Random facts

15 sep

Så meget ved I heller ikke om mig, og det er jo fordi denne blog primært omhandler sundhed, motion og motivation. Men derfor kun det alligevel være sjovt at dele nogen random facts på en grå lørdag.

– I har nok undret jer over mit lidt anderledes navn, og det forstår jeg godt. Navnet er egentligt kroatisk, selvom jeg ingen relation har til Østeuropa. Min mor faldt bare over det i en navnebog og synes det var pænt. At der så var så mange firmaer der skulle vælge samme navn, var jo ikke til at vide dengang 😉

– Jeg HADER når folk udtaler  mit navn forkert. Det udtales ligesom Anica, bare med D foran. Men det er der så 5 % af den danske befolkning der kan finde ud af. I udlandet er det aldrig et problem. De fleste kalder mig dog bare “Dani”. At udtale Chloe har folk også problemer med. Kan huske at da jeg mødte Rasmus, sagde han at det lød som et strippernavn (på den postive måde). Hvordan kan det være positivt? 😉

– Jeg er dog ikke helt dansk alligevel. Min mor er amerikaner og far italiener, deraf også det anderledes navn.

– Min far bor i Italien og har altid gjort det (nærmere bestemt Rom), hvorfor vi er dernede rigtig ofte og besøge ham og hans familie. Jeg kender den by bedre end noget andet og elsker alt ved den. Min mor bor i Danmark, men min bedstefar og lidt andet familie bor i Houston, Texas, hvorfor vi også kommer forbi der i ny og næ. Elsker ALT ved Sydstaterne. Det er de mest venlige mennesker i verden.

– Det betyder også at jeg er så heldig at jeg ejer et amerikansk pas. Jeg har dog aldrig udnyttet det til andet end ferier.

– Jeg er født i Dublin, Irland. Don’t ask;)

– Jeg er enebarn og derfor meget selvstændig. Måske for selvstændig vil nogen mene 😉

– Jeg er pt. igang med at skrive mit afsluttende speciale på Handelshøjskolen i Aarhus inden for PR og markedskommunikation. Jeg skriver om fitness dk samt den intensiveret konkurrence i fitnessbranchen i dag. Det er et rigtig spændende problemfelt, og det har faktisk været den “sjoveste” opgave jeg har skulle skrive til dags dato, fordi jeg har kunne bestemme alt selv. Jeg afleverer lige om lidt.

– Bloggen blev i sin tid faktisk oprettet på baggrund af mit speciale, og den har været mig en stor hjælp til at afdække min empiri. Det kan jeg takke jer for 🙂

– Jeg er pt. meget højgravid, hvis nogen skulle have overset det. Derfor er jeg heller ikke så aktiv motionsmæssigt, og mit fokus ligger lidt et andet sted end ved bloggens opstart. Men jeg vender tilbage, bare rolig. Og den rejse vil jeg mere end noget gerne dele med jer 🙂

English: Just some random facts about me. For example i’m half Italian, a quarter American and a quarter Danish. I visit Rome and Houston, Texas very often and i’m an only child. At the moment i’m pregnant and is due in about 9 weeks. When I have given birth I will take you with me on a journey to become fit and strong again.

8 kommentarer to “Random facts”

  1. Alberte 21. september 2012 hos 08:40 #

    Er lidt interesseret i at høre mere om din uddannelse, og selv skal tage min beslutning snart! Er det HA du læser med et form for speciale eller hvordan hænger det sammen? 🙂

    • Fit For Livin 21. september 2012 hos 08:59 #

      Jeg læste først en 3 årig bachelor i engelsk og kommunikation på Aarhus Business School. Da jeg var færdiguddannet i 2010, tog jeg en 2 årig kandidatoverbygning i virksomhedskommunikation med speciale i PR, kommunikation og markedsføring (eksternt perspektiv). Det er jeg så færdig med om ca. halvanden måned. Er ved at skrive min afhandling, som er det aflsuttende projekt der definerer hele ens kandidatoverbygning. HA er noget andet, der er fokus på økonomi. Nu ved jeg ikke hvor du overvejer at læse, men der er utrolig mange muligheder på ASB i Aarhus angånede uddannelse og sammensætning så det passer netop dine interesserer 🙂

  2. Anneli 17. september 2012 hos 14:27 #

    Spændende opgave, må jeg høre lidt mere? Som gammelt fitnessdk trold og som en der sidder mit i branchen er det sjovt at høre.

    • Fit For Livin 17. september 2012 hos 16:49 #

      Ja, det må du i hvert fald, selvom den langt fra er færdig endnu 🙂 Jeg valgte fitness dk og deres strategiske situation fordi jeg synes de er forsvundet lidt de seneste år i forhold til nyankomne konkurrenter. Formålet er derfor at redegøre for deres ageren, og de opbyggede relationer til nuværende og potentielle medlemmer, og så forbedre indsatsen så de kan bibeholde deres position og måske endda forbedre deres image. Jeg har interviewet en masse søde læsere der meldte sig frivilligt, samt en tidligere topleder i fitness dk, for ligesom at afdække om min påstand kunne bekræftes, og det kunne den 😉 Dertil observerer jeg deres ageren via sociale medier, for at se hvordan de håndterer kritik/imødekommer forbrugeren, og hvilken værdi der kunne være i dette, hvis de blot optimerer det. Super spændende du selv har været i fitness dk 🙂 Så er det jo lige før jeg skulle høre hvad din opfattelse er af kæden på nuværende tidspunkt, kontra deres tidligere popularitet?

  3. Sabina 15. september 2012 hos 12:18 #

    Selvom det er en blog om motion og sundhed, er det helt sikkert rart med lidt info om den hvis liv man stalker 😀 Så jeg synes bestemt det var en god idé, og spændende og “sjov” historie om din oprindelse 🙂

    • Fit For Livin 15. september 2012 hos 12:35 #

      Ha ha, det er sjovt du siger det med “stalker” 🙂 Jeg har nemlig tit tænkt over at man aldrig ved hvem der “kender” en fra bloggen, og måske genkender en i supermarkedet osv. Ja det er en mærkelig/sjov historie, især når man får det ned på skrift 🙂

  4. Julie 15. september 2012 hos 11:33 #

    Hej Danica. Fedt indlæg (på en super fed blog iøvrigt)! Sjovt med noget lidt utraditionelt engang imellem 🙂 Overvejer også et lignende indlæg på min egen blog – synes selv, de er så sjove at læse 🙂
    Besøg iøvrigt min blog og deltag i en give away om en fin ring fra Jane Kønig 🙂
    http://www.novaksagenda.dk

    Held og lykke med både speciale og baby – glæder mig til at følge dig/jer fremover!

    • Fit For Livin 15. september 2012 hos 11:37 #

      Ja det er lidt sjovt at vide lidt mere om personerne bag bloggen, så bliver det hele lidt mere personligt 🙂 Og synes klart du skal gøre det, kun være hyggeligt. Tusind tak, og lækker give away, kigger forbi fluks 🙂

Skriv et svar

