Billede

Perfekt plank!

31 okt

Advertisements

23 kommentarer to “Perfekt plank!”

  1. Mette Laumann 10. november 2013 hos 22:19 #

    Dag 1 – 20 sekunder
    Dag 2 – 20 sekunder
    Dag 3 – 30 sekunder
    Dag 4 – 30 sekunder
    Dag 5 – 40 sekunder
    Dag 6 – VILA
    Dag 7 – 45 sekunder
    Dag 8 – 45 sekunder
    Dag 9 – 60 sekunder
    Dag 10 – 60 sekunder
    Dag 11 – 60 sekunder
    Dag 12 – 90 sekunder
    Dag 13 – VILA
    Dag 14 – 90 sekunder
    Dag 15 – 90 sekunder
    Dag 16 – 120 sekunder
    Dag 17 – 120 sekunder
    Dag 18 – 150 sekunder
    Dag 19 – VILA
    Dag 20 – 150 sekunder
    Dag 21 – 150 sekunder
    Dag 22 – 180 sekunder
    Dag 23 – 180 sekunder
    Dag 24 – 210 sekunder
    Dag 25 – 210 sekunder
    Dag 26 – VILA
    Dag 27 – 240 sekunder
    Dag 28 – 240 sekunder
    Dag 29 – 270 sekunder
    Dag 30 – PLANK SÅ LÄNGE DU KAN!

  2. line 25. november 2012 hos 20:37 #

    hvor tit skal man lave planken for at kunne se resultater?

    • Fit For Livin 25. november 2012 hos 21:47 #

      Jeg vil lave den hver dag. Den tager så kort tid at udføre og er en super øvelse, at den sagtens kan laves hver dag. Du vil dog hurtigt mærke/se resultater blot ved at lave den en 3/4 gange om ugen, hvis du ikke er vant til at udføre den 🙂

  3. anabell 1. november 2012 hos 23:20 #

    Av av til det første billede. Det kan ikke være helt behageligt for ryggen. Men laves den rigtigt, er det bare den bedste øvelse.Synes tydeligt at man kan se forandringer på maven efter relativ kort tid 🙂

    • Fit For Livin 2. november 2012 hos 10:07 #

      Nej, det kan det ikke 🙂 Men som du siger, når den udføres korrekt er det vitterligt den bedste øvelse. Jeg kan også se forandringer meget hurtigt. Tjek ind senere hvor der kommer en Plank challenge 🙂

      • anabell 2. november 2012 hos 10:33 #

        Uh, det vil jeg gøre 🙂 Indtil videre er min personlige challenge 1 min almindelig planke, 1 min sideplanke til venstre og højre, og 1 min “rygplanke” – uden pause imellem. Aaav det er bare hårdt 🙂

  4. MaiaBjerregaard 1. november 2012 hos 22:28 #

    Elsker at planke, og alle de forskellige måde man kan gøre det på! 😀

    Smiles,
    Maia/http://fitskinnyandhealthy.wordpress.com/

    • Fit For Livin 2. november 2012 hos 10:06 #

      Også mig! 🙂

  5. Sussi 1. november 2012 hos 19:23 #

    Uh av, får helt ondt i ryggen bare af at kigge på det første billede… Planken er helt sikkert en af de bedste core øvelser når den udføres korrekt! Der er desværre rigtig mange der ikke har en god nok teknik – men det er helt sikkert værd at få hjælp til teknikken så man kan bruge øvelsen i sit program. Det andet fede ved øvelsen er nemlig at den har en million variationer, så man bliver aldrig for god til at lave planken 🙂

    • Fit For Livin 2. november 2012 hos 10:05 #

      Ja, det ser ikke for godt ud, men alle kan heldigvis lære det, kræver bare lidt tekniktræning 🙂 Og den findes nemlig i så mange variationer, at man aldrig kan køre træt i den.

      • Sussi 2. november 2012 hos 12:54 #

        Jeps, til planken kan alle være med 🙂

  6. Vinnie 1. november 2012 hos 11:13 #

    Må du gerne poste en gang imellem – ser alt for ofte piger i centeret som laver planken forkert! Planken er hård, men dette skal ikke få en til at tage den forkerte løsning 🙂

    k
    Vinterfryd.dk

    • Fit For Livin 1. november 2012 hos 15:54 #

      Det er nemlig rigtig godt at blive mindet om 🙂 Og du har så evig ret, at mange udfører den forkert. Det er bedre at tage en kort pause end at begynde at hænge med kroppen.

  7. Anne-Sofie 1. november 2012 hos 10:39 #

    Jeg har helt vildt svært ved at lave planken!! Hvor lang tid skal man kunne holde den? 🙂

    • Fit For Livin 1. november 2012 hos 10:52 #

      Den er også hård, men man bliver hurtigt stærkere, så du kan konstant udfordre dig selv ved at forlænge tiden eller gøre den dynamisk 🙂 Fx. kan du starte med 30 sekunder normal planke, så 30 sekunder på den ene side, 30 sekunder på den anden og så afslutte med 30 sekunder normal planke 🙂 Men der er ingen regler for hvor længe man skal kunne holde den, men det skal helst være sådan at hele din krop ryster og du ikke kan et sekund mere.

  8. Cecilie 31. oktober 2012 hos 20:36 #

    Hvad er det nu planken er godt for? 🙂

    • Fit For Livin 31. oktober 2012 hos 20:51 #

      Kort sagt: Alt 🙂 Den styrker ryg, mave, ben, arme, skuldre og din core samt balance. Det er klart den bedste helkropsøvelse jeg har prøvet. Hvis man vil udfordre sig selv kan man gøre den dynamisk (skiftevis bevæge arme og ben ud til siden, eller gå op i strækte arme og så ned igen). Man kan også lave den på siden 🙂

  9. camillastokholm 31. oktober 2012 hos 18:35 #

    Jeg har de sidste par måneder fuldt din/jeres blog, og jeg er helt vild med den. Den giver mig så meget inspiration! Nu har jeg fået taget mig sammen til at lave min egen – det ville virkelige betyde meget, hvis en så stor blogger som dig tog et kig forbi! 🙂

    • Fit For Livin 31. oktober 2012 hos 19:57 #

      Tillykke med din nye blog, jeg tjekker den ud med det samme 🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. Plank challenge! Do you dare? « Fit For Livin - 2. november 2012

    […] du i tvivl om hvordan en planke udføres korrekt, så tjek disse indlæg her og […]

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: