An interview with a blogger #2

16 okt

For eftertiden vil jeg præsentere flere interviews med mine alltime yndlings bloggere. Jeg tænkte at det kunne være interessant for alle jer læsere, at få indblik i træningsruntiner, motivation og yndlingsopskrifter bag de personer vi allerede føler vi kender. Det er derfor mig en ære at præsentere mit interview med smukke Simone fra den fantastiske modeblog, Fashion Manifest.

Enjoy hendes vise ord!

De fleste af vores læsere kender nok din fantastiske blog, men vil du ikke fortælle os lidt om dig selv, din blog og dit liv i København?

Jeg er 24år og er lige begyndt på min kandidatuddannelse indenfor E-business på IT-universitetet. Jeg drømmer om at arbejde med internet marketing eller at rejse ud i verden og starte min egen virksomhed. Lidt en kontrast til min moderelaterede blog, som jeg har haft i 2,5 år (hold op, hvor tiden flyver!). Men jeg elsker altså også mode, mad og gode oplevelser, hvilket nok er det min blog primært handler om.

Især træning og sund mad har fyldt mere og mere på din blog det seneste halve år. Har det altid været vigtigt for dig, eller er det noget der er kommet efter du er begyndt at blogge?

Jeg har helt fra barnsben altid været en høj og ranglet pige, men lige pludselig gik det bare den anden vej, og jeg blev ret kraftig. Det varede heldigvis ikke mere end små to år, for efter en meget dyb kærestesorg, havde jeg tabt mig ti kilo. Virkelig effektivt, men meget usundt. Jeg besluttede mig for, at det ikke skulle ske igen, så siden da har jeg været bevidst om hvad jeg spiser og at dyrke motion. Min forbrænding er heldigvis også blevet ret god (ved ikke hvordan det er sket), men det gør i hvert fald at jeg ikke så let tager på.

Hvilken betydning har træning og sund kost for dig? 

De sidste par år har træning og sund kost været emner, jeg har haft i baghovedet hver dag. Ikke dermed sagt at jeg træner og spiser sundt hele tiden, men jeg er altid bevidst om at det jeg spiser enten ikke er godt for mig, eller er godt for mig. Ligeså med træning. I de perioder hvor jeg har givet den for meget gas med motion og mad, har det været en stressfaktor, og sådan er det også når jeg slet ikke passer på mig selv og min krop. Derfor forsøger jeg at finde den ”gyldne middelvej”, hvor jeg har det bedst.

Har du nogle fremtidige mål for dig selv og din krop?

Jeg lader mig nogle gange forføre at modebilledets misvisende idealer – jeg mener, hvem vil ikke gerne ligne en Victorias Secret angel? Men efter at jeg engang i forbindelse med et Tv-program kom i nærheden af det ideal og SLET IKKE havde det godt, er jeg også blevet mere realistisk. Så jeg har det faktisk rigtig godt med den krop jeg nu en gang er i, men når studiepresset lige har lagt sig lidt, vil jeg gerne tone mave, lår og nummi en smule 🙂

Har du nogensinde prøvet at gå på kortvarige slankekure, og hvad er din holdning hertil? 

Ja, både med og uden et træningsprogram tilknyttet. Det holder dog sjældent så længe for mig, da jeg simpelthen elsker mad for meget. Men skal man på kur, vil jeg anbefale at man får et træningsprogram tilknyttet til sin kost. Det giver efter min mening hurtigere og ikke mindst meget pænere resultater.


Hvordan ser en træningsuge ud for dig?

I foråret var jeg igennem et virkelig intensivt træningsforløb. Det var nærmest hver dag med mere eller mindre fysisk hårde aktiviteter. Det gav lynhurtigt resultater, men i sådanne tilfælde vil jeg råde folk til at have professionel råd og vejledning. Men ellers er det ca. 3 gange om ugen med forskellige aktiviteter. Jeg KEDER mig hvis det bliver for rutinepræget, så jeg varierer mellem løb og fitness. Selv i fitnesscenteret må det helst ikke blive det samme, så selvom jeg følger et program, varierer jeg tit med forskellige maskiner. Skal det gå lynhurtigt, bruger jeg nogle af de fitnessvideoer fra Youtube, I har lagt ud her på jeres blog (flere af dem tak). Og ellers kan 10-15 min. sjipning også gøre underværker.

Yndlings træningsaktivitet?

Generelt synes jeg bare ikke at det er det sjoveste at løbe eller stå i træningscenteret. Men sådan noget som holdtræning eller lidt konkurrence, kan være meget sjovt.  Men en ting, der virkelig har sat sig fast i mig som en sjov oplevelse, var da jeg i mit gamle træningscenter gik til polefitness. Jeg blev – hvis jeg selv skal sige det – ret god til det.  Det var sjovt og hårdt, og man følte sig samtidig pisse sexet. Jeg håber en dag at kunne begynde til det igen.

Hvad holder dig motiveret i henhold til træning og sund kost?

Det er nok min stædighed. Jeg føler mig altid bedre tilpas, når jeg plejer min krop med træning og sund kost. Jeg kommer også fra en familie hvor overvægt, hjertesygdomme og andre livsstilssygdomme har sat sine spor. Det skal bare ikke overgå mig, så det er også med et mere fremtidsmæssigt perspektiv, at jeg forsøger at passe på mig selv.

Dit bedste skønhedstip?

For mig er søvn rigtig vigtigt. Og så vil mine indre dulle også lige sige at spray tan er helt tip top. Jeg er altid mere irriteret over visse dele af min krop om vinteren, hvor den er bleg, tør og slasket efter lidt for mange æbleskiver. Der gør lidt brun kulør og fugtighedscreme altså underværker – lidt et nødstip, hvis du skal have ”instant selvtillidsboost” og ikke har tid til at stå 7 timer i fitness og leve af spinatblade. Men ikke noget med solarie!!!

Hvad er ”hemmeligheden” bag din slanke krop? Er det gode gener, hårdt arbejde eller en kombination?

Jeg er nok beriget med en høj forbrænding, men jeg må da også indrømme at jeg godt kan mærke at de kvindelige former som større lår og arme, så småt begynder at vise sig. Det kommer vidst med alderen (siger min mor), så det har da også medført at jeg ikke kaster hvad som helst i munden. Med mine relativt gode gener, kører jeg lige pt. efter et princip om at minimum 2/3 dele af mine måltider skal være lavet med sundhed for øje. Det indbefatter også, at jeg prøver at finde lækre alternativer til alt med stivelse og for mange kulhydrater. Så jeg spiser sjældent pasta, ris osv. Og når jeg endelig gør, er det de grove alternativer. Lækkert brød er min last, så det har jeg lidt svært ved at holde mig fra… Men det går nok, så længe jeg ellers er fornuftig.

Hvad er dit daglige favoritmåltid? Og spiser du primært mange men små måltider, eller færre men store måltider?

Uuh… Den er altså svær. For jeg elsker både min morgenmad og min aftensmad. Men skal jeg vælge, må det nok blive aftensmaden. Jeg laver sjældent det samme mad til aften, men i går stod den på stegt laks med grønne asparges og revet, kogt blomkål i stedet for ris (og lidt wannabe fedtfattig bernaise – for kærestens skyld). Det blev skisme lækkert!  Er typen der elsker at ”små snacke” den lidt, så meget gerne mange små måltider. Gerne lidt søde snacks i løbet af dagen i form af en smoothie, skyr eller nødder og rosiner.

Har du nogen favorit retter/opskrifter, når der skal spises sundt?

Jeg elsker virkelig alt mad, og derigennem også alt sundt mad. Så jeg har ikke som sådan en egentlig favoritret. Men da jeg ikke kan finde ud af at lave sovs, bruger jeg ofte dressinger og dip. Her er Hummus og ærtedip virkelig mine to yndlings. Især ærtedip! Jeg blender optøede ærter med lidt A38/skyr/hytteost, citronsaft, salt og peber, og et par mandler. Det er guf til alt mad.

Yndlings sunde takeaway løsning?

SMAG – jeg knuselsker SMAG! Det er sunde smagfulde salater, som helt sikkert kan anbefales. Generelt synes jeg at man i de større byer, har rigtig gode muligheder for sundt takeaway, men engang imellem når jeg er oppe ved mine forældre/svigerforældre, og den eneste muligheder er pizzaria (jeg kommer fra en lille by), så er gode råd altså dyre! I de tilfælde vælger jeg som regel en bagt kartoffel eller pitabrød med tun og beder om at få dressingen ved siden af. Det er i hvert fald bedre end snasket pizza, og smager faktisk ganske godt.

Yndlings “sunde” alkohol drink?

Vodka/danskvand eller Skinny Bitch – som jeg helst undgår at sige, da det lyder så grimt. Det smager ikke af andet end danskvand, og giver mig ikke tømmermænd. Derudover er sukkerindholdet minimeret, hvilket også tit er min kilde til grum hovedpine dagen efter. Men en forudsætning for at man kan lide drinken, er altså at man kan li’ danskvand…

Yndlings træningsmusik?

Her går der virkelig diskotøs i mig, så man næsten skulle tro at jeg var på vej på diskotek. Så helst noget med en meget høj intensitet.  Det varierer altid med numre, da jeg også hurtigt bliver træt af musik, men i den seneste tid har jeg tordnet løs på crossmaskinen til ”Deepfear – Sidekick”. Og når jeg er færdig, og skal strække ud, hører jeg selvfølgelig R Kelly med ”World Greatest” – lidt corny, men man skal da rose sig selv når man har været oppe og træne 😀

Yndlings motivations/trænings/madblogs?

Udover jeres blog, kan jeg rigtig godt lide pigerne fra Toneitup, der virkelig giver den gas med træning og sund kost. Og så er de bare irriterende pæne. Derudover er jeg lige faldet over Skinnytaste, der har en del opskrifter jeg bare må prøve. Og i øvrigt hvad angår mad, så læser jeg en del madblogs, finder en god salat og tilpasser det til min egen sunde livsstil.

Synder du ofte i henhold til mad, motion og alkohol? Og i så fald er det noget du nyder, eller får dårlig samvittighed over efterfølgende?

Jeg drikker sjældent alkohol, da jeg altid bliver så dårlig dagen efter. Mht. mad og motion så er det i perioder. Jeg er desværre forbandet med en sød tand, så det er tit der den går galt. Heldigvis har jeg sjældent noget virkelig usundt liggende i skabene, så det er mest når jeg er på besøg hos folk, at den går galt.

Dit bedste tip til at komme i bedre form?

Det er nok bare at lette måsen og komme i gang. Pres dig selv og hvis du ikke kan mærke bare en lille smule ømhed i kroppen dagen efter, så har du ikke givet dig nok. Jeg allierer mig tit med min kæreste, hvor vi dyrker intervaltræning. Der giver jeg mig selv 100% procent, da jeg ikke gider tabe overfor ham 😉

Har du nogensinde følt, at fordi du har en blog har du skulle leve op til et bestemt kropsideal? Der har jo været utrolig meget fokus på kvindelige bloggers udseende og vægt det seneste stykke tid, hvor kravene er helt urealistiske og nogen læsere er meget kritiske. Hvad er din holdning hertil og har du nogensinde selv været udsat for det?

Jeg har aldrig selv været udsat for at folk har syntes at jeg var for tyk, eller kommenteret at jeg så tykkere ud. Tværtimod skal jeg tit passe på med at råbe for højt om min kost, motion osv. da folk altid løfter pegefingeren og siger ”pas nu på du ikke bliver for tynd”. Det kan faktisk godt være lidt irriterende, da jeg holder mig slank på en sund måde, og derfor snarere vil betegnes som et forbillede fremfor et anoreksioffer.

Jeg synes det er trist at der er så meget fokus på bloggeres kroppe, men på den anden side ligger vi den jo ud på internettet hver dag, hvor folk netop har muligheden for at se forskellen fra eksempelvis et år til et andet. Og der kan det bare ikke undgås at nogle enkelte sørgelige eksistenser, kommer med usmagelige kommentarer. Jeg håber at vi en dag kan være bedre til at stå sammen om at dyrke kroppen på en sund måde, i stedet for at rakke ned på dem der enten er for tynde, tykke eller noget helt tredje.

// Visit Simone’s cool fashion blog right here.

14 kommentarer to “An interview with a blogger #2”

  1. Emma 21. oktober 2012 hos 09:41 #

    Super fint interview 🙂 gerne mange flere af dem!

    • Fit For Livin 21. oktober 2012 hos 20:30 #

      Tusind tak Emma, er rigtig glad for du kunne lide det 🙂

  2. Dina 17. oktober 2012 hos 12:13 #

    Super god ide med disse indlægstyper! Spændende læsning. Glæder mig allerede til den næste 🙂

    • Fit For Livin 17. oktober 2012 hos 12:39 #

      Er virkelig glade for I kan lide det, og har lyst til at læse flere 🙂 Så er det spændende bare hvem den næste er 😉

  3. Kristina 17. oktober 2012 hos 11:59 #

    Rigtig god ide – får meget mere lyst til at læse med på bloggende når jeg ved hvem der er bagved 🙂 Simone er jo en super interessant person.

    • Fit For Livin 17. oktober 2012 hos 12:38 #

      Ja ikke? 🙂 Ved at få indblik i deres dagligdag, får man meget mere lyst til at følge med. Hun er super interessant, sød og smuk! 🙂

  4. fithealthyandhappy 17. oktober 2012 hos 11:49 #

    Rigtig godt interview! Glæder mig allrede til at læse flere interviews med andre bloggere! 🙂

    • Fit For Livin 17. oktober 2012 hos 12:37 #

      Er glad for du kan lide det. Glæder mig også til at bringe mange flere 🙂

  5. Simone 16. oktober 2012 hos 14:09 #

    Super dejligt indlæg og endnu mere dejligt når det er med ens yndlingsblogger, og man kan se de har lige så store problemer med at holde sig fra søde sager som os andre! 🙂 Mange flere af dem tak! 😉

    • Fit For Livin 16. oktober 2012 hos 15:09 #

      Fedt du kan li’ det, og så er det bare ekstra skønt når det er din yndlingsblogger 🙂 Det er nemlig rart når man får indblik i andres forhold til en sund livsstil.

  6. Pernille 16. oktober 2012 hos 12:52 #

    Fedt med et interview med Simone fra Fashionmanifest! Hun er en af de få modebloggere jeg følger, så godt at læse lidt mere om hende og hendes livsstil. Og som Lise siger, jeg skal da også høre R. Kelly, når jeg har trænet. 😉

    PS. Nice ass! 😉

    /Pernille http://workitbirdy.wordpress.com/

    • Fit For Livin 16. oktober 2012 hos 13:48 #

      Ej, hvor skønt det også lige er en af dine yndlings bloggere 🙂 Ja på med R. Kelly, så er man flyvende resten af dagen 🙂

  7. Lise-P 16. oktober 2012 hos 11:06 #

    Sikke en god idé med en serie af disse indlæg. Synes altid det er motiverende, at høre hvordan andre holder sig i form, og deres syn på sundhed.
    Tror i øvrigt også jeg vil høre R.Kelly i dag, når jeg er færdig med min træning 😉

    • Fit For Livin 16. oktober 2012 hos 13:47 #

      Ja, jeg elsker også at høre om andres liv med træning, mad og motivation 🙂 God ide med R. Kelly, det har man altså også fortjent efter sådan en omgang 😉

Skriv et svar

