Plank challenge! Do you dare?

2 nov

Apropros planken og de mange fordele, der er ved denne helkropsøvelse, tænkte jeg en november challenge var på sin plads. Det vil kræve få minutter af din tid og alle kan være med, da den starter forholdsvis nemt ud. Tidligere i dag faldt jeg nemlig over denne challenge på Its no piece of cake og tænkte, det var en perfekt udfordring til alle jer læsere.

Jeg kan desværre ikke selv deltage, da min mave fylder lidt for meget 😉 Men jeg tager revanche efter fødslen!

Er du i tvivl om hvordan en planke udføres korrekt, så tjek disse indlæg her og her.

Er I klar på en november challenge? Gad vide hvem, der kan holde den længst og udfordre sig selv mest? 😉 Sæt igang!

// Join us in this November plank challenge!

 

43 kommentarer to “Plank challenge! Do you dare?”

  1. Autisme og Ironman 17. juli 2013 hos 21:54 #

    Der mangler vist et par hviledage; men lad gå, jeg prøver.

  2. Simone 4. november 2012 hos 12:52 #

    Jeg har allerede den tabel på min baggrund på telefonen. Så går jeg ind og krydser af hver gang jeg har udført dagens lille udfordring. Det så smart med sådan nogle små mål i hverdagen, som alligevel rykker en del på den lange bane! 😀

    • Fit For Livin 4. november 2012 hos 17:54 #

      Okay, det var smart 🙂 Der er ikke noget bedre end at krydse af hver dag man har gjort noget godt for krop og helbred 🙂

  3. leilakrak 4. november 2012 hos 10:55 #

    Jeg er med på den! Nu vil jeg skrive tabellen ned, hænge den op på væggen, også er jeg klar til november!

    http://www.leilakrak.blogspot.com

    • Fit For Livin 4. november 2012 hos 17:51 #

      God ide med at skrive den ned, så man husker det konstant 🙂

  4. Cutesparkle 3. november 2012 hos 14:58 #

    Ok, det kan godt være at det er her er lidt “selfish”, men hold k*ft hvor jeg glæder mig til du får din baby (måske mere end du selv gør!) haha… jeg glæder mig nemlig til at følge med når du går igang med træningen igen 🙂

    http://www.cutesparkle.ooz.dk (tidligere http://www.lovemyjeans.latestdot.)

    • Fit For Livin 3. november 2012 hos 16:13 #

      Det er ikke selfish 😉 Det er klart sjovere for jer, og mig selv inklusiv, når jeg kan deltage i træningsaktiviteter igen og ikke bruger al tid på speciale og at have ondt i kroppen. Det skal nok blive en meget spændende, men hård, proces 🙂

  5. Amalie 3. november 2012 hos 13:56 #

    Er super frisk! Pudsigt havde mine veninder og jeg aftalt at lave 1 min planke hver dag i November inden vi så dette, så vi er super klar!
    Udover det vil jeg gerne give thumbs up for en super fed blog! Har fulgt dagligt med i et par måneder nu, og er simpelthen blevet SÅ inspireret og ikke mindst klogere både med hensyn til mad, træning og sund livsstil! Efter et vægttab på snart 10 kg og updates fra jer er jeg mere klar end nogensinde til at nå målet om smækker krop 😉 så mange tak og keep up The Good Work !!

    • Fit For Livin 3. november 2012 hos 16:12 #

      Hvor godt! 🙂 Og fedt I allerede havde planlagt det.

      Tusind tak for din søde kommentar, er virkelig glad for du kan bruge bloggen til at blive inspireret til en sundere livvstil. Det er godt nok flot du allerede er kommet så langt, sejt!

  6. Quyen 2. november 2012 hos 20:32 #

    Jeg joiner! 😀

    • Fit For Livin 3. november 2012 hos 11:09 #

      Yeah! 🙂

  7. Signe Sørensen 2. november 2012 hos 20:30 #

    Challenge accepted!

    • Fit For Livin 3. november 2012 hos 11:09 #

      Cool 🙂

  8. FamilienDanmark 2. november 2012 hos 20:13 #

    Kom lige forbi denne blog. Når jeg engang (SNART!) får min gamle krop tilbage (dvs. UDEN indvendig baby) skal jeg SÅ meget følge med her – det bliver vist også nødvendigt 🙂

    • Fit For Livin 3. november 2012 hos 11:08 #

      Så er vi to 😉 Jeg får også en ekstern baby om 2 ugers tid, så skal jeg også igang igen. Fedt du vil læse med 🙂

  9. Anne-Sofie 2. november 2012 hos 17:16 #

    Jeg er helt klart på udfordringen!

    • Fit For Livin 3. november 2012 hos 11:05 #

      Fedt! 🙂

  10. Niclas 2. november 2012 hos 13:23 #

    Jeg er nærmest allerede på den.. Jeg kører planken ved hver træning, kørte normalt 2 min fast.. men da det blev for nemt så kører jeg nu 1 min 30 sek med 10 kg på ryggen.. den er ond.. og jeg vil gerne ramme de 2 min 🙂

    Men super initiativ, for den er sååå god!

    • Fit For Livin 3. november 2012 hos 11:05 #

      Hold da op, hvor sejt! 🙂 Så bliver den lige det hårdere. Så må challengen være piece of cake for dig 🙂

  11. Christine Bonde 2. november 2012 hos 12:40 #

    3 MINUTTER! Uha, jeg syntes mine 2 minutter i går var mere end rigeligt 😉 Det kræver vist lidt træning og en god portion viljestyrke – men jeg er game!

    • Fit For Livin 2. november 2012 hos 12:52 #

      Ja, 3 minutter trækker tænder ud 🙂 Fedt du er game!

  12. Marie 2. november 2012 hos 12:39 #

    Jeg er også mega klar. 😀 Jeg er begyndt på et yoga program hvor man laver planken, og det er absurd hvor hurtigt jeg kan mærke en forskel. det er sindsygt! Men ..når det er en challenge, snakker vi så om en ganske almindelig planke eller den der super-plank der er et billede af i indlægget?

    • Fit For Livin 2. november 2012 hos 12:51 #

      Ja, ik? 🙂 Det er helt vildt den udvikling kroppen går igennem. Altså selve challengen er for den “normale” planke, men man kan jo selv pifte den op eksempelvis ved at lave alternative planker nogle dage:) Jeg vil nok selv køre død i en normal planke efter 30 dage, men man bestemmer helt selv 🙂

  13. :) 2. november 2012 hos 12:08 #

    Er mere end klar! 😀

    • Fit For Livin 2. november 2012 hos 12:50 #

      Yeah!

  14. Karina 2. november 2012 hos 12:04 #

    Jeg er klar! Husker du at holde os lidt i ørerne så? 😀

    • Fit For Livin 2. november 2012 hos 12:07 #

      Det lover jeg i hvert fald 🙂 Bortset fra når jeg føder, der må I selv lige holde jer igang, haha 😉

  15. C.B 2. november 2012 hos 11:51 #

    ON IT

    • Fit For Livin 2. november 2012 hos 12:06 #

      Sejt!

  16. lauraliin 2. november 2012 hos 11:49 #

    I do dare 😉 Forbander godt nok planken langt væk, men den er jo så god!

    • Fit For Livin 2. november 2012 hos 11:51 #

      Tror rigtig mange “hader” den, men jeg tror også man får et andet syn på den, når man fra den ene dag til den anden kan mærke man bliver stærkere i hele kroppen 🙂 God fornøjelse.

  17. Marianne P 2. november 2012 hos 11:44 #

    Den er jeg med på! 🙂

    • Fit For Livin 2. november 2012 hos 11:49 #

      Cool! Det virker meget overskueligt, når det er fordelt på hele måneden og man kan gøre det derhjemme 🙂

  18. Nikoline 2. november 2012 hos 11:41 #

    Det lyder rigtig fedt, synes planken er SÅ hård, så det her er måske en god lille plan! Forstår dog ikke hvorfor man skal gå ned i tiden igen, for til sidst at ende på 1 minut?

    • Fit For Livin 2. november 2012 hos 11:49 #

      Det er nok for at gøre det overskueligt for folk, der måske ikke planker så tit? 🙂 Men hvis du har kræfterne til det, synes jeg du bare skal fortsætte med at øge antallet af sekunder eller gøre planken dynamisk undervejs eksempelvis 🙂

  19. Health my way 2. november 2012 hos 11:17 #

    Fedt fedt fedt – den udfordring tager jeg i hvert fald op! Elsker planken, den giver så meget 🙂

    God weekend!

    • Fit For Livin 2. november 2012 hos 11:48 #

      Fedt! God weekend til dig 🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. Sidste indfald | Cirkusprinsesse.dk - 5. maj 2013

    […] lidt energi til at lave en planke eller to og lynhurtigt efter lidt snak på twitter havde jeg en planke-challenge. For at spice udfordringen lidt op blev reglen at jeg skal lave 2x sideplanke og en alm planke hver […]

  2. Mavetræning hjemme. - Side 2 - 25. januar 2013

    […] noget? Der er i hvert fald indbygget motivation. Måske er er flere der vil gøre det samtidigt. Plank challenge! Do you dare? Og så tror jeg lige jeg vil kigge lidt på de andre øvelser, der kommer frem i tråden. 🙂 […]

  3. Head stand challenge - 18. november 2012

    […] brugt på en helt anden måde end normalt. Sideløbende med “the plank challenge” som Fit4Livin har opfordret til vil jeg altså prøve kræfter med min egen lille […]

  4. Får I lavet jeres daglige planke? « Fit For Livin - 6. november 2012

    […] jer, der ikke ved hvad jeg snakker om, kan I tjekke det her indlæg […]

  5. Plank challenge hos FIT4LIVIN « health my way - 4. november 2012

    […] Læs mere om Plank Challenge, og den skønne blog her! […]

Skriv et svar

