Verden bedste banankage!

5 Nov

Warning: Denne opskrift er ikke sund, men alligevel for god til ikke at dele. Det har været vores yndlingsopskrift på kageværk de sidste mange år. Opskriften er i sin tid fundet hos søde Miss Jeanett, og er en vinder hver gang vi skal “synde” 🙂

Såfremt usund kage er no go for dig, kan jeg varmt anbefale vores tidligere opskrift på en sund og nærende banankage.

Du skal bruge:

– 4 store bananer

– 3 æg

– 170 gr. sukker

– 125 gr. hvedemel

– 1 tsk. bagepulver

– 3 tsk. vaniljesukker eller pulver

– 100 gr. smør

– 200 gr. chokolade (vi brugte 100 gr. mørk til at putte i kagen og 100 gr. lys til at putte ovenpå)

How to: Smelt først og fremmest smøret og bland det sammen med alle  ingredienser pånær bananer og chokolade. Mos derefter bananerne (det er nemmest med hænderne) og hak 100 gr. af chokoladen. Tilsæt bananer og chokolade i dejen. Efter at have rørt godt rundt, hæld dejen i en smørsmurt form, hvorefter kagen skal bages i 30/35 minutter på 200 gr. Når kagen er færdigbagt, skal de resterende 100 gr. chokolade smeltes og fordeles på kagen.

Vi synes den er bedst efter at have stået et par timer i køleskabet, da den bliver mere fast i det. Den kan dog også sagtens spises med det samme. Enjoy 🙂

// Our favourite cake in the world. It’s not healthy but damn good!

14 kommentarer to “Verden bedste banankage!”

  1. Sjanne 9. januar 2013 hos 18:14 #

    Hvor stor en form har du brugt til denne kage? Den skal afprøves i weekenden 😉

    • Fit For Livin 10. januar 2013 hos 10:55 #

      Jeg har brugt en form der er 20 cm. i diameteren og 5,5 cm. høj:) Glæd dig, den er så god! 🙂

  2. Miss Jeanett 8. november 2012 hos 16:34 #

    Åhh tak for den titel! Mig og min banankage takker mange gange 😀 Og nu får jeg også lyst til at bage den snart igen 😉

    Ps. Jeg er begyndt at smide en håndfuld valnødder i hver gang – det er super lækkert!

  3. o1nielsen 7. november 2012 hos 00:02 #

    Hej Rasmus & Danica, Nu har jeg fået kigget mig lidt rundt og syntes det en rigtig fin blog i har fået stablet på benene, jeg er selv rimelig ny, så dejligt med lidt inspiration – Kig gerne selv på min og giv lidt feedback, har ikke fået så meget kritik på den så ville dejligt med at høre lidt (: http://www.danskisverige.wordpress.com

    • Fit For Livin 7. november 2012 hos 10:13 #

      Det er en rigtig fin blog du har fået lavet, det ser professionelt ud og “ligner” ikke alle andre blogs 🙂 Er det nødvendigt at man skal klikke sig ind på indlæggene for at læse dem? Jeg foretrækker at kunne læse hele indlægget med det samme, men det er bare min smag 🙂 Men ellers er den virkelig god din blog!

      • o1nielsen 7. november 2012 hos 13:25 #

        Tak for de söde ord, dejligt at få lidt kritik med på vejen, min blog er jo stadigväk bare i foster stadie, men tak fordi du tog dig tiden, til at kigge lidt på den, vil overvejer om det hele skal ligge på en side, eller om jeg vil forsätte som det er nu .

        Men endnu en gang tak 🙂

        Mvh

        Dansken

      • Fit For Livin 7. november 2012 hos 14:40 #

        Det var da så lidt, som sagt er din blog rigtig god, så er sikker på du nok skal få succes med den 🙂

      • o1nielsen 7. november 2012 hos 15:27 #

        Bukker og najer, troede ikke jeg sku få så god kritik .
        Takker endnu gang 🙂

        Et hurtigt spörgsmål, hvordan fik du/i en aftale med Diner?
        (reklamen på jeres site)

        Du må gerne svare på mail
        Dansken88@yahooo.se

  4. Anne (A+K= 6. november 2012 hos 15:09 #

    Jeg elsker simpelthen banankage – bare duften er nok til at slå mig i gulvet. Den går godt nok aldrig af mode ;D

    • Fit For Livin 6. november 2012 hos 18:15 #

      Det er nemlig den bedste duft i verden, kan slet ikke stå for det 😀

  5. Amy Dyrholm Kristiansen 5. november 2012 hos 19:15 #

    mmh, den ser lækker ud! Jeg har faktisk også lige bagt en banankage 😀
    http://www.amydyrholmkristiansen.dk

    • Fit For Livin 6. november 2012 hos 10:15 #

      Den er virkelig også lækker, man kan aldrig bage for mange banankager 😉

  6. Susi 5. november 2012 hos 19:07 #

    Mmm, jeg elsker alt bagværk med banan i , så denne her må også prøves – og lidt usundt er jo også i orden en gang i mellem 🙂

    • Fit For Livin 6. november 2012 hos 10:15 #

      Ja, sådan har jeg det også. Kager må gerne være de usunde af slagsens i ny og næ, ellers kan det hurtigt blive lidt kedeligt 🙂

Skriv et svar

