Fitness family + dagens tankevækkende debat

14 okt

Nååårh, hvor sødt! Det må gerne være os om nogle år 😉

Dagen er  gået med arbejde (har først fri kl. 21.00) og speciale. Jeg faldt forresten over det her indlæg i dag hos Sarah Louise, som jeg fandt rigtig interessant. Respekt for at hun har turde oprette det. Jeg har aldrig selv prøvet slankepiller, og vil heller aldrig komme til det, men selve debatten i kommentarfeltet er tankevækkende. Jeg respekterer andres valg fuldt ud, og hvis nogen har lyst til at prøve alternative løsninger, må de om det. Det er jo deres krop. Jeg kan dog godt være uforstående over man har lyst til at afprøve sådanne metoder, og risikere at ødelægge eget helbred, men det er jo bare min holdning 🙂

Hvad er jeres holdning hertil? Husk at holde det sobert, det er ingen hetz mod specifikke personer, men blot en debat om slankepiller der udledes af det fremhævede indlæg 🙂

Glæd jer forresten til i morgen, hvor der kommer et indlæg på jeg længe har glædet mig til at dele med jer. Det bliver en fast ny ting ved bloggen, og jeg håber I vil finde det ligeså inspirerende som jeg gør.

17 kommentarer to “Fitness family + dagens tankevækkende debat”

  1. fithealthyandhappy 15. oktober 2012 hos 09:32 #

    Personligt ville jeg aldrig bruge slankepiller. Jeg tror, det er lidt af et quick-fix, når man tager slankepiller. Vi ved stadig ikke nok om, hvordan de rent faktisk påvirker kroppen, så jeg ville være lidt bange for at tage dem. Jeg tænker også, at det godt kan blive et problem, når man har tabt sig og skal tilbage til “normal” mad. Jeg tænker, at det da det må være lidt skadeligt for kroppen, når man begynder at spise almindeligt igen efter at næsten kun at have spist piller, hvad enten det er for en længere eller kortere periode. Personligt tror jeg også, at jeg ville ende med at tage det hele på igen, når jeg begyndte at spise normalt. Men selvom jeg aldrig selv ville tage slankepiller, synes jeg, at det er folks eget valg om de vil tage pillerne eller ej. Som du også skriver, så er det ens eget valg, og man må jo selv bestemme, hvad man gør med sin krop! 🙂

    • Fit For Livin 16. oktober 2012 hos 09:13 #

      Jeg er enig med alt hvad du skriver, netop også det hvad der sker når man stopper på dem. Man kan jo ikke fortsætte forevigt 🙂 Men det er nemlig lige præcis folks eget valg, men kan da godt forstå hvis folk falder i. Der er jo ikke ligefrem blevet kommunikeret ud længe hvor sundhedsskadelige de kan være.

  2. maja 15. oktober 2012 hos 07:57 #

    Jeg så lige i det nye nummer af fitliving, at jeres blog var blevet anbefalet. Sejt gået.. 🙂

    • Fit For Livin 15. oktober 2012 hos 09:23 #

      Tusind tak for din besked 🙂 Ja, der har været nogle andre læsere der også har skrevet det, det er rigtig pænt af fitliving at nævne os 🙂

  3. Maia 14. oktober 2012 hos 22:28 #

    Halløj!
    Nu har jeg siddet i næsten en time, og knoklet med min nye blog inde på WordPress. Jeg kan simpelthen ikke få der der Bloglovin’ widget op! Kan du/I muligvis hjælpe? Har søgt næsten overalt!

    • Fit For Livin 15. oktober 2012 hos 09:22 #

      Det er noget tid siden vi skulle gøre det, men mindes du skal ind på Bloglovin under Widgets, finde det ikon du vil have og kopiere html koden derfra ind på din egen blog 🙂 Jeg søgte i sin tid på Google, og fandt til sidst en guide (kan selvfølgelig ikke huske hvor), men ved de er derude 🙂

  4. taburetten 14. oktober 2012 hos 22:03 #

    Spændende debat! Og modigt at hun ærligt står frem – og ligefrem søger anbefalinger af piller. Personligt stritter det hele i mig når jeg læser sådan noget, men det må folk jo selv styre. Jeg forstår bare ikke man tør tage pillerne, og så er jeg helt klart mere tilhænger af ‘naturligt’ vægttab gennem kost og motion. /ida

    • Fit For Livin 15. oktober 2012 hos 09:21 #

      Meget modigt! Ja, det går også lidt imod min opfattelse af sundhed og et godt helbred. Det er nemlig det at man tør “satse”, jeg ikke forstår. I min optik er det ikke meget anderledes end at eksperimentere med stoffer, altså at man ikke ved hvordan kroppen reagerer. Et naturligt vægttab er vejen frem, især hvis det skal være varigt 🙂

  5. Amalie 14. oktober 2012 hos 20:50 #

    Jeg ville aldrig bruge slankepiller. Nu har jeg aldrig skulle tabe mig, men jeg ville simpelthen ikke bryde mig om tanken om, hvad jeg fyldte min krop med. Jeg har det sådan lidt, at “hvis man virkelig vil noget, så skal man også nok gøre det”, så hvis man virkelig vil tabe sig, så synes jeg, at man skal gøre det på en sund og varig måde 🙂 Men det må folk jo om.

    • Fit For Livin 15. oktober 2012 hos 09:19 #

      Nej, sådan har jeg det også 🙂 Det er tanken om at tilsætte sin krop noget unaturligt, og jeg er sikker på de fleste kan finde viljestyrken frem hvis det er deres største ønske 🙂

  6. Iben 14. oktober 2012 hos 19:40 #

    Endnu et interessant emne…
    Jeg kan sagtens sætte mig ind i at Sarah Louise vil tilbage til sin gamle vægt, specielt da hun tydeligvis arbejder i en verden, hvor der er konstant fokus på den ideelle vægt (hvad den så end er, spørg mig ikke – men vi kæmper for den, må man sige)
    At hun tyr til slankepiller, som tydeligvis er bandlyst blandt hendes læsere, er måske lige drastisk nok ifølge min optik, og tror da bestemt ikke det er særlig sundt, som al anden medicin ikke altid er lige godt for det hele.
    Dermed sagt.. Jeg ville aldrig selv tage slankepiller, ligesom jeg ikke ville stikke en finger i halsen efter at have spist frokost, men det er da kun fordi jeg er bange for følgerne og bivirkningerne – var jeg ikke det, og havde jeg lige født, så kunne det da godt være jeg OVERVEJEDE det.. Who knows 🙂
    Igen, fed debat Danica! Og lækkert familiefoto.. Jeg vil os ha’!

    • Fit For Livin 14. oktober 2012 hos 20:13 #

      Tusind tak 🙂

      Det kan jeg også godt sætte mig ind i, især når hun lever af sin krop/udseende, men jeg kan ikke forstå man har lyst til at afprøve nogle slankepiller som man ingen ide har om hvordan kroppen reagerer på. Det er lidt et sats i mine øjne, og det sats forstår jeg ikke man har lyst til at tage 🙂 Det er jo meget mere varigt at tage det stille og roligt, motionere og spise sundt 90 % af tiden, og jeg forstår ikke man skal finde et middel til at føle sig mæt hele tiden, så man ikke spiser. Det lyder i sig selv meget unaturligt. Man skal aldrig føle slem sult, heller ikke selvom man skal tabe sig. Men nej, hvis man ikke er bange for følgerne, kan jeg godt forstå det for nogen virker attraktivt 🙂

  7. Sussi 14. oktober 2012 hos 19:06 #

    Slankepiller er jeg helt imod, ville aldrig tage dem, men har på den anden side heller aldrig haft brug for det, og kan forestille mig at nogle måske ville ty til dem som et en løsning hvis de finder at alt andet er uoverskueligt – jeg dømmer ingen der tager eller har taget dem, jeg tror bare ikke på at det er vejen til et sundt og holdbart vægttab!

    Og… helt urelateret til slankepillerne… så ELSKER jeg det billede med kettlebell familien 🙂 min egen datter på næsten 3 synes også at mine kettlebells er for seje, og har skam været henne og prøve at løfte i min flotte gule 4 kgs en enkelt gang jeg ikke fik den stilt væk… godt den ikke røg ned over tæerne!!

    • Fit For Livin 14. oktober 2012 hos 20:07 #

      Jeg har heller aldrig haft lyst/brug for at tage dem, men kan måske også godt forstå nogen tyer til dem hvis man ikke ved bedre. Men man erfarer vel hurtigt at det ingen effekt har/man får det dårligt. Jeg ved dog selvfølgelig ikke om alle piller er usunde/farlige, men jeg kan ikke forestille mig at nogen piller decideret kan være gavnligt for nogen. En sund livsstil er så meget andet.

      Ja, det billede er så skønt:) Og sødt med din datter, men godt der ikke skete hende noget!

  8. Sabina 14. oktober 2012 hos 18:25 #

    Ville aldrig i mit liv røre slankepiller, generelt holder jeg mig bare fra piller. Men er enig, tror bestemt ikke de er sunde for kroppen, og synes altså man må være voksen nok til at tage ansvar for sine handlinger!!. Har man spist for meget/motioneret for lidt, og dermed taget på, så må man sgu bide i det sure æble og komme af med det på en ærlig måde 🙂 Bare min holdning. Jeg tror ikke man lærer af at tage en pille, og så forsvinder alt “dårligt”. Den eneste måde at lære at styre sit indtag af mad/usunde sager, er at svede det af igen. Jeg har rigtig stor hang til slik og chips, men har for ca et år siden ændret det, da jeg indså hvor lang tid det tager at smide en pose chips 😀 Har dog aldrig været direkte overvægtigt af det, men fik lyst til at leve sundere, tabe mig og alle mest stramme op og føle mig sund 🙂 Så nej tak til piller, og ja tak til ansvar for sine handlinger. Og motion er så meget mere end at tabe sig, det er velvære og selvtillid uanset hvordan kroppen ser ud.

    Tak for fedt indlæg, og en blog jeg altid tjekker og elsker :o)

    • Fit For Livin 14. oktober 2012 hos 20:01 #

      Rigtige gode tanker du har gjort dig. Jeg er helt enig med dig, sundhed er så meget mere end kg. på vægten, selvom det for nogen kan være en indikator. I mit hoved er det meget simpelt, selvom det selvfølgelig kan være svært/hårdt at skulle tabe sig 🙂 Tak for din søde kommentar.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Fit For Livin 1 år! | Fit For Livin - 25. februar 2013

    […] blev i den forbindelse nævnt i Go’ Morgen DK), Miley Cyrus’ kropsforvandling, anvendelse af slankepiller og kopiering af andres indhold. Generelt emner, der virkelig kan få folk til […]

Skriv et svar

