Svar på spørgerunden #2

24 nov

Sidste del af spørgerunden omhandler træning og velvære generelt i forhold til jer læsere. Vores svar er selvfølgelig baseret på egne erfaringer, så det kan sagtens være noget andet virker bedre for jer.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg gerne vil tabe mig på lårerne?

Det er et klassisk pigespørgsmål. Desværre forholder det sig sådan, at man ikke kan punktforbrænde. Derimod vil vi anbefale, at du træner en masse højintensitets cardio og styrketræner, samtidigt med at du overordnet set spiser sundt og proteinrigt. På den måde vil du hurtigt se resultater i henhold til hele din krop, herunder også dine lår.

Du vil måske opleve, at du ikke taber dig ret meget, da du ved at træne omdanner fedt til muskler. Men der er heller ikke noget smukkere end en trænet og tonet krop 🙂 Husk det er spejlbilledet, der tæller og ikke tallet på vægten.

Hvilken “opvarmning” er den bedste, når man skal træne? Lige nu løber jeg et kvarter/tyve minutter på løbebåndet inden jeg styrketræner, men jeg HADER at løbe. Har I nogle gode alternativer?

Der er ikke én rigtig opvarmningsmetode. Det afhænger af den enkelte person og præferencer. Hvis du hader at løbe, hvad så med at anvende crosstraineren, stepmaskinen, spinningcyklen eller romaskinen? Det bedste er, at variere din træning, så din krop ikke når at vende sig til én metode. Udfordre dig selv, så din kondition hele tiden forbedres og du ikke kører død i det.

Du kan også prøve at dyrke din cardio/opvarmning efter styrketræning. Det gør jeg altid selv, da jeg derpå har masser af energi til styrketræningsdelen. Det fungerer meget bedre for mig.

Inspiration til træningsmusik?

Prøv at tjek vores tidligere indlæg med de playlister vi anvender (her og her). Det er noget tid siden listen er opdateret, men så snart jeg kommer igang igen, så vil jeg også lave en opdateret playlist til de forskellige workouts (yoga, styrketræning, cardio osv.)

8 kommentarer to “Svar på spørgerunden #2”

  1. Christine 9. januar 2013 hos 22:00 #

    Husk lige at man aldrig ville kunne omdanne fedt til muskler og fedtcellerne altid vil blive i kroppen. Derved vil man også have nemmere ved at tage på, hvis man har været overvægtig én gang før. Kroppen husker enormt godt, så bare det at starte med styrketræning vil være en fordel senere hen i livet, hvis man f.eks. bliver gravid. Så har man i den grad meget nemmere ved at træne sig op igen.

  2. Helene 2. december 2012 hos 18:58 #

    Hvad nu hvis man ikke er meldt ind i et fitnees center, og går det til sport istedet. Har du så nogle alternativer til hvor man kunne træne? 🙂

    • Fit For Livin 4. december 2012 hos 15:08 #

      Undskyld det sene svar, skulle lige føde 😉 Jeg vil klart anvende naturen + hjemmetræning til formålet hvis jeg ikke gik i et fitnesscenter. Mit medlemsskab er pt. sat i bero, så alt motion får jeg via løbeture/lange gåture + hjemmetræning via Youtube videoer (søg evt. på bloggen). De to ting i sig selv giver meget + hvis du samtidigt går til en sport, er du rigtig godt dækket ind 🙂

  3. christiehoej 26. november 2012 hos 19:09 #

    En rigtig god og effektiv opvarmning er at tage en håndvægt (jeg plejer 2kg) og holder den i strakt arm over hovedet HELE TIDEN imens man lægger sig ned – starter med ned på knæ, ned at sidde og til slut helt ned, og derefter op igen, stadig med håndvægten i vejret. Så skiftevis have den i højre og venstre hånd. Jeg plejer at gøre det x2 med hver arm. 🙂 god og anderledes opvarmning hvis løb/crosstrainer bliver for kedelig.

  4. blok87 25. november 2012 hos 09:57 #

    Gode svar !! Der var helt sikkert noget jeg kan bruge/vil prøve 🙂
    Endnu en gang må jeg tilføje at jeg elsker at læse med!! ❤

    /C

    • Fit For Livin 25. november 2012 hos 10:55 #

      Det er jeg glad for at høre 🙂 Håber det virker for dig.

  5. Mette M 25. november 2012 hos 09:32 #

    Det er Danski, der står bag, og det ser vildt fedt ud! Det bedste er, at det giver mulighed for at stå på ski i DK. Vi er jo et “skiglad” folk, og jeg tror mange ville gøre det oftere, hvis de kunne, og det giver Skidome jo godt mulighed for.

    Følger jer på både Facebook og Bloglovin 🙂

    • Mette M 25. november 2012 hos 09:33 #

      Damn iPhone, bare slet min kommentar igen her, wrong place 😀

Skriv et svar

