My favourite ab exercise!

12 dec

En øvelse jeg laver igen og igen (selvfølgelig ikke for tiden) er nedenstående maveøvelse. Den rammer både, mave, ben, øvre ryg og arme og hvis der er noget jeg er vild med, så er det øvelser der styrker flere områder og meget gerne éns core. Det er en af mine ultimative yndlingsøvelser sammen med både planken og lunges.

Jeg har en pilatesbold herhjemme, så laver den både i fitnesscenteret og herhjemme på mine fridage, og den tager vitterligt ikke ret lang tid at lave. Yeah!

Har I prøvet nedenstående øvelse og hvad synes I om den?

Bold øvelser

19 kommentarer to “My favourite ab exercise!”

  1. Jeanette H. K. 12. december 2012 hos 23:36 #

    Aldrig prøvet den øvelse , men ser vildt god ud !
    Må ha prøvet i morgen når jeg skal op og træne 😉

    • Fit For Livin 13. december 2012 hos 14:07 #

      God fornøjelse 🙂

  2. taburetten 12. december 2012 hos 21:29 #

    Gæt hvad jeg skal prøve når skinken er puttet 😉 tak for tippet! Håber det går godt med Sylvester! KH Ida

    • Fit For Livin 12. december 2012 hos 22:00 #

      Sejt! Og det var så lidt 🙂 Det går godt med Sylvester, selvom vi er pænt balret hele tiden. Man skal lige lære at forstå alle hans signaler. Men det kender du jo alt til 😀 Knus

      • taburetten 13. december 2012 hos 14:14 #

        Ak ja, jeg synes dog man vænner sig til trætheden 😉 Og P.S – den der boldøvelse+mig = meget tumpet syn. Men er sikker på min kæreste fik sig et godt grin.

      • Fit For Livin 13. december 2012 hos 16:18 #

        Haha, godt han kunne få lidt sjov ud af det 😉 Den kræver lidt balance og koncentration, men så er den også god 🙂

  3. blok87 12. december 2012 hos 21:22 #

    Kendte ikke rigtig den her øvelse før. Men er ved at køre død i alm sit-up’s, så fantastisk med et godt råd. Specielt fordi det ligner en øvelse man ikke kan lave forkert, hehe. Flere at dem, tak 😀

    /C

    • Fit For Livin 12. december 2012 hos 21:58 #

      Man kører nemlig nemt død i alm. sit-ups, så lidt afveksling er godt 🙂 Glad for du kun bruge øvelsen til noget 🙂

      • blok87 12. december 2012 hos 22:15 #

        Ja lige præcis.. Det er svært at bevare motivation hvis det hele bliver for trivielt! 😀

  4. Dorte 12. december 2012 hos 21:21 #

    Åh ja, den er så hård! min bold-instruktør laver den også ALTID!

    • Fit For Livin 12. december 2012 hos 21:58 #

      Det er også til mit yndlings boldhold i Fitness World jeg lærte den at kende 🙂 God er den.

  5. annesofiehh 12. december 2012 hos 20:15 #

    Puha, jeg synes den ser hård ud!

    • Fit For Livin 12. december 2012 hos 21:57 #

      Den er også hård, men virkelig det værd 😀

  6. Anna 12. december 2012 hos 17:47 #

    Hvor mange laver du/hvor længe?

    • Fit For Livin 12. december 2012 hos 18:49 #

      Uhh det er forskelligt. Så mange jeg kan og så en lille pause og så gentage to til tre gange. Man kan også lave den ud til siden, så man får trænet de skrå mavemuskler 🙂

  7. Sara 12. december 2012 hos 17:36 #


    Spol frem til omkring 6.30. også virkelig en god øvelse – og faktisk ret sjov efter min mening!

    • Fit For Livin 12. december 2012 hos 18:48 #

      Fedt med tips til andre maveøvelser 😀

      • Sara 12. december 2012 hos 18:59 #

        Er glad for du kan bruge det. Jeg elsker også virkelig min bold når der skal trænes, især hjemme hvor jeg ellers ikke har adgang til så meget udstyr 🙂

      • Fit For Livin 12. december 2012 hos 21:56 #

        Det kan jeg i hvert fald 🙂 Bolden er altså bare det bedste træningsredskab. Der er ikke det man ikke kan lave med en bold!

Skriv et svar

