Why the number on the scale is so unimportant!

18 okt

Vægten er så ligegyldig, da den hverken tager højde for fedtprocent, muskler eller væske. Så hvis I vil se resultater, så få målt jeres fedtprocent løbende, mål jer ugentligt og kig i spejlet. Det er klart de bedste indikatorer på hvordan det går 🙂

Source: Tumblr

14 kommentarer to “Why the number on the scale is so unimportant!”

  1. Anne-Sofie 3. november 2012 hos 15:54 #

    Det er virkelig godt gået!! Hold da helt op en forandring

    • Fit For Livin 3. november 2012 hos 16:16 #

      Ja, det er en kæmpe forandring 🙂

  2. Kristina 19. oktober 2012 hos 08:13 #

    fedt. Hvor kan man få målt sin fedtprocent ?

    • Fit For Livin 19. oktober 2012 hos 08:19 #

      I fitnesscentre 🙂 Ellers kan du sikkert også få gjort det via en diætist/nogle læger måske? 🙂

  3. fithealthyandhappy 18. oktober 2012 hos 18:54 #

    Wow!! Jeg har nogen gange en tendens til at tænke for meget på det tal vægten siger, så godt du lige er her til at vise sådan et billede – hun ser jo meget mere slank og tonet ud i det sidste billede kontra det først! 🙂 Egentlig ved jeg jo godt, at vægten bare er et tal, men det er rart med en lille reminder en gang i mellem!

    • Fit For Livin 18. oktober 2012 hos 20:09 #

      Ja, det har jeg også haft, men at man vejer et par kg. mere er jo ikke nødvendigvis lig med en dårligere form, tværtimod kan det være det modsatte 🙂 Så det er en rigtig god reminder.

  4. Sussi 18. oktober 2012 hos 18:31 #

    Det er rigtig godt at vide sin fedtprocent, helt enig! men det kræver at man har adgang til et sted hvor de kan måle det for en! Det er ikke rigtig muligt at gøre det derhjemme selv.

    Jeg står helt inde for at man, specielt hvis man ikke har mulighed for at få målt sin fedtprocent, kigger i spejlet og føler efter hvordan man har det med det man ser, og i øvrigt mærker efter på sin tøj.

    Bruger man vægten skal man mindst kombinere det med at måle sig – og være meget opmærksom på dens begrænsninger. Jeg tror at rigtig mange har et usundt forhold til vægten, som de enten bruger alt for meget eller ikke kan aflæse ordenligt, og det er desværre rigtig de-motiverende!!

    • Fit For Livin 18. oktober 2012 hos 18:58 #

      Det er altså muligt at gøre det derhjemme helt selv og enkelt ved brug af en fedttang. Endnu bedre er det, at den er langt mere præcis end de elektroniske i fitnesscentrene 🙂 Så hvis man ønsker at vide den og følge udviklingen, er det klart anbefalelsesværdigt. Men ja, spejlbillede er nu også den bedste indikator, det kan bare nogen gange være nemt at stirre sig blind på resultaterne. Derfor tager jeg altid billeder hver uge for at se udviklingen 🙂

      • Sussi 18. oktober 2012 hos 19:14 #

        Ja det er muligt, og jeg er enig i at en fedttang er mere præcis end de elektroniske fedtmålere, men det er ikke nemt. Som personlig træner er jeg uddannet til at bruge fedttang, og det kræver altså en del øvelse at gøre det korrekt så man får en præcis måling. Endvidere ville jeg ikke anbefale at man gør det på sig selv, da det gør det meget mere upræcist. Aller bedst er det at få en til at hjælpe sig med at tage målingerne og det skal helst være den samme person hver gang.

        Så er det værd at huske på at fedttangen kun måler det fedtlag der ligger under huden, men ikke det fedt der kan være rundt om organerne og andre steder i kroppen. Man skal med andre ord heller ikke hænge sig for meget i fedtprocent målingerne, men huske at de kun er vejledende 🙂

        Det med billederne er en super god ide, da det er rigtig motiverende at kunne kigge tilbage og se ændringerne over tid. Mest af alt skal man finde sig en måde at ”måle” sin fremgang der virker for en selv 🙂

        Hav en skøn aften!

      • Fit For Livin 18. oktober 2012 hos 20:08 #

        Det har du ret i, den kan umuligt tage højde for alt eller måle den helt præcise procent, men fungerer blot som en indikatorer som alt andet 🙂 Og den er klart at foretrække hvis man kan få en hjælpende hånd, det er også min erfaring. Men som du siger, så længe man blot finder det der virker for en, så er man sikret den bedste udvikling 🙂

        God aften til dig.

  5. Teresa 18. oktober 2012 hos 18:01 #

    Hej! 🙂
    Jeg er ret ung og går ret meget op i sundhed, motion og sådan, og har længe haft lyst til at få målt min fedtprocent, men aldrig prøvet det før. Har du nogle idéer til hvor man kan gøre det? 🙂 Har hørt man kan gøre det ved et fitnesscenter eller lign, men når man nu ikke er medlem af et så er det lidt svært hehe 🙂

    Ellers så har jeg netop lige her for et par dage siden fundet din blog og fulgt med siden da. Nogle af dine indlæg er ret så motiverende, det skal du virkelig have ros for!

    • Fit For Livin 18. oktober 2012 hos 18:26 #

      Først og fremmest hvor er det skønt at høre at du går op i sundhed og motion selvom du er ret ung. Da jeg var yngre var jeg slet ikke så sej/lidt ligeglad. Godt gået 🙂 Det er nemlig rigtigt at fitnesscentre gør det, enten gratis eller ved at man betaler 50 kr. Men faktisk er det meget mere præcist at måle via en “fedttang” frem for et elektronisk middel, som de netop anvender i fitnesscentre. Jeg skal selv have købt den når jeg skal i form igen, http://www.bodylab.dk/shop/fedttang-321p.html#, og så er det langt billigere i længden hvis man vil måle sig løbende 🙂 Og så bruge denne side til at få resultatet http://www.bodylab.dk/maal-fedtprocent.asp

      Og hvor fedt at høre du lige er kommet til, og kan blive motiveret af bloggen 🙂 Det er det der holder os igang.

  6. stephaniefasen 18. oktober 2012 hos 14:45 #

    Det er så rigtigt! Jeg går selv til diætist (er normalvægtig men ville gerne have et skub bagi til sund kost og motion) og når hun vejede mig blev jeg en smule “skuffet” fordi vægten ikke ændrede sig synderligt, men jeg skal da lige love for at der røg nogle cm. og fedtprocenten dalede. Det er så fedt også at se hvordan kroppen ændrer sig 🙂

    Xx Stephanie, http://www.stephaniefasen.com

    • Fit For Livin 18. oktober 2012 hos 18:19 #

      Fedt du har kun mærke/set det på egen krop, hvad der egentlig sker selvom vægten ikke viser noget resultat. Det er lige præcis de ting man skal holde fokus på 🙂

Skriv et svar

