I really need your help!

27 okt

For et par uger siden blev jeg kontaktet af Christine, der er igang med at læse sin kandidat i Medievidenskab på Aarhus Universitet.

I forbindelse med faget ”Sociale medier, motion og livsstil” har hun sat sig for at undersøge fænomenet ”Fit For Livin”, hvor netop motion og sund livsstil er i højsædet.

Hun har derfor udformet nogle spørgsmål til jer læsere, der både kan hjælpe hende med opgaven, men i den grad også mig, så jeg på bedste vis kan imødekomme jeres behov. Jeg vil derfor virkelig værdsætte jeres svar, så jeg bedre kan få kendskab til jeres ønsker for bloggens fremtid. Selvom fødslen er lige op over, vender jeg jo tilbage med fornyet energi, da jeg selv skal i form igen. Så jeg ser det som en oplagt chance for at forbedre indholdet for både jer og mig.

I kan blot besvare de spørgsmål I føler relevante for jer, og eventuel tilføje ting, der er vigtigt for bloggens fremtid. Jeg glæder mig til at høre hvad I synes om bloggen som den og hvad I ønsker mere af. Sammen kan vi gøre den bedre! 🙂

Spørgsmålene er som følger:

–      Hvorfor læser du med her på Fit For Livin?

–      Skriver/læser du kommentarer til indlæggene? Hvis ja, hvad får du ud af det?

–      Hvad er du mest interesseret i at læse om på bloggen? Er der med andre ord bestemte emner, du finder mest givende for dig?

–      Motiverer fit4livin dig til at have en sund og aktiv livsstil? Hvis ja, hvorfor og hvordan?

// I would really love to improve the blog, so please let me know what you are missing and like to see more of. I really appreciate your answers.

19 kommentarer to “I really need your help!”

  1. Elsebeth 30. oktober 2012 hos 20:11 #

    – Hvorfor læser du med her på Fit For Livin?
    For masser af inspiration til både træning, kost og livsstil – OG ikke mindst for det ekstra spark bagi når jeg nogle gange mangler lidt motivation til at komme ud af døren med løbeskoene på! 😉

    – Skriver/læser du kommentarer til indlæggene? Hvis ja, hvad får du ud af det?
    Læser ofte kommentarene – primært af samme årsag som jeg læser selve bloggen – kan være jeg støder på et ekstra godt råd eller bliver inspireret til at læse andre blogs.

    – Hvad er du mest interesseret i at læse om på bloggen? Er der med andre ord bestemte emner, du finder mest givende for dig?
    Der er ikke et emne der overskydder de andre – prøver selv at have en generel sund livsstil, så finder det interessant og inspirerende at læse om både forskellige typer trænings, kost og nye trends.

    – Motiverer fit4livin dig til at have en sund og aktiv livsstil? Hvis ja, hvorfor og hvordan?
    Helt klart. Hvis jeg jeg nogle gange har lidt for dårlige undskyldninger til hvorfor jeg ikke kan nå/orker træningen hjælper det at kigge på de motiverende billeder på bloggen. Derudover er det også rart med lidt ny inspiration til madlavningen, så man ikke kører rundt i de samme retter og dermed bliver fristet til usunde ting…

  2. Dina 29. oktober 2012 hos 23:57 #

    Hvorfor læser du med her på Fit For Livin? Jeg synes det er en rigtig god og inspirerende blog! Der er gode indlæg, og man kan forholde sig til dem, og så er det bare god læsning

    – Skriver/læser du kommentarer til indlæggene? Hvis ja, hvad får du ud af det?
    Ja, jeg skriver når der er noget jeg gerne vil spørger om eller rose.

    – Hvad er du mest interesseret i at læse om på bloggen? Er der med andre ord bestemte emner, du finder mest givende for dig?
    Nej egentlig ikke. Jeg synes stoffet er godt varieret, så der ikke rigtig er noget som mangler, eller noget jeg synes overtrumfer de andre emner

    – Motiverer fit4livin dig til at have en sund og aktiv livsstil? Hvis ja, hvorfor og hvordan? Uden tvivl. Jeg lever selv en ok sund livsstil, men det er bare så rart, at man kan blive motiveret ved at læse eller se billeder fra andre af

  3. Helene 28. oktober 2012 hos 19:15 #

    – Hvorfor læser du med her på Fit For Livin?
    Fordi det efter min opfattelse er den blog, der er bedst til at fokusere på sundhed uden at blive fanatisk, og så er det en rigtig inspirerende blog!

    – Skriver/læser du kommentarer til indlæggene? Hvis ja, hvad får du ud af det?
    Nogle gange gør jeg. Det, jeg får ud af det, er, at jeg kan få svar på mine spørgsmål (I er rigtig gode til at svare på kommentarer), og jeg kan give andre råd.

    – Hvad er du mest interesseret i at læse om på bloggen? Er der med andre ord bestemte emner, du finder mest givende for dig?
    Dem hvor man får en masse inspiration. Har f.eks. flere af mine yndlings styrkeøvelser herfra. Og så er det en mindre ting, men det er også fedt, at man får lidt at vide om menneskerne bag, så det er mere personligt 🙂

    – Motiverer fit4livin dig til at have en sund og aktiv livsstil? Hvis ja, hvorfor og hvordan?
    JA! Ved at opmuntre og ikke at give en masse dårlig samvittighed. I er rigtig gode til at finde billeder, der motiverer, og til at opmuntre og være positive i stedet for at snakke om hvor dårlig man er, hvis man ikke gør sådan og sådan. Man føler, det er i orden, man ikke er helt perfekt. Det kan godt være irriterende ved andre blogs.

  4. Christine 28. oktober 2012 hos 17:27 #

    Hej alle sammen – jeg vil bare lige sige jer mange, mange tak for jeres gode svar! Dejligt, I gider hjælpe.

  5. Trine 28. oktober 2012 hos 16:56 #

    1. Jeg læser med på fit4livin, fordi jeg synes det er en virkelig spændende blog… Jeg synes det er en god fitness-blog uden den er for overdrevet! Nogle blogs kan godt være ALT for fitness.. Her får i også hverdagen med!(-:

    2. Jeg læser en gang i mellem kommentarene, hvis jeg synes det er et EKSTRA godt indlæg, og gerne vil se, hvad andre mener og tænker… Jeg har et par gange kommenteret selv!

    3. Jeg kan godt lide at læse om mad, og på inspiration til nye spændende retter… Jeg kan også godt lide indlæg, hvor der fx KUN handler om røven eller KUN handler om maven, hvor i så kommer med forskellige øvelser!(-:

    4. Fit3livin har ikke gjort, at jeg har lavet min livstil fuldstændig om. Den har været med til at give mig inspiration. Da i fx lavede et indlæg om smoothies… HOLD DA OP så mange forskellige farver man kan lave smoothies i… “Kun fantasien sætter grænser”, ja, det ved jeg godt… Men man har ligesom bare en tendens til bare at lave den sædvanlige!:-D

  6. Mia Møller 28. oktober 2012 hos 10:07 #

    Jeg kommenterer normalt ikke indlæg, men dette skulle da lige være en undtagelse.
    Hovedårsagen til at jeg læser jeres blog, er helt sikkert fordi jeg bliver meget motiveret og inspireret til at spise sundt og dyrke motion, og dermed især motivation for ikke at falde i.
    Grunden til at jeg synes deres blog er inspirerende og interessant at følge er pga. stor variation af indlæg/og emner indenfor sundhed og motion. I har både motivationsbilleder, træning, samfundsaktuelle emner, kost osv. – altsammen en kombination til at holde motivationen. Samtidig med at I har et personligt perspektivt, så det også bliver lidt hyggeligt at læse.
    Derudover er det sgu egentlig også bare rigtig fedt, at I er ganske almindelig mennesker med realistiske mål, som har et fornuftigt syn på motion og kost, og som også godt kan falde i en gang imellem.
    Det var vist nok for mig – håber det kan bruges!

  7. Madde K 28. oktober 2012 hos 09:56 #

    – Hvorfor læser du med her på Fit For Livin?
    Jag tycker att det är en inspirerande blogg med massor av motivation!

    – Skriver/læser du kommentarer til indlæggene? Hvis ja, hvad får du ud af det?
    Ja, jag tycker det är gott att visa att man är här som läsare!

    – Hvad er du mest interesseret i at læse om på bloggen? Er der med andre ord bestemte emner, du finder mest givende for dig?
    Jag gillar motivationsämnen, bilder med inspiration och mat.

    – Motiverer fit4livin dig til at have en sund og aktiv livsstil? Hvis ja, hvorfor og hvordan?
    Ja, bilderna ä inspirerande, och jag tycker det är viktigt att sprida en sund livsstil till alla, så skulle hela världen bli friskare! 🙂

  8. Iben 28. oktober 2012 hos 07:57 #

    – pga. Inspiration og motivation + sundhed er bare et super interessant emne
    – ja kommenterer engang imellem, hvis jeg føler jeg kan bidrage med noget til en debat. Og fordi det giver en anden sparing end man kan få med andre, der måske ikke er lige så interesseret i fitness og sund kost som jeg selv er.
    – det mest interessante er helt klart debatemner, som fx ortoreksi, som du have oppe på et tidspunkt. Det føles ikke så “ligegyldigt” som så mange andre blogs!
    – helt sikkert! Der er gode tips, lækre emner om hvorfor man bør osv. Vi vil vel alle gerne være fit for livin, ikke kun nu men også resten af vore dage 🙂

  9. Mia 27. oktober 2012 hos 21:26 #

    Hvorfor læser du med her på Fit For Livin?
    – Fordi jeg er gået på livsstilsændring for en måneds tid siden, og har tabt 7 ud af 30 kg. Det er vigtigt at holde sig motiveret, og føle andre forstår én.

    Skriver/læser du kommentarer til indlæggene? Hvis ja, hvad får du ud af det?
    Nej det gør jeg ikke 🙂 lige ud over nu, haha.

    Hvad er du mest interesseret i at læse om på bloggen? Er der med andre ord bestemte emner, du finder mest givende for dig?
    Om motion, sunde alternativer (med få kcal) og motivation.

    Motiverer fit4livin dig til at have en sund og aktiv livsstil? Hvis ja, hvorfor og hvordan?
    Bestemt. Som tidligere skrevet, er det rart at føle, men ikke er den eneste der takker nej til søde sager, går til fitness kl 6 inden arbejde osv 🙂

  10. Simone 27. oktober 2012 hos 21:00 #

    – Hvorfor læser du med her på Fit For Livin?
    Fordi jeg på det seneste er begyndt at interessere mig mere for sundhed og det er så dejligt at blive inspireret til træning, sund kost osv.

    – Skriver/læser du kommentarer til indlæggene? Hvis ja, hvad får du ud af det?
    Jeg skriver generelt ikke kommentarer, lige pånær de sundhedsblogs jeg følger, fordi her kan jeg få råd og svar på spørgsmål. Samt i nogle tilfælde hjælpe andre der stiller spørgsmål i kommentarfeltet. Det er altså motiverende og en god hjælp at kunne få svar på kommentarene.

    – Hvad er du mest interesseret i at læse om på bloggen? Er der med andre ord bestemte emner, du finder mest givende for dig?
    Især træningsteknikker og inspiration til sund mad er jeg interesseret i.

    – Motiverer fit4livin dig til at have en sund og aktiv livsstil? Hvis ja, hvorfor og hvordan?
    Helt bestemt. Når man ligger i sengen og tjekker blogs og der lige popper et par flotte maver eller gode numser op på skærmen, så er jeg 10 gange mere tilbøjelig til at komme op af sengen og afsted!

  11. camillastokholm 27. oktober 2012 hos 18:50 #

    – Hvorfor læser du med her på Fit For Livin?
    Jeg faldt over Fit4Livin ved en bloganbefaling og har læst den siden. Den er hyggeligt, inspirerende og rigtig personlig. Man følger jeres liv, og det kan jeg rigtig godt lide. Jeg har fundet rigtig mange gode opskrifter herinde, billeder som har givet mig motivation osv. Selv går jeg meget op i kost og motion, og jeres gode råd, idealer osv. passer rigtig godt til mig.

    – Skriver/læser du kommentarer til indlæggene? Hvis ja, hvad får du ud af det?
    Selv skriver jeg ikke nogen kommentarer, men jeg læser til tider andres ved fx. opskriver, hvor man kan læse sig frem til andre ideer og tips.

    – Hvad er du mest interesseret i at læse om på bloggen? Er der med andre ord bestemte emner, du finder mest givende for dig?
    Jeg er interesseret i stort set alt på jeres blog; billeder, om træning, opskrifter, udstyr, idoler osv.

    – Motiverer fit4livin dig til at have en sund og aktiv livsstil? Hvis ja, hvorfor og hvordan?
    Du/I skriver nogle rigtig gode og inspirerende indlæg, og i får det til at virke realistisk at nå sine mål.

  12. Heidi 27. oktober 2012 hos 16:45 #

    – Hvorfor læser du med her på Fit For Livin?
    Jeg læser med på FFL få at blive inspireret til en sundere og mere aktiv livsstil. FFL er en blog fyldt med god energi – også fra alle læserne, og det er skønt, at alle deler ud af erfaringer og gode råd og ideer for at hjælpe hinanden.
    – Skriver/læser du kommentarer til indlæggene? Hvis ja, hvad får du ud af det?
    Hvis det er et emne, der er interessant for mig, hvor jeg tænker på forhånd, at jeg nok kan bruge folks svar til noget, så læser jeg dem igennem.Ellers ikke.
    – Hvad er du mest interesseret i at læse om på bloggen? Er der med andre ord bestemte emner, du finder mest givende for dig?
    Jeg er vild med opskrifter, da det er super inspirerende og godt med nogle gode fif både til sunde alternativer til snacks og bare generelt. Endvidere elsker jeg bare inspirationsindlæg og andre gode råd om kropspleje, velvære, osv.
    – Motiverer fit4livin dig til at have en sund og aktiv livsstil? Hvis ja, hvorfor og hvordan?
    FFL inspirerer mig hver eneste dag. Youtubevideoerne er rigtig gode for mig, de dage jeg ikke får trænet i træningscenter, og ellers er bloggen bare med til at give mig det skub, jeg ikke altid selv kan give mig. SKØN blog!!!

  13. Marie Louise 27. oktober 2012 hos 16:15 #

    – Hvorfor læser du med her på Fit For Livin?
    Fordi det er en rigtig god blok som giver god inspiration til at leve et sundt og aktivt liv. Elsker jeres tips og opskrifter. Men det fede er at I ikke er fanatiske men derimod realistiske!
    – Skriver/læser du kommentarer til indlæggene? Hvis ja, hvad får du ud af det? Ja det gør jeg ofte. Synes det er spændende at læse andres feedback, og der kommer ofte en del tips som man selv kan drage nytte af.

    – Hvad er du mest interesseret i at læse om på bloggen? Er der med andre ord bestemte emner, du finder mest givende for dig? Jeg er mest interesseret i opskrifter og billeder af jeres mad. Er også vild med jeres inspiratipns træningsvideoer fra youtube.

    – Motiverer fit4livin dig til at have en sund og aktiv livsstil? Hvis ja, hvorfor og hvordan?
    Det gør den helt sikkert! De tips og ideer som bliver drøftet gør det nemmere at overføre til min egen livsstil.

  14. Kathrine 27. oktober 2012 hos 14:06 #

    – Hvorfor læser du med her på Fit For Livin?
    Fordi det er en inspirerende blog med både personlighed og mange lækre tips til hvordan man kan holde den sunde stil. Og så er det lækkert der er mange billeder.

    – Skriver/læser du kommentarer til indlæggene? Hvis ja, hvad får du ud af det?
    Ja det gør jeg som oftest altid – jeg kommenterer sjældent, men jeg læser altid det hele igennem. Primært for at se hvilke meninger/holdninger læserne har til de forskellige indlæg, men også fordi det er interessant når nu vi formentlig alle sammen har nogle mål for hvordan vi skal holde os sunde og glade.

    – Hvad er du mest interesseret i at læse om på bloggen? Er der med andre ord bestemte emner, du finder mest givende for dig?
    Jeg kan faktisk godt lide at der er lidt af hvert – der er f.eks. lige lagt super gode træningsvideoer op – noget jeg selv har kigget lidt efter fordi kulden gør det svært at komme ud og træne (-; Samtidig er jeg stor fan af de små “remindere” på hvorfor det er godt at passe på sig selv og sin krop. Det er motiverende!

    – Motiverer fit4livin dig til at have en sund og aktiv livsstil? Hvis ja, hvorfor og hvordan?
    Ja det synes jeg da. Jeg får lyst til at passe på mig selv – træne og spise sundt, når jeg læser de forskellige indlæg.

  15. cecilie 27. oktober 2012 hos 12:57 #

    Hvorfor læser du med her på Fit For Livin?
    Jeg læser med fordi det er en virkelig inspirerende blog. Jeg for altid lyst til at træne, spise sundt og bare leve sundere. Hvilket er rigtig godt, fordi jeg hader at være usund.

    – Skriver/læser du kommentarer til indlæggene? Hvis ja, hvad får du ud af det?
    Jeg skriver desværre ikke rigtig kommentare, men det betyder ikke at jeg ikke kan lide indlæggende.

    – Hvad er du mest interesseret i at læse om på bloggen? Er der med andre ord bestemte emner, du finder mest givende for dig?
    Altså billeder som for en lyst til at træne, gode trænings tips/øvelser, omkring noget rigtig godt og sundt mad.

    – Motiverer fit4livin dig til at have en sund og aktiv livsstil? Hvis ja, hvorfor og hvordan?
    Ja om jeres blog gør. Jeres billeder, er i hvertfald en kæmpe grund til at man bliver motiveret. Men nok også på grund af man kommer i tanke om alle fordele ved at træne, og man ikke rigtig kan agumentere for de dårlige fordele ved at træne. 🙂

  16. laura 27. oktober 2012 hos 12:07 #

    – Hvorfor læser du med her på Fit For Livin?
    jeg læser med da siden er vildt inspirerende og simpelthen har så mange lækre billeder! Jeg synes i gør det godt begge to og finder frem til mange forskellige kilder, så i ikke kun fokuserer på en ting. Derudover er jeg helt vild med indlæggene fit ala, og specielt det med Beyonce, + be inspired on a saturday – de lækreste billeder!
    – Skriver/læser du kommentarer til indlæggene? Hvis ja, hvad får du ud af det?
    Nej, tror faktisk aldrig rigtigt jeg har kommenteret på bloggen før, så en gang skal jo være den første (-;
    – Hvad er du mest interesseret i at læse om på bloggen? Er der med andre ord bestemte emner, du finder mest givende for dig?
    som sagt før, så er det generelt billederne jeg synes er vildt inspirerende + i skriver altså også godt begge to!
    – Motiverer fit4livin dig til at have en sund og aktiv livsstil? Hvis ja, hvorfor og hvordan?
    Ja, det gør den! så keep on going, så kan det ikke gå helt galt for jer (-;

  17. L 27. oktober 2012 hos 11:57 #

    Hvorfor læser du med her på Fit For Livin?
    – Jeg synes at det er en super god blog med gode råd, viden og en masse motivation.

    Skriver/læser du kommentarer til indlæggene? Hvis ja, hvad får du ud af det?
    – Ja jeg gør. Jeg læser dem for at høre folks historier, og om de måske har lignende spørgsmål som jeg. Jeg får en større forståelse og kan sætte spørgsmålene ind i en hverdags situation, og forstå hvordan folk opfatter indlægget samt hvad de synes om det.

    Hvad er du mest interesseret i at læse om på bloggen? Er der med andre ord bestemte emner, du finder mest givende for dig?
    – Jeg synes at kostråd er det mest interessante.

    Motiverer fit4livin dig til at have en sund og aktiv livsstil? Hvis ja, hvorfor og hvordan?
    – Ja den gør, fordi jeg bliver mindet om hvor godt og flot det er at være sund – samt hvilken flot krop du får.

  18. Sabina 27. oktober 2012 hos 11:45 #

    Jeg læser med på bloggen da jeg finder den utroligt inspirerende, kan godt lide der er andet end motion og sundhed, jeg føler jeg kommer tættere på dem bag bloggen, hvilket er vigtigt for mig, når jeg bruger og følger de råd der kommer om både motion og sundhed.

    Jeg kommenterer rigtig ofte, både for at vise jeg bruger de ting der skrives om på bloggen, men også fordi jeg nogle gange stiller spørgsmål til øvelser osv. Jeg får både bedre træning og større motivation ud af det, og generelt bruger jeg bloggen rigtig meget til at motivere mig selv.

    Vil faktisk sige de fleste indlæg her er mine favoritter, jeg kan godt lide blandingen af inspirerende og motiverende billeder, og så elsker jeg de indlæg der kommer med sund mad og forklaring om øvelser, sidstnævnte kan jeg faktisk ikke få nok af, jeg tror jeg har lavet hver eneste øvelse der er vist på bloggen 🙂

    Håber det kunne bruges!

  19. Amalie 27. oktober 2012 hos 11:29 #

    – Hvorfor læser du med her på Fit For Livin?
    Jeg følger Fit For Livin, fordi det er en interessant blog. Der er oplæg af forskellige karakter og personligt kan man relatere til Danica (bloggens ejer), fordi hun er et ganske normalt menneske (dette skal læses som noget positivt! Det er virkelig ikke negativt på NOGEN måde!) Nogle bloggere kan godt blive meget ekstreme og selvom man kan se op til dem, er det som om de er på et niveau, man aldrig selv kan nå. Danica formår at ligge spændende indlæg ind om løst og fast, hvad der interesserer hende og inddrager ofte os læsere, hvilket får det til at virke som om, hun rent faktisk gerne vil høre vores meninger. Fit For Livin er god inspiration til en sund livsstil og en aktiv hverdag.

    – Skriver/læser du kommentarer til indlæggene? Hvis ja, hvad får du ud af det?
    Jeg synes det er interessant at læse de andre læseres kommentarer, da der tit er meget delte meninger til de forskellige indlæg.

    – Hvad er du mest interesseret i at læse om på bloggen? Er der med andre ord bestemte emner, du finder mest givende for dig?
    De fleste indlæg omhandler jo mere eller mindre det samme – en sund og aktiv livsstil. Men jeg bruger nok mest bloggen, når det kommer til opskrifter og indlæggene om træning.

    – Motiverer fit4livin dig til at have en sund og aktiv livsstil? Hvis ja, hvorfor og hvordan?
    Jeg er i forvejen inspireret til at have en sund og aktiv livsstil, men derfor er det stadig spændende at følge andre, som lever på samme måde, så man igennem andre kan få ny inspiration 🙂

Skriv et svar

