Billede

How to squat properly

12 okt

11 kommentarer to “How to squat properly”

  1. Sabina 17. oktober 2012 hos 10:48 #

    Så har jeg lavet de første perfekte squats! Dvs jeg ikke længere behøver hæve hælene 😃 Er så stolt jeg ikke kan stoppe igen haha! Ville bare sige thanx igen 😉 Står endda i gym in this very moment haha.

    • Fit For Livin 17. oktober 2012 hos 12:37 #

      Ej hvor fedt! Totalt optur over man kan udføre dem korrekt. Forstår godt du er stolt, og sejt du blev ved indtil det virkede for dig 🙂

  2. Pernille 12. oktober 2012 hos 19:58 #

    Har lært at ELSKE squats, da vi nærmest altid laver dem til crossfit i alle afskyggelser! Og de virker – ingen slaskelår længere! 😉

    http://workitbirdy.wordpress.com/

    • Fit For Livin 13. oktober 2012 hos 08:16 #

      Jeg elsker dem også 🙂 Mest effektive benøvelse ever.

  3. Sabina 12. oktober 2012 hos 17:47 #

    Super indlæg, men vil lige høre din mening… Jeg kan simpelthen ikke uden at løfte en smule i hælen, har haft problemer med for korte sener. Skal jeg så helt lade være med at lave dem, resten gør jeg præcis som du siger :o)

    • Anneli 12. oktober 2012 hos 20:00 #

      Jeg vil anbefale dig at enten komme noget under dine hæle, så de bliver løftet lidt (fx en vægtskive under hver) og arbejde med udstrækning af muskler og sener for at forhåbentlig på et tidspunkt blive mere fleksibel i dem.

    • Fit For Livin 13. oktober 2012 hos 08:16 #

      Som Anneli siger kan det hjælpe at have noget under hælen. Men synes ikke du skal undlade at lave dem, uden at have prøvet nogle alternativer. Prøv fx med en bodybar på ryggen, så tvinger man kroppen til at komme længere bagud og fokus flyttes derpå over på fronten af din fod. Prøv ligeledes at fokusere på at altid at have dine knæ bag dine fødder, igen tvivnger du kroppen til at flytte vægten til fronten. Alternativt kan du lave lunges 🙂

      • Sabina 14. oktober 2012 hos 14:32 #

        Tusind tak for svar, også til Anneli! Holder lige fokus på de ting i nævner, er sikker på jeg kan løse det 🙂 Er ihvertfald blevet bedre siden jeg begyndte på squats med vægtstang, men de løfter stadig en lille smule! Strækker altid ud, netop fordi det har været problem hele mit liv.

      • Fit For Livin 14. oktober 2012 hos 15:46 #

        Det er jeg også sikker på du kan 🙂 Det er jo en for god øvelse til at lade vær med at prøve.

  4. fitandfashion 12. oktober 2012 hos 08:03 #

    HADER squats – men ved hvor effektive de er. Nu hvor i har understreget den korrekte teknik må man jo hellere komme i gang 🙂

    • Fit For Livin 12. oktober 2012 hos 09:47 #

      Jeg ELSKER squats, selvom de er SÅ hårde. Men elsker at mærke hvordan benene arbejder og hvor hurtigt resultaterne vises. Held og lykke med det 🙂

Skriv et svar

