The perfect triceps exercise

13 sep

En øvelse der altid har voldt mig problemer er nedenstående. Jeg har enten følt mine arme blev ved med at ville for langt ud, eller at jeg svajede for meget i ryggen. Og det er virkelig noget der har irriteret mig, da det er en af de bedste øvelser til triceps. Der er nærmest ikke noget bedre end at træne triceps i mine øjne, og denne triceps pushup øvelse kan laves alle steder.

Billedet nedenfor er en rigtig god illustration af hvordan øvelsen skal udføres. Den er dog rigtig hård, så den kan også sagtens laves på knæene indtil man er hardcore 😉

13 kommentarer to “The perfect triceps exercise”

  1. Sofie K 14. september 2012 hos 13:48 #

    De skal da vist lige være end el af mit træningsprogram, hvis jeg kan finde ud af at lave dem – ellers må jeg jo bare lære det 🙂

    • Fit For Livin 14. september 2012 hos 14:06 #

      Ja, den skal lige tillæres, men så er den også effektiv 🙂

  2. Lise 13. september 2012 hos 22:23 #

    Den tilføjer jeg lige til mit armtræningsprogram i morgen, tak 🙂

    • Fit For Livin 14. september 2012 hos 08:08 #

      Fedt du kun bruge den i dit program 🙂

  3. Helene 13. september 2012 hos 17:00 #

    Er den bedste måde at gøre det ved et spejl? For jeg synes også altid, jeg føler den blive forkert for mig, så jeg er gået helt væk fra at lave den – bl.a. også fordi det gør ondt i mine knæ at gøre det på knæene. Men mine mormor-arme skal altså strammes op nu!

    • Fit For Livin 13. september 2012 hos 19:25 #

      Hvis det virker for dig, så skal du endelige lave den ved et spejl 🙂 Så kan man kontrollere den laves rigtigt. Jeg har altså også syntes den var besværgelig og svær, og man nemt kom til at lave en armbøjning i stedet. Det med knæene afhjælpes ved at ligge en måtte under (evt. bøj den to gange). Jeg vil i hvert fald ikke kun lave den direkte på gulvet. Hvis det stadigvæk ikke virker for dig, kan du lave et alternativ. Brug en stol eller sofa, og hav armene bag dig der støtter hvorefter du hæver og sænker dig selv 🙂 Den er næsten lige så god.

  4. Line 13. september 2012 hos 13:17 #

    Er det okay at lave øvelse, hvor man ligger på knæene i stedet for at stå på fødderne? Giver det lige så meget? 🙂 Fed blog!!

    • Fit For Livin 13. september 2012 hos 14:30 #

      Der er ingen tvivl om det er hårdere at tage på fødderne, men knæene giver også rigtig meget, så du kan sagtens lave den sådan 🙂 Og når du så er blevet bedre, kan du tage nogle få på fødderne 🙂 Og tusind tak.

  5. Sabina 13. september 2012 hos 13:16 #

    Haha lå foran spejlet og må indrømme jeg tog dem på knæene, men 7 i træk er vel nogenlunde godt, når det er første gang? Kan ihvertfald mærke det lige på mormor armen 😄 Den ryger på listen over øvelser der skal laves hjemme hver dag! Som altid tak for super inspiration og tips 😉

    • Fit For Livin 13. september 2012 hos 14:31 #

      Ja den går lige i mormor armene, og 7 er sejt, for den er hård 🙂 Så kan du sætte små delmål, så du hele tiden kan forbedre dig, og før du ved det, tager du 15 på fødderne 🙂

  6. Sabina 13. september 2012 hos 13:01 #

    Så ved jeg hvad jeg skal bruge mine fridage til, den skal jeg da fluks lære 😀 Eller ihvertfald forsøge nu hvor i siger den er drilsk haha. Havde lige sat mig i sofaen, men vil da lige gøre mig fortjent til det 😉

  7. Laura 13. september 2012 hos 12:13 #

    Var netop til bodyfit i morges hvor vi skulle lave denne. Kan simpelthen ikke finde ud af den, det er bare som om det slet ikke virker for mig ;-)!

    • Fit For Livin 13. september 2012 hos 12:20 #

      Det er præcis til bodyfit jeg også har skulle lave den, og jeg forstod den aldrig. Den kræver øvelse og at hele kroppen er spændt op, så jeg har helt klart fået noget ud af at øve den herhjemme, for effektiv det er den 🙂

Skriv et svar

