Up’s & down’s

10 okt

Denne uge har indtil videre bragt på rigtig mange opture, men også nedture (skrevet med et glimt i øjet) 😉

Opture:

– Når baby sparker

– Når sød PR dame sender to pakker Merci chokolade. Det falder i god jord når man endnu en dag sidder højgravid i nattøj og prøver at færdiggøre et speciale. Tip: I kan selv vinde et års forbrug af Merci lige her. Race you there!

– Når man bare kan skrive og skrive på sit speciale, og det lyder vildt godt det man kommer frem til. Mega optur!

– Når solen skinner udenfor.

Nedture:

– Når baby sparker så hårdt, at man knækker sammen.

– Når sød PR dame sender masser af chokolade, og man ligesom havde lovet sig selv at det var no go i hverdagene. Jeg overlever dog nok 😉

– Når det man skriver til sit speciale, lyder som noget man kunne have skrevet i folkeskolen. Dybt frustrerende!

– Når solen skinner udenfor, men man hverken har tid eller kræfter til at gå en lang tur + at ens stue bliver opvarmet til noget nær 40 grader(!).

– Når jordermoder er chokeret over hvor dybt barnets hoved ligger i bækkenet, og mener at det i sammendrag med alle plukveerne og kvalmen, kan være tegn på han kommer før tid… Stress! Men så længe jeg bare holder ham inde et par uger mere, som hun sagde. Mere stress!

– Når man vågner mandag morgen med kvalme som man var i uge 6. Hvorfor er der ingen der har fortalt mig det kan vende tilbage? Hej toilet og farvel yndlingsmad!

– Når den person man ser mest for tiden, er sin kat. Boringlife.dk

Hvad opture og nedture har ugen budt på for jer?

21 kommentarer to “Up’s & down’s”

  1. taburetten 12. oktober 2012 hos 15:52 #

    Uh hvor jeg misunder dig gratis chokolade! Mercidamen må da gerne få min adresse hvis hun har for meget chokolade 😉
    Kender virkelig godt det med studiet, jeg afleverede også min BA lige op til termin, og jeg var virkelig i tvivl om kvaliteten. Men det gik heldigvis godt!
    Men opturen her, er uden tvivl at selvom dagene er blevet mørkere og kortere, så gør det slet ingenting. For her hygger vi bare dagen land med den lille – lyst eller mørkt. Det gør ingen forskel. Nedturen… hmm, at man ikke lige spontant kan hoppe med veninderne på cafe, da man lige har en bebs der skal være spist af, have ren ble og gerne sove når man skal på cafe. Det er ret svært at få til at passe sammen – i hvert fald spontant.
    /God weekend. Ida

    • taburetten 12. oktober 2012 hos 15:53 #

      PS. Håber både kvalmen og de mange plukveer lige giver dig en lang pause til du er klar til at bebs kommer.

    • Fit For Livin 13. oktober 2012 hos 08:13 #

      Jeg siger det videre til Merci damen 😉 Og rart at høre fra andre med opgave lige op til termin, og at det faktisk kan lade sig gøre at komme helskindet ud på den anden side. Jeg er helt vildt misundelig på I bare kan ligge og hygge med den lille skinke hele dagen, glæder mig så meget 🙂 Og nedturene virker pludselig ikke så slemme, når man har sådan en lille størrelse. Men kan godt forstå det alligevel er noget man savner.

  2. Sabina 11. oktober 2012 hos 17:30 #

    Haha fedt indlæg! Selvom jeg er ked af at høre kvalmen er tilbage, og baby kommer før tid, selvom det er spændende hihi (tænkte udelukkende øv da du så har mindre tid til opgaven).

    Mine opture – fri i dag så masser tid med hundene, fået ryddet max op herhjemme, trænet og målt mig til fremgang igen, fået styr på alt mit tøj og vintersagerne frem, og så var der fedtfattig tomatsuppe til aften, og nu skal der laves øvelser i stearinlysets hyggelig skær, og så skal der hygges på sofaen.

    Nedture – dont remember for har overgået dem af opture 😃

    • Fit For Livin 12. oktober 2012 hos 06:41 #

      Vi håber ikke baby kommer før tid 😉 Hold op hvor fedt at dine opture er altoverskyggende, men det er jo også bare fordi du er så sej og aktiv, så bliver man automatisk i bedre humør, og nedture er glemt og ligegyldige 🙂

  3. leaandersen_90@hotmail.com 11. oktober 2012 hos 10:35 #

    Jeg elsker når du laver den her slags indlæg, det er nu så hyggeligt at læse :).

    Dagens opture
    – Jeg kunne sove længe (Jeg skal i Aftenvagt idag)
    – Vejret er vidunderligt
    Jeg har løbet 6 km i smukt smukt vejr (6 km er mit længste løb indtil nu – jeg er “nybegynder løber”)
    – Det er min sidste aftenvagt på job i lang tid 🙂

    Dagens nedture

    – Jeg skal arbejde 14-22
    – Jeg ser ikke min kæreste før vi skal sove i aften

    Heldigvis er dagen kun næsten begyndt så der kan jo nå at komme mange op og nedture endnu.

    God dag til dig :).

    • Fit For Livin 11. oktober 2012 hos 10:40 #

      Det er jeg rigtig glad for at høre 🙂 Jeg synes også det er så hyggeligt at høre lidt mere om jer.

      Flot du har løbet 6 km. Det er godt nok lang tid siden jeg har gjort det, og når så vejret samtidigt er så friskt og smukt, er det virkelig en skøn oplevelse. Men øv med arbejde i aften. Jeg arbejder også tit aftenvagter til 21.30, og det er lidt trist man ikke ser sin kæreste før man skal sove, men så er det godt det er den sidste i rigtig lang tid for dig 🙂 Rigtig god dag til dig.

  4. Amalie 10. oktober 2012 hos 19:09 #

    Opture: at jeg har forbedret mit konditionstal helt til 51,7. Har fået trænet rigtig meget de sidste par uger, og tilmed spist sundt, hvilket også viser sig!
    Nedture: at min vægt ligesom ikke går så meget længere ned og at den afsluttende opgave snart skal skrives og jeg stadig ikke kan overskue at få bestilt bøger hjem og finde materiale.
    Derudover er det jo efterår, så et ekstra plus er at kunne sidde om søndagen og se film med dyner og hygge, det er jo rart nok 😉
    Sjov måde at lave et indlæg på og god måde at få et indblik i, hvad du går og laver. Håber du kan få skrevet specialet færdigt, inden babyen kommer. Det ville jo altså bare være det letteste 😉 God opgaveskrivning!

    • Fit For Livin 11. oktober 2012 hos 08:41 #

      Først og fremmest det er jo for vildt gået, rigtig optur! Vægten går ofte ikke ned ad når man træner så meget, så er det frem med målebåndet i stedet 🙂 Kender godt det med opgaven. Men når man først har taget sig sammen, plejer det at gå. Det er bare lige at overkomme det, for så bliver det pludselig en realitet.

      Tusind tak det håber jeg også, det vil jo være det nemmeste så jeg pludselig ikke skal til at udskyde det i 3 måneder 🙂

  5. Lise 10. oktober 2012 hos 17:51 #

    Optur: At jeg har givet den gas til træning, og kan mærke jeg bliver stærkere og kommer i bedre form.
    Nedtur: At man ikke kan se styrke og opadgående formkurve på vægten!

    • Fit For Livin 10. oktober 2012 hos 18:05 #

      Mega optur når man bare bliver stærkere og stærkere, godt gået 🙂 Nej vægten er aldrig ret brugbar, men det er et spejl og målebånd derimod 🙂

  6. marie 10. oktober 2012 hos 17:34 #

    Hej!
    For det første: Hvor er du smuk med mave!
    For det andet: Vil du ikke fortælle om din og kærestens tur på Comwell? 🙂
    Held og lykke med speciale og baby!

    • Fit For Livin 10. oktober 2012 hos 17:39 #

      Tusind tak Marie 🙂 Jo det vil jeg i hvert fald. Det var overdrevet godt og anbefalelsesværdigt. Jeg tænker at lave et indlæg med det en af de kommende dage. Vi skal helt klart afsted igen næste år. Total afslapning 🙂

  7. Madde K 10. oktober 2012 hos 17:22 #

    Optur: Att jag inte känner mig så stressad med universitetet som jag kanske borde
    Nedtur: Jag oroar mig om jag kanske BORDE vara mer stressad med universitetet ;D

    • Fit For Livin 10. oktober 2012 hos 17:37 #

      Det kender jeg alt for godt, den evige dårlige samvittighed der nager hvis man ikke føler man stresser nok. Jeg lærte med tiden, at erfare at hvis jeg ikke stressede var det ikke nødvendigvis dårligt, det betød bare man havde overskud og var godt med 🙂

  8. maluejohanneamelia 10. oktober 2012 hos 16:39 #

    Opture: At jeg smutter til Australien i morgen, at jeg har gennemført alle mine træningspas denne uge, og jeg har været omgivet af de skønneste veninder og familie 😀
    Nedture: At sliktrangen har taget overhånd denne uge, der i den grad kunne ses til mit kontrolbesøg – iih hvor jeg glæder mig til at kunne se mig selv i spejlet uden at blive ked af det.. Når ens tanker tager overhånd, og at jeg ingen job har pt. Den med missekatten er sin bedste ven, kender jeg skam selv 😀

    Herligt indlæg og sjovt formuleret! Håber baby bliver inde lidt endnu, så du kan få dit speciale færdigt 😉

    XO Malue

    • Fit For Livin 10. oktober 2012 hos 17:07 #

      Nøj hvor fedt med Australien, så blev turen alligevel til noget 🙂 Det bliver da så fedt for dig. Og så er du mega sej du har overholdt din træningsplan. Jeg kender godt det med sliktrængen tager overhånd, det sker alt for tit for mig. Hvis det hjælper noget synes jeg du er rigtig smuk, og har en meget flot/veltrænet krop som du kan være rigtig stolt af. Men forstår godt det kan virke ligegyldigt når tankerne kører rundt. Og skønt med missekat, de er og bliver nu en god ven for altid 🙂

  9. Camilla 10. oktober 2012 hos 16:22 #

    Nedture; cyklen har “fået tæsk” så der er knækkede og bøjede dele på, vinterjakken der gik i stykker, ingen energi til løbeturerne..

    Opture: hygge med dyner, te og tv-serier! Det må man nemlig godt når det er koldt. 😀

    • Fit For Livin 10. oktober 2012 hos 17:05 #

      Øv med tæsk til cyklen, den har man jo virkelig brug for i sin dagligdag! Og endnu mere øv med vinterjakken, nu hvor det er koldt. Min vinterjakke fra Zara gik også i stykker i januar sidste år, det var mindre sjovt 😉 Og du har total ret i at dyner, te og tvserier om efteråret er helt okay. Det er nærmest en forventning man gør det 🙂

  10. Anonym 10. oktober 2012 hos 15:56 #

    Hehe :-). Sjovt indlæg!
    Optur: solen skinner og søde kollegaer.
    Nedtur: meeeeeega bag ud på mit studie (med hebraisk og græsk oversættelser!).

    • Fit For Livin 10. oktober 2012 hos 16:08 #

      Det er nemlig skønt solen skinner, og hvor er det fedt du har søde kollegaer 🙂 Øv med studiet, kender det godt! Og så lyder hebraisk og græsk oversættelse som noget meget svært noget! Så skal jeg vidst ikke klage med mit speciale 😉

Skriv et svar

