Do yoga!

28 dec

Jeg elsker yoga og nu hvor jeg ikke kan træne ordentligt før de 8 uger er gået, er yoga jo oplagt at udøve herhjemme.

Jeg anvender Youtube videoer (se mine tidligere anbefalinger lige her) eller laver det ud fra inspirationsbilleder som nedenstående. Jeg bruger også nogle gange en bold til mange af øvelserne. Kun fantasien sætter grænser 🙂

Dyrker I yoga?

Yoga poses

15 kommentarer to “Do yoga!”

  1. Stella 29. december 2012 hos 18:23 #

    Går til yoga 1 gang i ugen i fitnesscenter.For mig giver det den perfekte balance mellem rolig træning der giver mentalt overskud, og hårdere træning som crossfit, hvor jeg får brændt en masse energi af.
    Jeg har altid en fantastisk følelse i kroppen efter yoga. Det er især godt de dage hvor jeg har lidt ømme muskler efter anden træning

    • Fit For Livin 30. december 2012 hos 20:01 #

      Det er også en perfekt kombination, for man har lige brug for at få strukket ordentligt ud og koble af efter en træningsuge med gang i. Det giver nemlig velvære på en helt anden måde som jeg heller ikke kan være foruden 😀

  2. Karina 29. december 2012 hos 17:17 #

    Jeg har selv længe tænkt på, at jeg burde komme igang med yoga eller i hvert fald en eller anden form for smidighedstræning, jeg er nemlig stiv som et bræt desværre. Synes bare det er så umotiverende at træne sin smidighed når man ikke engang kan nå sine tæer…

    • Fit For Livin 30. december 2012 hos 19:57 #

      Det er nemlig rigtig godt at kombinere de to ting 🙂 Jeg er nemlig heller ikke den smidigste, men der arbejdes på det 🙂

    • Ditte P 31. december 2012 hos 10:59 #

      Så skal du bare tænke, at det kun kan gå fremad 🙂 Og det gør det. Desuden handler yoga ikke kun om smidighed, men også om at komme ned i gear og koble fra og give kroppen og sindet lidt ro.

      • Ditte P 31. december 2012 hos 11:00 #

        Og det var et svar til Karina 🙂

  3. Ditte P 29. december 2012 hos 10:05 #

    Jeg har måtte holde pause fra crossfit (som er min “hovedsport”) i et halvt år og har i den periode udforsket yoga lidt mere – og er blevet bidt af det! Indtil videre forsøger jeg at prøve forskellige yogacentre, yogainstruktører og yogastilarter, før jeg beslutter mig for et bestemt yogacenter. Det er bedst for mig at være på et hold, hvor jeg mærker dynamikken og hvor jeg bliver rettet i øvelserne, men jeg prøver også at lave lidt hjemme.

    For mig er yoga den perfekte modvægt (eller supplement om man vil) til crossfit. Det er langsommere, der er mere ro, det er ikke en konkurrence – heller ikke mod sig selv – og man bliver strukket ud, bliver mere smidig, balancen bliver forbedret og man får en anden kropsbevidsthed.

    Dertil kommer den psykiske/mentale del, som jeg er mere og mere interesseret i. Roen (både i sind og i krop). At acceptere sin krop og dens begrænsninger. At acceptere sig selv. Lytte til kroppen. Have fokus på sig selv og ikke de andre. Være nærværende. Komme ned i gear. Vejrtrækningen.

    Min teori er i øvrigt, at hvis man normalt har tendens til at vælge de mere gang-i-den-motionsformer (crossfit, kampsport, boksning etc.) – og hvis det ellers går lidt stærkt i hverdagen -, så har man måske endnu mere brug for at supplere med yoga. Det kan både krop og sind godt lide 🙂

    • Fit For Livin 29. december 2012 hos 10:44 #

      Jeg tror du har fuldstændig ret, og det er måske også derfor at jeg elsker det så meget, netop fordi man får koblet af på en helt anden måde 🙂 Nu er jeg slet ikke særlig sej til yoga, men det lyder som om det virkelig har virket for dig. Tror også det gør en stor forskel at gå i et decideret yogacenter frem for i et fitnesscenter, man bliver instrueret på en helt anden måde. Vil ønske jeg havde tiden og pengene til at gå sådan et sted.

      • Ditte P 29. december 2012 hos 17:39 #

        Man kan sagtens finde super dygtige, kompetente yogainstruktører i fitness centre (f.eks. Nanna Kaad i Fitness World, Kbh). Men holdene er tit noget større end i yogacentre og stemningen er selvfølgelig anderledes 🙂

        Jeg køber yoga-tilbud gennem Downtown etc. Det er halv pris og en nem måde at snuse lidt til de forskellige centre 🙂

      • Fit For Livin 30. december 2012 hos 19:59 #

        Har faktisk godt set tilbud hos Downtown, kunne være man skulle forsøge sig ad engang 🙂 Og sjovt du siger det med instruktører, jeg har faktisk prøvet nogle rigtige gode yogahold i FW og ved også godt hvem Nanna Kaad er. Hun er dygtig 🙂

      • Fit For Livin 30. december 2012 hos 20:00 #

        Hov kan se at du skriver i KBH, jeg kender til en Nanna i FW i Aarhus. Generelt set må alle der hedder Nanna bare være skide dygtige 🙂

  4. taburetten 29. december 2012 hos 05:23 #

    Jeg gik til gravid-yoga, hvilket bare var så godt. Desværre har jeg ikke gjort i det hverken før eller efter. Men tror da måske jeg skulle forsøge mig med lidt hjemmeyoga!? /Ida

    • Fit For Livin 29. december 2012 hos 10:41 #

      Gravidyoga lyder fantastisk. Det gik jeg desværre ikke selv til. Men ja, hjemmeyoga er skønt når tiden er presset og man lige skal koble af og få strukket ud 🙂

  5. Christine Bonde 28. december 2012 hos 15:34 #

    Jeg får en del yoga gennem Bodyflow, og jeg elsker det. Selvom jeg er en pige der elsker træningsformer som eksempelvis spinning, løb, Bodycombat og alt hvad der banker pulsen i vejret, så elsker jeg også det man får ud af yoga. Pulsen bliver ganske vist ikke presset så højt op, men det gør det bestemt ikke mindre udfordrende. Jeg har virkelig kæmpestor respekt for garvede yogaudøvere der mestrer alle mulige poses. Vi har desværre ikke yoga i mit eget fitnesscenter, så jeg bruger også Youtube, og min favorit er helt klart Tara Stiles som laver nogle fantastiske videoer for LivestronWoman – tjek det ud!

    • Fit For Livin 28. december 2012 hos 22:07 #

      Uhh det bodyflow lyder godt, det er dog vidst kun i fitness dk de har sådan noget 🙂 Jeg har også stor respekt for de dygtige yogaudøvere. Gad godt at være så smidig. Tjekker Tara’s videoer ud med det samme 🙂

Skriv et svar

