Trænings, kost og motivations apps!

14 nov

Som noget nyt vil jeg hver uge introducere til mine favorit apps til at holde den sunde livsstil ved lige. Det er så nemt, at have apps ved hånden på sin smartphone til optimering af træning, kost og motivation.

Det er fremtidens træning, det er jeg sikker på!

Som I nok har erfaret elsker jeg Casall. Både deres tøj og træningsudstyr. Se bare her og her. Så da jeg så de havde udviklet en app, blev jeg overdrevet glad. Den hedder Casall Training of The Day (forkortet Casall T.O.D i iTunes), og er udarbejdet i samarbejde med en personlig træner. Det er altså en seriøs app, hvor man kan få inspiration til forskellige træningspas.

App’en udgøres af hele 50 træningsprogrammer og 70 øvelser på tre forskellige niveauer. Alle kan derfor være mere. De tre kategorier er cardio, strength og shape. Det fede er, at man kan træne derhjemme forholdsvis simpelt via app’en og endda kan tracke sin udvikling og forbedre den med tiden. Jeg skal i hvert fald gøre brug af den, når baby er ekstern og jeg skal tilbage i form. Elsker når træning kan udføres på en simpel og overskuelig måde og tilpasses til de tidspunkter, der passer mig!

Derudover giver Casall en række tips til det træninsudstyr og tøj, der passer til de forskellige øvelser. Og bedst af alt, app’en er gratis! Den kan downloades via jeres iPhone eller alternativt lige her.

Jeg er nysgerrig. Er der nogle af jer, der har prøvet den?

 

8 kommentarer to “Trænings, kost og motivations apps!”

  1. Trine s 15. november 2012 hos 09:58 #

    Tak for tippet 🙂
    Har selv brugt lidt forskelligt – dog falder jeg altid fra igen. Men tror mere det er motivationen 🙂

    • Fit For Livin 15. november 2012 hos 11:17 #

      Det kender jeg godt, at man kører død i en app 🙂 Heldigvis kan man genfinde dem og de er gratis, så det er ikke det største tab hvis man “glemmer” dem 🙂

  2. Andrea Lykke 15. november 2012 hos 08:56 #

    Jeg har heller ikke prøvet lige den her app men er selv blevet rigtig glad for nogle yoga apps hvor man selv kan samensætte ens program så det ikke er det samme man skal lave hver gang 🙂

    • Fit For Livin 15. november 2012 hos 09:58 #

      Det lyder også smart 🙂 Elsker yoga! Du må endelig dele dine ynglings yoga apps. Det kan være jeg har overset en god en 🙂

  3. Sofie 14. november 2012 hos 17:37 #

    Det synes jeg er en fed ide, med den slags indlæg! 🙂 Følger jeres blog fast!
    Jeg er selv afhængig af min løbeapp: “runkeeper”, som er min motivation til at komme ud på mine løbeturer. Den tracker mine ture, tager tid, kan coache mm. og så kan man tilmelde sig forskellige træningsprogrammer – f.eks. er jeg selv meldt på “Lær at løbe 10 km på 12 uger”. 🙂 Jeg synes den er rigtig god – og så er den også gratis! 😀
    Sofie 🙂

    • Fit For Livin 15. november 2012 hos 09:57 #

      Uhh Runkeeper er også super god. Havde overvejet at introducere til den næste gang, men de fleste kender den nok 🙂 Det bedste er nemlig når de er gratis 🙂

  4. Sussi 14. november 2012 hos 13:00 #

    Fedt! Jeg har ikke selv hørt om / prøvet casalls app, så den vil jeg da lige tjekke! Jeg er selv vild med Forsvarets app til træning, kender du den? og har selv lavet en lille liste med gode trænings apps på min blog også 🙂

    • Fit For Livin 15. november 2012 hos 09:56 #

      Forsvarets er også god, omend jeg ikke tror jeg får den brugt. Man kan aldrig få for mange træningsapps 🙂

Skriv et svar

