Why don’t you take a swim?

6 sep

Jeg har egentlig altid elsket at svømme, men kun gjort det på ferier hvor jeg har haft adgang til pools. Det giver jo ingen mening at noget jeg kan li’, gør jeg kun få gange om året. I forbindelse med min graviditet er jeg begyndt til aquafitness for gravide, og svømmer deruodver frisvømning med Rasmus en dag om ugen. Jeg er ikke en ørn til det, tværtimod, men jeg nyder hvert et øjeblik i det opvarmede vand.

Det er virkelig hårdt, men hele kroppen arbejder uden man overbelaster nogle led eller muskler. Det er altså en oplagt motionsform hvis man døjer med smerter, er i gang med genoptræning eller bare gerne vil variere sine workouts. Derudover er det billigt. Vi giver 35 kr. pr. person for at kunne svømme i flere timer. Derudover kan der købes klippekort, så det bliver endnu billigere. Mulighederne er mange, det er bare lige at lave en Google søgning på offentlig svømning/svømmehold i dit område, og så er jeg sikker på der dukker noget op 🙂

Svømmer I?

English: I’ve started to swim 2 times a week and I just love it. It’s so good when your body is sore or if you have any pains. Moreover it’s a good way to vary your workouts, since you use your whole body when swimming. Do you swim?

17 kommentarer to “Why don’t you take a swim?”

  1. Jasmina 9. september 2012 hos 22:07 #

    Jep, jeg svømmer hver uge. Jeg træner 2-3 gange om ugen i Fitness World, så det er en rar afveksling.

    • Fit For Livin 10. september 2012 hos 12:07 #

      Skønt du kan få tid til både fitness + svømning. Det er nemlig en rar afveksling 🙂

  2. Anne 6. september 2012 hos 12:39 #

    Åh, svømning er det bedste 🙂 Er selv gammel konkurrencesvømmer og fortryder så inderligt, at jeg ikke har fået holdt bedre ved, når det gælder svømning. Fedt med aquafitness – har hørt så meget godt om det.
    Knus

    http://smilanne.blogspot.com – blog om TRÆNING, MOTIVATION OG SUNDHED

    • Fit For Livin 6. september 2012 hos 12:51 #

      Ja det er virkelig skønt. Kan være du skal i gang igen 🙂

  3. maderikkedinfjende 6. september 2012 hos 11:33 #

    Nej desværre! Men kan egentlig godt lide det, når først jeg er kommet afsted. Tak for en super god blog!

    http://madenerikkedinfjende.wordpress.com – BLOG OM MAD OG SPISEFORSTYRRELSE

    • Fit For Livin 6. september 2012 hos 12:55 #

      Ja, så man skal bare lige overtale sig selv til at komme ud af døren 🙂

  4. Charlie 6. september 2012 hos 10:29 #

    Jeg elsker også at svømme, men får det bare aldrig rigtig gjort! Jeg har ellers virkelig ingen undskylding, da der faktisk er en svømmehal i den ejerforening hvor jeg bor så det kræver kun at jeg lige smutter ned ad trappen…utroligt at jeg ikke får det gjort…!

    Aprospos graviditetstræning tænkte jeg på om du har prøvet nogle af de hold, der er i centrene henvendt til gravide? I Fitnessdk er der ihvertfald et hold der bare hedder graviditetstræning, men jeg kan ikke rigtig finde noget info om holdet – jeg må hellere tage mig sammen og bare prøve at dukke op engang (det kan vel ikke gå helt galt), men hvis du eller andre har erfaringer med den type hold vil jeg meget gerne høre om det 🙂

    • Fit For Livin 6. september 2012 hos 10:48 #

      Århh det lyder lækkert at det er så tilgængeligt, ligesom at have pool i sin baghave 😉 Jeg nåede aldrig at prøve de hold i Fitness World, fordi jeg satte mit abonnement i bero. Jeg tror måske fitness dk har et bedre udvalg på det område? Mindes kun at Fitness World havde et hold der hed Mor/barn træning og måske et graviditetshold, men det lå på virkelig dårlige tidspunkter for mig. Jeg synes bare du skal tage afsted. Netop fordi det er et gravidhold er der ingen overbelastninger, og så synes jeg det er så hyggeligt at kun at være gravide på holdet, så kan man ligesom stå sammen 🙂 Jeg elsker i hvert fald aquafitness holdet hvor alle er gravide og “kæmper” med at gennemføre, haha 🙂

      • Charlie 6. september 2012 hos 12:31 #

        Tak for dit svar – du er virkelig god til altid at tage dig tid til at svare uddybende og gennemtænkt på de mange kommentarer i får, det er virkelig fedt 🙂

      • Fit For Livin 6. september 2012 hos 12:51 #

        Det er jeg glad for at høre 🙂 Det hjælper jo ikke hvis man ikke svarer eller bare svarer til alle, så går det personlige virkelig af det hele, og det er jo det bedste med det hele. Altså når man kan kommunikere med så mange og udveksle erfaringer 🙂

  5. taburetten 6. september 2012 hos 10:17 #

    Nej desværre! Men ville ønske jeg var bedre til at smutte i svømmehallen, tror det er vildt godt for den ømme ryg. Hvor i Aarhus er der aquafitness? /Ida

    • Fit For Livin 6. september 2012 hos 10:44 #

      Jeg går til det i Lystrup (min hjemby), da det er tæt på Risskov og fordi vi har bil er det nemt at komme til. Men er sikker på at Spanien og Aarhus Svømmehal må have lignende hold, og de steder må næsten også være større og bedre end hvor jeg træner (det er ikke så stort) 🙂 Det er virkelig lækkert for sådan en øm og tung graviditetskrop at plaske rundt;)

      • taburetten 6. september 2012 hos 15:11 #

        Ja, jeg overvejer stærkt at tjekke Spanien ud i morgen. Lidt wellness tager man jo aldrig skade af. 😉

  6. Simone 6. september 2012 hos 10:12 #

    Var tilmeldt i en svømmehal kombineret med et lille fitness center. Og syntes det var skønt at svømme efter man har trænet. Men efter skolestop så er vejen forbi svømmehallen ret besværlig.

    • Fit For Livin 6. september 2012 hos 10:42 #

      Ja, så kan jeg godt se det bliver lidt besværgeligt. Men forstår godt at du savner det 🙂 Det er en utrolig afslappende måde at slutte af på efter træning.

  7. Willemijn Zwart 6. september 2012 hos 09:36 #

    Ja, jeg elsker at svømme. Jeg kan meget godt lide at svømme uden om sommeren, men jeg er ikke sa vild med at svømme i svømmehallen i resten af året.. Kloret er ikke så godt for min hud. Alligevel, her i Holland har vi også nogle svømmehaller med salt in stedet for klor, der er supergodt! (Og undskyld for mine skrivefejler, jeg tale kun lidt Dansk..)

    • Fit For Livin 6. september 2012 hos 09:43 #

      Du skal overhovedet ikke undskylde, jeg synes bare det er fedt du kommenterer 🙂 Ja klor kan virkelig udtøre huden, og der er saltvand et oplagt alternativ. Jeg ved ikke om vi har sådanne faciliteter til rådighed i Aarhus? Desværre har vi det ikke der hvor jeg svømmer. Jeg kunne forestille sig det også var langt mere udfordrende at svømme uden for, da der er modstand på en helt anden måde. Jeg er dog panisk angst for dybt hav, især når jeg ikke kan se hvad der er under mig. Så jeg holder mig til pools 🙂

Skriv et svar

