How to make a home gym

10 okt

Som jeg skrev i dette indlæg, er jeg igang med at opbygge et home gym til træning efter fødslen. Jeg får ikke tid til at rende i fitness med det samme, og så er det jo oplagt at starte herhjemme.

Indtil videre har jeg fået købt en del, men mangler stadigvæk nogle essentielle dele, bl.a.:

– En Reebok stepbænk (bare ærgeligt de skal være så dyre)

– En Casall hulahopring til træning af hofte og talje

Adidas skipping rope

Blød og skridsikker træningsmåtte

Har I selv opbygget et home gym, og mangler jeg noget essentielt på min liste?

// I’m in the proces of building a home gym, but is still missing some essentiel parts; among other things a step bench, a skipping rope, a training mat etc.

18 kommentarer to “How to make a home gym”

  1. Pernille 10. oktober 2012 hos 16:11 #

    Jeg har også efterhånden fået opbygget et lille træningshjørne i lejligheden 🙂 Vil pokkers gerne have en BOSU ball, men de er simpelthen for dyre.. Har i stedet lige bestilt en almindelige pilates bold: http://bedreform.bloggersdelight.dk/2012/10/dinsport-dk/ – Håber jeg bliver ligeså glad for den 🙂

    • Fit For Livin 10. oktober 2012 hos 17:03 #

      Hvor skønt 🙂 Så godt de fine ting du har erhvervet dig, det gør træning lidt sjovere 🙂

  2. Pernille 10. oktober 2012 hos 11:43 #

    Hvor lyder det fedt! 🙂 Jeg ville ønske min lejlighed var stor nok det til.

    Min veninde er også ved at leve et homegym. Hun ringede til et fitnessoutlet, og kunne få en masse udstyr for ingen penge. Så det er værd at overveje i stedet for at betale fuld pris i butikkerne. 🙂

    • Fit For Livin 10. oktober 2012 hos 12:00 #

      Vores lille hus er ikke stort nok, så jeg har bare et lille hjørne af soveværelset 🙂 Og hvor er din veninde genial, det kan man sikkert spare en masse penge på. Ved du hvilket fitnessoutlet det var?

      • Pernille 10. oktober 2012 hos 12:31 #

        Det er også bedre end ingenting! 😉

        Det var http://www.sport-tiedje.dk/dk/ – du kan også se en masse på deres website.

      • Fit For Livin 10. oktober 2012 hos 15:13 #

        Tak for link 🙂

  3. Caroline 10. oktober 2012 hos 10:50 #

    Hej Danica
    Jeg har også lavet et home-fitness 🙂 Det er så smart! Her er en stepbænk til kun 200,-
    Det kunne være et alternativ til den dyre udgave fra reebok 🙂

    http://www.bilka.dk/Sport-og-Fritid/Motion-og-Massage/Andet-motionstilbehoer/Levevis%20Stepbaenk–65912600020(Purchase_Other_DS)?pfdatetime=2012-10-10T01:01:32&pf=pricerunner&cmpid=pris_pricerunner_Sport & Fritid

    • Fit For Livin 10. oktober 2012 hos 11:59 #

      Fedt med home-fitness! Tusind tak for link, så den faktisk godt tidligere, men vidste ikke om en stepbænk til 200 kr. kun være god? Har du prøvet den? Kan være jeg skal forbi Bilka og tjekke den ud 🙂

  4. Sussi 10. oktober 2012 hos 09:37 #

    Jeg elsker mine kettlebells, som man selvfølgelig skal have lidt plads til at bruge indendørs, men som også kunne bruges ude mens lillen tager en lur i barnevognen 🙂

    Jeg har selv skrevet en artikel på min egen blog med mine yndlings hjemme- træningsredskaber og lavet videoguides til hvordan man kan komme godt i gang med dem, hvis nogen skulle være interesseret er der et link her http://www.fitnessogsundhed.dk/generel-fitness/traening-hjemme-udendors-3-redskaber-alle-burde-have/ 🙂

    Det er en super god ide med et home gym når man har en baby!

    • Fit For Livin 10. oktober 2012 hos 09:52 #

      Kettlebells er geniale, men også forholdsvise dyre, men de er klart et redskab jeg overvejer 🙂 Man kan lave så mange effektive øvelser med dem. Super med din artikel, det er altid rart med andres syns på hvad der er godt at have i sit home gym. Og så er det virkelig en god blog/hjemmeside du har dig Sussi, den er i hvert fald blevet en fast del af min bloglæsning fordi du berører flere af de emner som jeg finder interessente taget min situation i betragtning 🙂

      • Sussi 10. oktober 2012 hos 10:42 #

        Ja de er lidt dyre, men i min mening en fantastisk investering! Jeg fik et tip af en af mine klienter der havde købt de her vinyl kettlebells ( http://shop.getbig.dk/vinyl-kettlebell ) til en rigtig rimlig pris. Hendes mand fandt hjemmesiden og det var lidt sjovt at de blev leveret med en masse reklamer for bodybuildere, da hun er på barsel 🙂 men prisen er altså god.

        Skønt at du kan lide bloggen! Jeg er også rigtig glad for jeres!! Har du nogle gode råd til min sidste artikel (ang. træningstøj til tykke mavser ;-)) så hop endelig over og del på bloggen!

      • Fit For Livin 10. oktober 2012 hos 11:58 #

        Jeg så godt din artikel om træningstøj til gravide, men har ingen gode råd desværre 😦 Jeg brugte mit normale tøj indtil det ikke passede længere, og derefter satte jeg mit medlemsskab i bero for at koncentrere mig om svømning og yoga. Men jeg håber andre har gode tips 🙂

  5. Stella 10. oktober 2012 hos 09:18 #

    Det bedste jeg har er et exercise wheel. En lille ting jeg aldrig havde troet kunne gøre SÅ meget. Efter bare at tage 5-10 maverullere med den, er jeg meget øm. Det er hurtigt og effektivt! Og koster ikke ret meget

    • Fit For Livin 10. oktober 2012 hos 09:26 #

      Den købte jeg i sidste runde, og kan da slet ikke vente til at tage den i brug efter dine anbefalinger 🙂 og det bedste er nemlig, at den er så billig.

  6. Christine Bonde 10. oktober 2012 hos 08:56 #

    Jeg er også selv igang med at opbygge et lille home gym, men jeg er ikke lige så langt som du 😉 Jeg ville egentlig bare høre dig om du har gode erfaringer med din træningsmåtte? Jeg mangler nemlig en til at dyrke bodyflow, men jeg synes det er en jungle at finde rundt i det store udvalg. Jeg kan se at den er fri for skadelige stoffer som er et af mine største krav, men hvordan er den at bruge? 🙂

    • Fit For Livin 10. oktober 2012 hos 09:05 #

      Det er altså hyggeligt at opbygge et home gym, ens eget lille hjørne af et værelse 🙂 Den træningsmåtte jeg købte sidst fra Casall er rigtig god (hvis det er den du mener?), men det er primært en yogamåtte. Den er ikke helt tyk nok til andet træning end yoga, hvorfor jeg gerne vil have fingrene i den på min ønskeliste. Det er den udgave jeg har fundet der virker bedst til mine behov, og som samtidigt er fri for skadelige stoffer. Jeg kan desværre ikke anmelde den, da den ikke er købt endnu. Men det er virkelig en jungle, det har du ret i 🙂

  7. Helene 10. oktober 2012 hos 08:55 #

    Noget jeg har svært ved at undvære i min træning er en bodybar 🙂 Bare et lille forslag 🙂

    • Fit For Livin 10. oktober 2012 hos 09:01 #

      Jeg elsker også bodybars, men har indtil videre blot købt nogle 5 kg.’s håbndvægte jeg kan bruge. Men kunne være man skulle overveje en bodybar på et tidspunkt, jeg forestiller mig bare de er rigtige dyre? 🙂

Skriv et svar

