What’s your excuse?

24 sep

Kæmpe inspiration for mig! Hvis hun kan føde 3 børn på kort tid og se sådan ud, så kan jeg i hvert fald også komme tilbage i form når tiden og overskudet engang er til det! Det skal så meget op og hænge på køleskabet når jeg går igang 🙂

26 kommentarer to “What’s your excuse?”

  1. Anneli Olsen (@Anneli_dk) 29. september 2012 hos 22:21 #

    Det kan sagtens lade sig gøre, selvom det ikke er nemt. Men min erfaring er dog at din før og under graviditetsform er helt afgørende for hvor nemt det bliver at få den flotte krop bagefter. Hvis du før vejede 10kg for meget og ikke var voldsomt veltrænet, er sandsynligheden for at du får en flad og veltrænet mave ikke overvældigende.

    Men det kan lade sig gøre, med meget arbejde og god kost medmindre du har din genetik imod dig. En del kvinders hud trækker sig ikke helt tilbage, og de døjer med mange strækmærker.

    • Fit For Livin 30. september 2012 hos 19:23 #

      Tusind tak fordi du gider dele din viden, det er af stor hjælp 🙂 Og det er også min erfaring, at jo bedre form man var i inden og imens har meget at skulle have sagt. Så må vi blot se om generne også er med mig, ellers går det nok 🙂

  2. FitPetros 25. september 2012 hos 16:05 #

    Min mor har også født 3 børn (bl.a. mig 😉 hihi..) og efter hvert graviditet har hun formået at træne sig op til en sixpack – bare ved hjælp af Charlotte Bircows aerobic-dvd’er ca. 4 – 5 gange om ugen, og intet træning udover 🙂 Så ja, det kan sagtens lade sig gøre 🙂

    • Fit For Livin 25. september 2012 hos 19:28 #

      Sej mor! Det kan nemlig godt lade sig gøre, såfremt man ligger arbejdet i det og er udstyret med nogle gode gener 🙂 Det satser vi så på jeg er 😉

      • FitPetros 25. september 2012 hos 19:31 #

        Jeg tror ikke, at det har noget med gode gener at gøre 😉 For jeg tror bestemt ikke, at alle super stjerner har gode gener, men blot en god rygrad, og en skøn personlig træner 😉

      • Fit For Livin 25. september 2012 hos 19:36 #

        Man har da lov at håbe det blot handler om rygrad 🙂

  3. andrealykke 25. september 2012 hos 14:45 #

    Hej, jeg har altid haft den opfattelse at man efter at have haft sådan en enorm mave ville have lidt overskydende ud, i hvert fald på ingen måde så stram som hende på billedets! 😉 Troede de kendte fik operationer ofte efter fødsels mht maveskindet. trækker det sig tit tilbage så det bliver helt som før? Havde jeg nemlig slet ikke indflydelse af 🙂 Hvis du altså ved det 😉

    • Fit For Livin 25. september 2012 hos 15:02 #

      Det har de fleste nok også, i hvert fald det første stykke tid. Men jeg kender også flere der har fået deres maver tilbage efter graviditeter uden operationer 🙂 Gener spiller nok ind, samt hvor stor man var + hvilken form man var i inden. Men jeg tror på, man selv kan gøre det langt hen af vejen blot ved træning og sund kost. Men det gør mig heller ikke noget kroppen ikke ser ud som før, det hører jo ligesom med 🙂

    • Sussi 26. september 2012 hos 08:42 #

      Ville lige give mine 2 cents med her da jeg jo har prøvet det et par gange selv:-) I mit tilfælde træk maveskindet sig helt sammen igen og så præcis ud som før hver graviditet ( jeg venter min 3. for tiden) – men der gik altså lidt tid, ca. 8-9 måneder før det var tilbage som normalt, i starten ser det helt klart rynket og ‘løst’ ud, så man skal ikke forvente mirakler – men det kan sagtens lade sig gøre!

      Jeg fik ikke selv strækmærker, det er genetisk om man gør eller ej og har selvfølgelig også noget at gøre men hvor meget man tager på under graviditeten, så om maveskindet trækker sig tilbage hvis man får mange strækmærker kan jeg selvfølgelig ikke udtale mig om.

      • Fit For Livin 26. september 2012 hos 09:05 #

        Skønt du vil dele dine erfaringer 🙂 Og som du siger, sker der en naturlig udvikling der gør at maveskindet efter noget tid trækker sig sammen. Og hvis man så ikke er tilfreds, kan man prøve at hjælpe det lidt på vej med sund kost og motion. Angående strækmærker har jeg også hørt det er genetisk anlagt. Heldigvis har jeg selv været foruden, og jeg ved heller ikke om strækmærker har nogen indvirkning på hvordan maven/kroppen ser ud efter noget tid.

      • Sussi 26. september 2012 hos 09:39 #

        Sund kost og motion har bestemt været en del af hvorfor min krop har kommet så godt tilbage hver gang, man bliver nød til at give sig selv nogle gode forudsætninger og passe på sig selv! Jeg arbejder med fitness til daglig, som personlig træner, så det har været naturligt for mig, men jeg må ærligt sige at jeg tog det MEGET stille og roligt da jeg var på barsel – man skal huske at nyde sin baby og give sig selv tid til at hele efter en 9 måneders lang graviditet og fødsel 🙂

        Hvis man får rigtig mange strækmærker kan huden godt forblive lidt rynket, jeg kender en tvillinge mor der har oplevet det, men hun er stadig smuk og slank og i rigtig god form! En anden ting der helt sikkert hjælper huden med at komme tilbage er masser af væske (læs: vand)!!

        Skøn lille samtale, hav en super dag!

      • Fit For Livin 26. september 2012 hos 09:55 #

        Du har fuldstændig ret, at man skal give sig selv tid, man når det nok 🙂 Det vigtigste er at lytte til sin krop og nyde sin skønne baby. Og tillykke med din tredje, det er fantastisk 🙂

        Rigtig god dag til dig.

      • andrealykke 26. september 2012 hos 15:10 #

        Ej det var da helt rart at høre 😉 tror du det normalt trækker sig sammen af sig selv eller skal man træne mavemusklerne for at få en pæn mave igen? og held og lykke med den 3. lyder sejt! 😉

      • Sussi 26. september 2012 hos 19:45 #

        Det er altid skønt at kunne dele positive oplevelser med andre :-)Maveskindet trækker sig sammen af sig selv så meget som det kan (og det er jo forskelligt fra kvinde til kvinde), hvis man vil have en flot mave igen skal man selvfølgelig også træne mavemusklerne så de ikke er slappe, det er jo også dem der holder alle vores involde på plads og støtter ryggen, men kredsløbs træning er også er stor del af at have en flot flad mave, da man jo skal forbrænde det ekstra fedt der kan være kommet under en graviditet – så det er en kombi af det hele faktisk 🙂

        Man skal dog altid huske at være opmærksom på om ens mavemuskler er sepereret efter graviditet, og hvis de er skal man vente med at lave mavebøjninger osv. men hellere begynde med indirekte mavetræning, indtil de har trukket sig på plads igen, ellers risikerer man at få brok!

  4. Raquel 24. september 2012 hos 16:37 #

    Wow! Just discovered your blog! Its great 😉

    http://doitnaturalnow.blogspot.com.es/

    • Fit For Livin 24. september 2012 hos 18:32 #

      Thank you so much 🙂

  5. Cecilie 24. september 2012 hos 13:45 #

    Wauw! Sikke et makeskind – Altså .. Shit!

    Btw, kan du anbefale nogle gode sko, som både kan anvendes til løb og længere gåture/sightseeing? Jeg skal ud at rejse om en måned, og skal både have nogle som kan bruges til længere løbeture og ja, alm. hverdag. Synes det er på tide til et par nye – og ordenlige – eftersom dem jeg har er 5-6 år gamle og fra Bilka. Kan man evt. benytte de der RealFlex som du har skrevet om? Eller er det velegnet kun til crossfit?

    Mvh Cecilie

    • Cecilie 24. september 2012 hos 13:46 #

      Hov, der var vist nogle stavefejl, ups 🙂

    • Fit For Livin 24. september 2012 hos 14:18 #

      Ja, den er pænt flad 🙂

      Angående sko, vil jeg nok ikke anbefale Reebok Realflex til længere løbeture. De vil være rigtig gode til anden workout med en masse bevægelse og lange gåture. Altså det kan sagtens være de kunne fungere som løbesko, men de er vidst ikke lavet til det formål 🙂

      Hvad med ECCO Biom skoene? https://fit4livin.wordpress.com/2012/05/15/anmeldelse-af-ecco-biom-train/#comments De er ikke ligeså fede designmæssigt, men de er rigtig gode løbesko synes jeg fordi man virkelig står godt fast i dem og de støtter, og ikke har et for blødt underlag. Og så er de super gode at gå i. Men på designfrontet vinder Reeboks synes jeg 🙂 Uhh det er svært at finde nye sko som skal gå til både løb og hverdag, men håber du kan bruge overvejelserne. Ellers kan jeg virkelig anbefale løbetests som de fleste sportsbutikker udbyder i dag ganske gratis. Så er man sikker på at få det perfekte par der passer netop til din fod.

  6. Charlie 24. september 2012 hos 13:45 #

    Hold nu op hvor er hun inspirerende! Hun må være et omvandrende skud overskud for både mor og børn ser da helt usædvanligt sunde og glade ud 🙂

    • Fit For Livin 24. september 2012 hos 14:13 #

      Ja hun er super inspirerende og ser bare rigtig sund og lykkelig ud 🙂 Dejligt billede og skønne børn 🙂

  7. sussi 24. september 2012 hos 11:18 #

    Super inspirerende! Jeg venter for tiden nr. 3 og har efter hver graviditet og fødsel kommet forholdsvis hurtigt tilbage i form og til normal vægt (ikke fordi jeg har skyndt på det, da man heller ikke skal for tidligt i gang med for meget). Vores kroppe er fantastiske og det er vidunderligt at opleve hvad de kan efter at have været igennem så stor en kropslig forandring som en graviditet jo er:-)

    tillykke med din lille i maven:-)

    Sussi

    • Fit For Livin 24. september 2012 hos 11:53 #

      Tillykke med I venter nr. 3, det er da fantastisk 🙂 Og sejt du er kommet tilbage i form hver gang. Nej man skal endelig ikke gå for tidligt igang, det kan jo gå udover både barn og mor. Jeg synes også det er fantastisk den forandring kroppen går igennem under en graviditet, og i særdeleshed også bagefter 🙂 Og tusind tak, vi glæder os sådan, men det kender du jo alt til 🙂

  8. Sabina 24. september 2012 hos 07:46 #

    Hmm min kommentar kom ikke frem… Nåh men skrev, at jeg bestemt aldrig har tvivlet på du kommer tilbage i form, efter fødslen ;o)

    • Fit For Livin 24. september 2012 hos 07:54 #

      Årh tak, er glad for din tiltro 🙂 Det skal nok komme, omend i et langsommere tempo end normalt, så regner med at jeg efter ca. 9 måneder er tilbage hvis alt forløber godt med den lille 🙂

  9. Sabina 24. september 2012 hos 07:45 #

    Jeg har så aldrig tvivlet på du havde styrken til at komme tilbage i form efter fødslen ;o)

Skriv et svar

