An interview with a blogger #3

7 Nov

Uhhh, så har jeg endnu engang et interview klar med en af min alltime yndlings blogger. Hun hedder Emilie, er smuk, sød og fandens inspirerende. Tag godt imod Emilie og hendes inspirerende og naturlige forhold til det, at være i form.

Såfremt I ikke allerede kender hendes fantastiske blog, der både inkluderer mode, livsstil, skønhed og lækre opskrifter, kan I besøge den lige her.

Fortæl os lidt om dig selv, din blog og dit liv som studerende i København?

Hej allesammen. Mit navn er Emilie Middelhart og jeg bor på Vesterbro sammen med min kæreste. Til daglig studerer jeg e-design på KEA og så blogger jeg på emiliblog. Min blog handler og om alle de små ting, der fylder min hverdag og mine tanker.

Træning, velvære og sund mad har fyldt en del på din blog i perioder. Har det altid været vigtigt for dig?

Jeg har altid dyrket en eller anden form for sport og da jeg ikke spiser kød har jeg skulle sætte mig godt ind i, hvilken slags mad jeg har skulle spise for at få dækket mine behov. For mig er det rigtig vigtigt at være i balance. Jeg elsker at forkæle mig selv og gerne i form af lækre nærende måltider, et spaophold eller en god omgang træning efterfulgt af et laaangt varmt bad.

Hvilken betydning har træning og sund kost for dig. Fylder det meget i din hverdag?

Sund kost og træning gør, at jeg føler mig godt tilpas og derfor er det vigtigt for mig. Dog er jeg desværre en smule doven og det kombineret med et krævende studie, et studiejob og en blog, der skal passes gør, at det kan være svært at nå træningen. Så jeg vil ikke sige, at det fylder meget men at jeg har et naturligt og sundt forhold til det.

Har du nogle fremtidige mål for dig selv og din krop?

Lige pt. vil jeg faktisk gerne smide et par kilo, da jeg for nyligt har været på to ferier, hvor der ikke blev sparet på noget som helst. Pasta og rødvin hver aften 🙂

Har du nogensinde prøvet, at gå på kortvarige slankekure, og hvad er din holdning hertil?

Jeg prøvede for mange år siden “suppekuren”, hvor jeg tabte 6 kilo på 5 dage. Efterfølgende tog jeg det hele, og lidt til, på igen, så det var ingen succes og bestemt ikke noget jeg vil anbefale.

Hvordan ser en træningsuge ud for dig?

Nogle uger træner jeg hver anden dag og andre uger bliver det til meget mindre. Alt afhængig af hvor travlt jeg har. Der er sikkert en masse som mener, at man altid har tid til træning og at det er et spørgsmål om prioritering. Men sådan har jeg det ikke. Det skal helst ikke være en ting jeg stresser over, for så bliver det aldrig godt.

Yndlings træningsaktivitet?

Jeg er til holdtræning og “Stram op” i Fitness DK er min favorit. Jeg har svært ved at få trænet hvis jeg er alene, da jeg ikke så god til at presse mig selv.

Hvad holder dig motiveret i henhold til træning og sund kost?

Jeg vil sige at mit tøj er min bedste motivation. Jeg kan lynhurtigt mærke på mine bukser, hvis jeg har taget på og det bryder jeg mig ikke om.

Har du en specifik idealperson/celebrity, som du lader dig motivere og inspirere af?

Jeg synes ikke, jeg får så meget ud af at kigge på andre piger og specielt ikke celebrities, der som regel er photoshopped til ugenkendelighed. Det kan jeg ikke bruge til noget 🙂

Dit bedste skønhedstip?

Mit bedste skønhedstip? Tag på et wellness/spaophold og bliv forkælet. Gå en lang tur, få massage og spis en masse lækker mad. Så føler du dig skønnere end nogensinde.

Hvad er dit daglige favoritmåltid?

Jeg spiser sjældent morgenmad og min frokost kan variere rigtig meget, så jeg vil sige aftensmaden. Typisk laver jeg mad sammen med min kæreste, og jeg synes at vi gør det ret godt. Dog kan det have sine forhindringer, da jeg ikke spiser kød og min kæreste er meget kødglad, men for det meste får vi bakset noget rigtig lækkert sammen. Se bare her og her.

Har du nogen favorit retter/opskrifter, når der skal spises sundt?

Jeg er stor fan af smoothies. Både til morgenmad, som eftermiddagssnack og som dessert efter aftensmaden.

Yndlings sunde takeaway løsning?

SMAG er fantastisk. Det ligger dog på Nørrebro, og da jeg bor på Vesterbro er der en smule langt, hvis man er sulten og det skal gå stærkt. Af steder tæt på mig vil jeg nævne Le Le. Fantastiske vietnamesiske retter. Mmmm.

Yndlings “sunde” alkoholdrink?

Jeg drikker ikke specielt meget alkohol og når jeg gør, gider jeg ikke bekymre mig om kalorier eller andet.

Yndlings træningsmusik?

Alt, der får mig i godt humør. Tjek min Spotify liste lige her.

Yndlings motivations/trænings/madblogs?

Selvfølgelig Fit4Livin 😉

Synder du nogen gange i henhold til mad, motion og alkohol? Og i så fald er det noget, du nyder eller får dårlig samvittighed over efterfølgende?

Jeg er ret glad for chokolade. Det er noget, der gør mig og glad og jeg forbinder det med velvære. Så for mig er det ikke at synde og det giver mig ikke dårlig samvittighed. Til gengæld får jeg vildt dårlig samvittighed, hvis jeg bestiller en pizza. Det sker heldigvis meget sjældent.

Dit bedste tip til at komme i bedre form?

Op af sofaen og på med træningstøjet. Der er ikke så meget andet at sige til det 🙂

Har du nogensinde følt, at fordi du har en blog har du skulle leve op til et bestemt kropsideal? Der har jo været utrolig meget fokus på kvindelige bloggers udseende og vægt i perioder, hvor kravene er helt urealistiske og nogen læsere er meget kritiske. Hvad er din holdning hertil og har du nogensinde selv været udsat for det?

Nej det har jeg ikke. Måske har det også noget at gøre med min alder. Dengang jeg var 16 havde jeg et ret anstrengt forhold til mad og motion, men det er som om det bare ikke betyder helt det samme mere. Jeg hviler mere i mig selv nu. Desuden ELSKER min kæreste, at der er lidt at holde i 😉

// Visit Emilie’s cool fashion & lifestyle blog right here.

8 kommentarer to “An interview with a blogger #3”

  1. Roman 16. september 2013 hos 18:52 #

    Hey there would yyou mind stating which blog platform you’re working with?
    I’m lkoking to start my owwn blpg in the near future but I’m having a hard time choosing between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal.

    The reason I ask is because your design seems different then
    most blogs and I’m looking for something unique. P.S Sorry forr being off-topic but I had to ask!

  2. Darrin 2. august 2013 hos 20:56 #

    Today, while I was at work, my cousin stole my iPad and tested to see if it
    can survive a 40 foot drop, just so she can be a youtube sensation.

    My iPad is now destroyed and she has 83 views.
    I know this is totally off topic but I had to share it with someone!

  3. global knife block 16. juli 2013 hos 17:28 #

    We stumbled over here coming from a different web page and thought I might as well check things out.
    I like what I see so i am just following you. Look forward to looking over your web page for a second time.

  4. bargain kitchens glasgow 6. maj 2013 hos 12:30 #

    I am no longer certain the place you are getting your info, however great topic.

    I needs to spend a while learning more or figuring out
    more. Thanks for great info I used to be looking for this information for my mission.

  5. awholelottelove 7. november 2012 hos 19:29 #

    Dejligt at læse om en med sådan et afslappet og stadig fornuftigt forhold til træning og sundhed! Emilie er cool 🙂

    • Fit For Livin 8. november 2012 hos 08:49 #

      Ja, det synes jeg også 🙂 Alt det træning og kost kan godt blive lidt for manisk nogen gange, og så er det rart at få indblik i Emilies liv og hvordan hun får det hele til at gå op i en højere enhed 🙂

      • awholelottelove 8. november 2012 hos 15:25 #

        Der er element af mindfulness over det. Det tror jeg, jeg skal arbejde lidt mere i 🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. lost and found. | Emiliblog - 7. november 2012

    […] mig omkring mine kost og træningsvaner. Hvis I har lyst, synes jeg I skal tjekke det ud lige her. Og husk at kigge forbi imorgen. Der kommer en nice […]

Skriv et svar

