Homemade healthy pizza

26 nov

I går fik vi lyst til at lave vores alltime yndlings pizza. Den er så simpel og nem at lave, at det hele kan overståes på ca. 45 min.

Den lækre, og meget simple, grunddej er lavet ud fra denne opskrift fundet på Iform.

Du skal bruge (til ca. 4 personer):

– 1 pakke neutral ost

– Basilikum

– 300 gr. røget laks

– 1 pakke parmesan

– 1 pakke ruccola

Lav grunddejen først. Smør med olivenolie og bag den for sig selv i ca. 10 minutter på 200 grader. Tag derefter bunden ud og smør med neutralost blandet op med hakket basilikum, salt og peber. Tilføj derefter ruccola og laks skåret i skiver. Tilsæt til sidst revet parmesanost.  Opskriften ender ud i ca. 4 pizzaer. Easy as that.

Det smager fantastisk og er tilmed et sundt substitut for junk food. Vil man være helt sund undlades parmesanosten selvfølgelig 🙂

 

Advertisements

20 kommentarer to “Homemade healthy pizza”

  1. louiogbearnaisen 27. november 2012 hos 20:38 #

    Uhm, herlig nem og enkel – den skal på menuen en dag 🙂 Kunne også forestille mig, det ville være ret lækkert med en omgang hjemmelavet pesto på bunden.

    • Fit For Livin 27. november 2012 hos 21:48 #

      God ide! Lyder også super lækkert 🙂

  2. Dámaris 27. november 2012 hos 18:18 #

    Hello! I would really love to understand your language but I speak spanish and english. Could you translate it into english please??

    Thanks!

    Dámaris

    • Fit For Livin 27. november 2012 hos 19:44 #

      Sometimes I translate into English 🙂 Maybe you can use Google Translate when I haven’t done so? However, this is a recipe for a homemade healthy pizza. By clicking on the link you can see how me made the bun. Then we added cream cheese with fresh basil, ruccola, fresh salmon and parmesan cheese. It’s so delicious and a good substitute for junk food 😀 Enjoy!

  3. ceciliedan 27. november 2012 hos 12:46 #

    Yum!!!

    • Fit For Livin 27. november 2012 hos 13:49 #

      Mega yum! 😀

  4. blok87 26. november 2012 hos 20:50 #

    Det skal helt sikkert prøves ! MED parmesan 😉 hihi..
    Elsker når i smides opskrifter op. De ender altid med at blive afprøvet hjemme i køkkenet 😀

    /C

    • Fit For Livin 26. november 2012 hos 21:07 #

      Jeg kunne heller ikke undvære parmesan 😉 Det er også bare det bedste når opskrifter er ligetil og simple 🙂

      • blok87 26. november 2012 hos 21:12 #

        Ja, det er så dejligt overskueligt på en ellers lidt stresset dag ;)..

        /C

  5. marsku 26. november 2012 hos 15:57 #

    looks so good, yummy!!!

    http://marsqn.blogspot.com

    • Fit For Livin 26. november 2012 hos 18:58 #

      And it was 😀

  6. Maria 26. november 2012 hos 15:26 #

    Er det grunddejen fra I Forms hjemmeside du har brugt?

    • Fit For Livin 26. november 2012 hos 15:29 #

      Ja,den som der er linket til:)

  7. Jonna Boe 26. november 2012 hos 14:46 #

    Ser super lækkert ud! Den bund vil jeg gerne prøve at lave en dag 🙂

    Men selvom det mister den cremede smag, så vil jeg anbefale at droppe flødeosten, i forhold til at droppe parmesanosten, hvis snakker sundhed og ikke kalorier! Hvis I har brugt en hel normal flødeost, så er energi fordelingen per 100 gram: Kalorier: 375, fedt: 36,9 g, kulhydrat: 2,5 g, protein:9,6 g,

    Mens der i en normal parmesanost er per 100 gram:
    Kalorier: 354 Fedt: 24,1 g Kulhydrat: 1 g protein: 33,6 g

    Så selvom antallet af kalorier næsten er det samme, så får du 12,8 g. mindre fedt, 1,5 gram mindre kulhydrat og (bedst af alt), hele 24 gram mere protein! 🙂 Dog er der meget salt i parmesanost, så den skal man lige passe på med….

    Tak for en god blog! Knus john-a – jonnaboe.blogspot.com

    • Jonna Boe 26. november 2012 hos 14:55 #

      Henviser lige til denne side: http://www.housewife.dk/kalorietabel_kalorietabelost.htm 🙂

    • Fit For Livin 26. november 2012 hos 15:03 #

      Vi har anvendt en philidelphia light som slet ikke er så slemt:) Alle vores opskrifter er ikke baseret på,at de skal være fuldstændig kalorielette men derimod blot et sundere alternativ til fx junk. Så er det op til en selv hvad man vil tilsætte på sin pizza. Fx vil hytteost være langt sundere men heller ikke give den samme smagsoplevelse.

  8. Lise 26. november 2012 hos 14:15 #

    Den skal jeg da vist også ha’ afprøvet 🙂

    • Fit For Livin 26. november 2012 hos 14:17 #

      Det forstår jeg godt, den er også super nem at lave 🙂

  9. Cecilie 26. november 2012 hos 13:40 #

    Mums det ser lækkert ud, det skal helt sikkert afprøves 🙂

    • Fit For Livin 26. november 2012 hos 14:16 #

      Det er SÅ lækkert! 🙂

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: