Overholdte I jeres Plank Challenge?

10 dec

Jeg kunne jo desværre ikke deltage i novembers Plank Challenge af gode grunde. Men nu er der gået lidt tid siden fødslen, og selvom jeg ikke må motionere endnu, kan jeg godt begynde at lave planken i 30. sekunder nogle dage om ugen.

Derfor starter jeg fra dags dato med den challenge mange af jer allerede har gennemført. Selvfølgelig er den modificeret i henhold til min krop og tilstand, så jeg bliver slet ikke så hardcore som jer 😉

Plank challenge

Var I gode og overholdte I den? Og kunne I mærke en forskel i styrke og i hvor lang tid I kunne holde den?

Jeg tager den med ro, og gør kun ting for min krop der føles rigtigt. Jeg overanstregner mig på ingen måde 😉 Faktisk har jeg kun været ude på en meget kort gåtur siden fødslen og ellers stirrer jeg bare på min søn ❤ Min krop kan dog godt klare få sekunders planke i ny og næ, og jeg passer selvfølgelig på mig selv og eget helbred.

Om noget tid kommer der et indlæg med mine målsætninger for egen krop. Jeg må jo ikke motionere normalt endnu, først når jeg har været til 8 ugers lægeundersøgelsen og måske endda først seneste. Ikke desto mindre er det min opfattelse af kiloene ryger af sig selv ved hjælp af en sund og varieret kost samt amning. Det vigtigste er blo,t at jeg får den rette næring, så Sylvester bliver stor og stærk 😀 Det er selve opstramningen, der bliver udfordrende. Glæder mig til at tage jer med på min rejse i jagten på en sundere og stærkere krop, når det engang bliver aktuelt om nogle måneder!

14 kommentarer to “Overholdte I jeres Plank Challenge?”

  1. Anja 14. december 2012 hos 04:01 #

    Husk at gøre det der føles rigtig for din krop 🙂
    Jeg fødte for 7 uger siden og begyndte med lidt udstrækning og et par yogvelser efter 2 uger. Havde ret ondt i starten og kunne kun gå korte turer, men det gik heldigvis hurtigt fremad. Var også i god form før og under graviditet som dig og startede til efter fødselstræning efter 1 måned. Tager det stille og roligt og har ikke så store forventninger til mig selv. Ellers er en tur i svømmehallen (når blødningen er stoppet!) skønt for krop og sjæl! Det med at skulle vente 8 uger er lidt gammeldags 🙂
    Ps er selv læge.

    • Fit For Livin 14. december 2012 hos 19:55 #

      Tusind tak for din kommentar 🙂 Og du har helt ret, at man skal gøre det der føles rigtigt for sin krop. Det er kun en selv, der kan vurdere hvornår man er klar til at starte op 🙂 Jeg glæder mig virkelig også til en tur i svømmehallen igen.

  2. Mette Frederiksen 12. december 2012 hos 16:57 #

    Jeg tilslutter mig din kommentar om at opstramning er det sværeste 🙂
    Inspirerende blog.

    http://www.ensunderehverdag.blogspot.com

    • Fit For Livin 14. december 2012 hos 19:54 #

      Ja, det kunne jeg godt forestille mig 🙂 Det bliver hårdt!

  3. Dorte 10. december 2012 hos 17:07 #

    Jeg var med helt til den 20. tror jeg. ( og var ret stolt af de 3 minutter skal det siges!), men derefter faldt jeg lidt af på den. Jeg fik dog lavet dem en gang i mellem 😉

    og tillykke med din lille 🙂

    • Fit For Livin 12. december 2012 hos 16:46 #

      Forstår godt du var stolt, 3 minutter er ret meget 🙂 Og tusind tak.

  4. Charlie 10. december 2012 hos 13:54 #

    Sikke et fint navn i har valgt 🙂
    Jeg glæder mig til at høre om og blive inspireret af dine mål for fremtiden 🙂

    • Fit For Livin 14. december 2012 hos 19:53 #

      Tusind tak 🙂

  5. bykhs 10. december 2012 hos 12:50 #

    Jeg vil sige som de andre – pas nu på dig selv, ik 🙂

    • Fit For Livin 10. december 2012 hos 12:55 #

      Tak 🙂 Jeg vil mene, at jeg godt kan “passe” på mig selv og mener ikke at 30 sekunders planke, for mig, er farligt taget i betragtning af hvor godt jeg ellers har det:D Men du har helt ret i, at man skal tage den med ro. Og det gør jeg i den grad også 😉

  6. kate 10. december 2012 hos 12:47 #

    Du er sej, men pas nu på dig selv, ikk:)

    • Fit For Livin 10. december 2012 hos 12:52 #

      Ved ikke hvor sejt det er når det er 30 sekunder om dagen til at starte med 😉 Og tak, jeg passer rigtig godt på mig selv og tager alt med ro 😀

  7. Sasibe 10. december 2012 hos 12:38 #

    Pas nu på dig selv, frk.!

    Jeg var så hurtig til at komme i gang, at jeg endte med at starte helt forfra med blødningen – hvilket resulterede i 1) at jeg skulle vente til 16 uger efter fødslen og 2) stadig har ondt! Alt sammen fordi jeg da ville igang! Så pas nu på dig selv, ik 😉 Og nyd bettemanden!

    • Fit For Livin 10. december 2012 hos 12:51 #

      Lyder ikke rart :/ Tak for bekymringen, og er enig man skal tage den med ro oven på sådan en hård omgang. Det gør jeg også. Barnevognsture er også meget korte og nærmest ikke-eksisterende 😉 Min krop var dog i god form før fødslen, under og jeg føler mig i stand til at styrke min core ca. 30 sekunder/få minutter om dagen. Så længe man lytter til sin krop og tager det stille og roligt, er jeg sikker på det nok skal gå og faktisk være sundt på længere sigt 🙂 Alt “normal” motion er dog udelukket det næste lange stykke tid.

Skriv et svar

