A reminder to keep track of your progress

25 Oct

Apropos at dokumentere resultater i forbindelse med en livsstilsomlægning, så er billeder klart det mest sigende efter min mening. Det kan være svært at anvende spejlet, da man hurtigt glemmer sit udgangspunkt, og derfor er billeder så elementære at være i besiddelse af, når motivationen daler.

Jeg gør selv brug af det, når jeg skal i bedre form, for da jeg sjældent kan se udslag på vægten eller ved at kigge i spejlet, kan jeg altid se det via billeder. Og jeg bliver altid inspireret og motiveret på ny, når jeg ser resultater på den vis 🙂

Source: Tumblr

Dokumenterer I jeres resultater via billeder, og indvirker det på jeres grad af motivation?

20 kommentarer to “A reminder to keep track of your progress”

  1. Kristina 26. oktober 2012 hos 13:33 #

    Faktisk ikke noget jeg har gjort før tiden – men gik op for mig da jeg kiggede billeder igennem for et halvt tå siden, og har gjort det siden 😉 Faktisk det mest motiverne jeg kan komme på 🙂

    • Fit For Livin 26. oktober 2012 hos 13:59 #

      Ja, det er nemlig super motiverende at sammenligne før/efter billeder 🙂 Man behøver ikke tage billeder til formålet, men bare finde et billede for noget tid tilbage man kan sammenligne med, ligesom du har gjort 🙂

  2. nkannik 26. oktober 2012 hos 02:08 #

    Jeg har selv siden midt maj i år været i gennem et planlagt vægttab på lidt over 20 kg indtil videre og fortryder faktisk nu at jeg ikke har dokumenteret det.

    • Fit For Livin 26. oktober 2012 hos 08:36 #

      Først og fremmest tillykke med de 20. kg. Det er fandme sejt! 🙂 Så længe du har opnået dit mål, er et førbillede ligemeget. Det er mere i processen det er anvendeligt, så man ikke giver op. Men du kan evt. tage billeder nu og så sammenligne med nogle gamle billder, for at se hvor meget du har udrettet 🙂

  3. Frida 25. oktober 2012 hos 21:15 #

    Jeg synes det er ret grænseoverskridende, men jeg har taget den helt ud og valgt at ligge billeder ud på min blog, fordi så (!)forpligter(!) man virkelig sig selv til at skabe resultater. Hvis man kun selv ser det, er det ikke lige så stort et nederlag hvis ikke der sker den store udvikling.

    Et eller andet sted har jeg det lidt ambivaltent på området, fordi jeg tænker, at det ikke er sundt at piske sig selv til at træne, med hensyn til det der med at hænge grimme billeder op af sig selv. elsk den krop du har, og elsk dig selv for at du kan ændre den.
    Jeg tror at jeg mener at man hellere skal gøre det til en slags konkurrence med sig selv, og gøre det til en sjov udfordring om at kunne have kontrol over sig selv.

    • Fit For Livin 26. oktober 2012 hos 08:35 #

      Først og fremmest sejt du har delt det. Det gjorde jeg også på bloggen lige efter vi havde oprettet den, og det var grænseoverskridende, men det forpligter nemlig meget mere 🙂

      Jeg tror dog ikke folk anvender billeder til at græmmes over sig selv/hade sin krop, med derimod en konkurrence om at forbedre sig selv. Jeg bruger det udelukkende som et middel til at motivere mig selv, for jeg har nogle gange brug for at blive pisket 🙂 Hvis jeg glemmer udgangspunktet/målet, kan jeg være mere tilbøjelig til at droppe det hele. Jeg kan selvfølgelig kun tale for mig selv, men man bliver da lidt stolt når man har et før/efterbillede hvor man kan se resultater. Det kan være lidt sværere at forholde sig til cm. eller et spejlbillede, da man hurtigt glemmer udgangspunktet 🙂

  4. Leila 25. oktober 2012 hos 17:35 #

    Hvor fedt! Det var da en god ide! 😀

    • Fit For Livin 25. oktober 2012 hos 18:56 #

      Ja, det synes jeg virkelig også det er 🙂

  5. tine1010 25. oktober 2012 hos 17:01 #

    Jeg tager altid billeder af det 🙂 Jeg har lige nu et “før” billede som jeg glæder mig til at se om et par måneder 😉 Der skulle gerne være en stor forskel der, hehe 🙂
    Og så har jeg også “efter” billeder fra sidste år, som jeg bruger til motivation 🙂

    • Fit For Livin 25. oktober 2012 hos 18:55 #

      Det fedeste er, når man glæder sig til at se billederne siden af hinanden. Man bliver altid positivt overrasket 🙂 Og god ide med at bruge gamle billeder også.

      • tine1010 25. oktober 2012 hos 19:49 #

        Det er bare det bedste når man ser et grimt før billede af sig selv og man så tydeligt kan se forandringen! 😀

      • Fit For Livin 26. oktober 2012 hos 08:31 #

        At følge en forandring er i hvert fald motiverende 🙂

  6. Sabina 25. oktober 2012 hos 12:54 #

    Hehe det med billederne af mig selv har jeg aldrig været god til, men som nævnt tidigere på jeres blog, er jeg stor fan af at måle. Vægten som flere siger, er meget svær for mig at bruge, og så er jeg generelt ikke fan af at et tal som i sidste ende ikke siger det store om min sundhed og trivsel, skal bestemme min motiovation. Så kan jeg bedre lide at målebåndet viser fremskridt, eller spejlet mens man træner. Efter jeg er begyndt at bruge vægte, synes jeg tydeligt man kan se ændring på især ryg, arme og skuldre mens man træner 🙂 Det er så denne blog keeps me going 😀

    • Fit For Livin 25. oktober 2012 hos 18:46 #

      Det var jeg heller ikke før i tiden, havde ikke lyst til at blive mindet om før billederne. Men når man så så efter billederne var det det hele værd 🙂 Men måling er også virkelig et godt reskab. Vægten kan man nemlig ikke bruge til ret meget. Det fedeste er, når man kan se at musklerne begynder at vise sig, elsker den følelse og motivationen øges bare konstant 🙂

  7. Lise-P 25. oktober 2012 hos 11:14 #

    Jeg har taget billeder af mig selv, og tror snart jeg skal have lavet en lille opdatering.
    Derudover måler jeg i cm, da en vægt virkelig kan svinge meget, især når man bygger muskler….

    • Fit For Livin 25. oktober 2012 hos 18:43 #

      Cool! Måling er også et redskab jeg gør brug af i kombination med billeder. Det giver en rigtig god indikation af hvor det bærer hen 🙂

  8. voksenliv 25. oktober 2012 hos 10:54 #

    For halvanden månede siden gik jeg over til at fokusere min træning på styrketræning – bla inspireret af jeres blog. Det kan godt være lidt en proces så jeg tog billeder dengang. Det gjorde jeg igen igår og hvor er det fedt at man kan gå ind og se der rent faktisk er sket noget – da jeg er ret slank i forvejen ændrer min silhouet sig ikke meget, men de små fremskridt som sker langsomt ser man jo heller ikke rigtigt – medmindre man tager billeder. Det gav mig hvertfald motivation til at fortsætte i samme spor som jeg er komme igang med 🙂

    • Fit For Livin 25. oktober 2012 hos 18:43 #

      Sejt du huskede billeder, det er nemlig så fedt at kunne se resultaterne 🙂 Og så holder man motivationen ved lige. Der sker nemlig meget mere end øjet umiddelbart lige kan se.

  9. Christine 25. oktober 2012 hos 10:22 #

    Jeg har faktisk aldrig prøvet med billeder, da jeg af en eller anden grund finder det lidt grænseoverskridende at tage sådanne billeder af sig selv – og tænk hvis nu andre skulle finde og se de billeder! Men jeg tror bestemt, det har en positiv indvirkning på motivationen – har også hørt om folk, der hænger et knap så flatterende billede af sig selv op på køleskabet, så de hver dag bliver mindet om, hvordan de IKKE har lyst til at se ud længere! Forud for en bikinisæson forestiller jeg mig altid, at jeg har bikini på – se dét er motiverende i forhold til at holde den slanke linje! 😀

    Jeg er spændt på at høre andres kommentarer, da jeg altid er på udkig efter inspiration til, hvordan man holder motivationen ved lige 🙂

    • Fit For Livin 25. oktober 2012 hos 18:41 #

      Det er i den grad også grænseskridende 🙂 Men det er det hele værd. Man kan aldrig få for meget inspiration til at holde motivationen oppe 🙂

Skriv et svar

