The core challenge

9 Sep

Just do it! Strengthen your core!

Advertisements

26 kommentarer to “The core challenge”

  1. Lise-P 24. september 2012 hos 05:51 #

    Så fik jeg endelig prøvet “The Core Challenge”. Synes den er mega fed, især hvi man har en hjemmetræningsdag eller ikke når i centeret.
    Nu er den skrevet ind som fast morgentræning hver anden dag på min plan 😀

    • Fit For Livin 24. september 2012 hos 07:15 #

      Skønt du kun bruge det, det er nemlig en formiddabelt hjemmetræningsworkout og faktisk rigtig hårdt 🙂 Og sejt du får det gjort hveranden dag nu!

  2. npippuri 15. september 2012 hos 08:24 #

    Hi! What is a raised plank? 🙂

  3. FitPetros 10. september 2012 hos 13:58 #

    Hej I to.
    Jeg vil høre, om I har nogle gode ideer til mave- og hofteområderne. Jeg skal have en gallakjole på den 1. december, så jeg skal helt have maven og hofterne så meget så muligt væk inden da. Jeg har utrolig svært, ved at holde mig fra søde sager, så hvis I har nogle gode råd til det også, ville det være lækkert + træningsøvelser m.m. 🙂
    Jeg må desværre først begynde på hård træning om en måneds tid, da jeg er blevet opereret.
    Jeg håber, at I kan hjælpe mig.
    Kram Pernille

    • Fit For Livin 10. september 2012 hos 17:58 #

      Hej Pernille 🙂 Vores erfaring er at man ikke kan punktforbrænde fedt desværre. Du kan dog i kombination af træning og sund kost sagtens nå at stramme op til december. Det er dog nok nødvendigt at holde sig lidt fra de søde sager hvis du vil tabe dig, samtidigt med du skal cardiotræne. Men nu hvor du lige er blevet opereret, er det nok bedst at starte stille og roligt ud. Fx kun du dyrke lidt yoga/pilates eller svømme. Det er træning der ikke belaster dig på nogen måde, så det kun du starte op med og så senere træne andre former for workouts? 🙂 Til fedtforbrænding er yndlings her Thai Bo, Crossfit, Spinning osv. Angående kost vil jeg sørge for at spise ofte for at undgå at falde i. Hav altid lidt snacks med dig som nødder/proteinrige snacks, så er det nemmere at sige nej. Og så kun du overveje at spise en proteinrig kost (masser af kød, æg, grønt osv), da det mætter rigtig godt og længe. Du kan dog sagtens spise søde sager engang imellem uden det vil have en indvirkning på din krop. Jeg plejer selv at leve efter 80/20 reglen når jeg skal leve sundt, og det virker fint her 🙂 Du må endelig skrive hvis du har flere spørgsmål eller det ikke var svar på dit spørgsmål. Rigtig god galla til den tid.

    • Fit For Livin 10. september 2012 hos 18:00 #

      Hov forresten jeg var lige forbi din fine blog. Du må endelig ikke slå dig selv i hovedet hver gang du spiser noget usundt. Prøv at nyd det når du giver dig selv lov, så har man også mindre tendens til at falde i næste gang. Det er helt okay at synde, vi skal jo også leve livet 🙂 Prøv næste gang med noget mørk chokolade, eller banan og peanutbutter. Det kan man simpelthen ikke spise ret meget af, og det er et langt bedre alternativ til chips, slik, is. Jeg ved godt det er svært, men i min optik er weekender også til fornøjelser og her syndes der ofte for tiden 😉

  4. Sofie K 10. september 2012 hos 11:47 #

    Fedt program 🙂 Det er da helt sikkert noget der skal prøves af – det er fedt med lidt inspiration til træningen…

    Jeg er dog stadig ret amatør trænings agtig og må stille det dumme spørgsmål: hvad er forskellen på raised plank og plank??

    • Fit For Livin 10. september 2012 hos 12:09 #

      Skønt du kun bruge det 🙂 Forskellen er, at du med den normale “plank” støtter på albuerne og tæerne så din krop er i en lige linje, hvorimod man i en raised plank støtter på håndfladerne og tæerne, så kroppen vender opad 🙂

  5. fitandfashion 9. september 2012 hos 20:28 #

    Fedt program. Minder meget om det jeg selv bruger for tiden men giver helt sikkert inspiration til justering af programmet 🙂

    • Fit For Livin 10. september 2012 hos 12:07 #

      Hvor fedt det kan give lidt inspiration, selvom du allerede anvende mange af øvelserne 🙂 Det er helt klart også nogle af de bedste øvelser der findes.

  6. nanabech 9. september 2012 hos 20:26 #

    Challenge accepted. Skal virkelig igang efter en alt for lang sommerferie 🙂

    • Fit For Livin 10. september 2012 hos 12:06 #

      Du for sej! You can do it 🙂

      • nanabech 10. september 2012 hos 20:35 #

        Gjorde det faktisk i går! Efter en træningsvideo på youtube – så er jeg lissom i gang. Og det kan mærkes i dag! Hvorfor er det, at ens ribben bliver ømme når man træner mave?

      • Fit For Livin 11. september 2012 hos 08:45 #

        Fedt du gennemførte 🙂 Jeg tror ikke det er ribbenene der bliver ømme, men derimod de øverste mavemuskler som så forveksles med ribben 🙂 Jeg ved det faktisk ikke helt præcist om det er det, men kender udemærket til den ømhed du beskriver 🙂 Så ved man at man har gjort det godt.

      • nanabech 11. september 2012 hos 08:53 #

        Jeg synes bare meget specifikt at de er ribbenene? Men det kan da godt ske, at der ligger et tyndt lag muskel over dem? I don’t know.. Men ja, det er sådan lidt en skulderklaps-ømhed 😀

  7. Sisse 9. september 2012 hos 12:43 #

    Sveder bare ved tanken 😉
    Hvad syntes du/i om Tabata cardio??

    • Fit For Livin 9. september 2012 hos 12:51 #

      Jeg bruger selv Tabata intervaller under Crossfit nogengange. Så sent som idag kørte jeg en workout efter dette princip, og synes det er en rigtig god måde at køre på hvis man vil holde sig igang uden at gå helt død. De små pause intervaller føles dog hurtigt ufatteligt kort 🙂
      Hilsen Rasmus.

  8. maluejohanneamelia 9. september 2012 hos 09:40 #

    Challenge accepted! 😀
    Til Sabrina: Du ligger på ryggen og løfter din popo, så du har en lige linje ned til dit bryst – dine knæ skal være bøjet 90 grader. Så ligger du bare og spænder i din popo i det minut.. Søg evt. på bridge exercise, hvis du vil se et billede af den, jeg er sikker på, at du kender den 🙂

    • Fit For Livin 9. september 2012 hos 10:10 #

      Fedt!:) Og tak for den super gode forklaring af øvelsen.

  9. Sabina 9. september 2012 hos 09:09 #

    Efter at have fulgt din blog fra, ja nærmest starten, er jeg godt igang med de øvelser 🙂 Er dog nødt til at have forklaret bridge? 😀

    Tak for en altid inspirerende blog, og for at ligge udfordringer ud til min træning 😉

    • Fit For Livin 9. september 2012 hos 10:09 #

      Hvor er du sej du tager udfordringen op,for selvom det er en kort workout er det hårdt:) Ja bridge er præcis det som malue forklarer. Du kan evt. løfte dig op og ned hvis du vil have lidt mere udfordring. Eller åbne og lukke knæene mens du holder spændingen 🙂

      • Sabina 9. september 2012 hos 14:34 #

        I har helt ret, selvfølgelig kender jeg den – bare ikke på navn 😀 Jeg printer fluks, dne slags kan jo nåes mens maden varmer haha.

  10. Line 9. september 2012 hos 08:56 #

    Jeg tænker, det er en god weekendsøvelse, med lidt færre repetitioner hvis man som mig er ude af from. Skal man varme op før og strække ud efter? Jeg ved ikke så meget om motion, men vil helst ikke skade og overbelaste kroppen.

    • Fit For Livin 9. september 2012 hos 10:05 #

      Opvarmning og aktiv udstrækning er altid godt vil noge mene,især hvis du ikke er vant til daglig motion:) De her øvelser er dog alle uden hård belastning,hvorfor jeg vil mene du sagtens kan gennemføre uden at overbelaste din krop. Det vigtigste er du lytter til dig selv. Det skal være hårdt og du vil svede,men det må aldrig gøre decideret ondt:) Rigtig god workout.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: