremsat 🙂 Og du har så evig ret, at hygge ikke er ensbetydende med slik og usunde sager – lige præcis det skal jeg også kæmpe med. Jeg har altid forbundet hygge med lækker mad og slik, og det behøver det slet ikke være 🙂

      • blok87 1. januar 2013 hos 18:15 #

        Også jeg, og det er virkelig en strid kamp! Det ligger vist dybt i hele den danske befolkning!.. Man må starte med at finde sunde alternativer, og så stille og roligt lade det handle om selskabet og “begivenheden” fremfor maden.. Hmmm… Et skridt ad gangen 😉 hehe

        /C

Trackbacks/Pingbacks

  1. Hvordan går det med jeres målsætninger for 2013? « Fit For Livin - 6. februar 2013

    […] jeg så motiveret postulerede i dette indlæg, så følte jeg virkelig at 2013 var mit år! Men en måned er gået og mange af os glemmer hurtigt […]

Skriv et svar

