Graviditetsindlæg i Go’ Morgen DK

30 aug

Ja, så har man set det med. Mascha Vangs indlæg på Petit Podium havnede i Go’ Morgen Danmark i morges efter al det omtale det har fået de seneste par dage. Interessant 🙂 Jeg har ikke set det (vi har ikke nogen kanaler), så ved ikke hvad der blev sagt eller henvist til. Men kunne forstå på de e-mails vi har modtaget, at der muligvis var henvisning til mit tidligere blogindlæg bl.a.. Det ved jeg ikke helt hvad jeg skal synes om 😉

Hvis nogen så det eller falder over et link til det online, må I endelige skrive.

10 kommentarer to “Graviditetsindlæg i Go’ Morgen DK”

  1. Debbie 31. august 2012 hos 11:33 #

    Jeg synes ikke der er noget forkert i at være negativ omkring graviditeter, lige så vel som der intet forkert er i at være positiv omkring dem.
    Jeg tror bare ærlig talt at Mascha Vang har været så frustreret og nok også ked af det da hun skrev indlægget. Hun udpensler jo også meget godt i sit interview i Go’ Morgen DK, at det med at være gravid, slet ikke var så hyggeligt som hun havde forestillet sig.

    Jeg må nok også indrømme at trods jeg er kvinde, så synes jeg det er meget forskelligt om man er smuk eller ej under en graviditet, men det er en smagssag. Nogle tager vildt meget på grundet vand i kroppen, usunde spisevaner og hvad der ellers er, imens andre de kommer legende igennem det – og de kvinder er jo selvfølgelig bare rigtig heldige.
    Jeg er selv typen der godt kunne finde på at springe graviditeten over, men måske overveje adoption i stedet for, fordi jeg ved hvor mange komplikationer der har været for nogle af de andre kvinder i min familie da de har været gravide samt skulle føde, og de har været mindst lige så frustreret og kede af det som Mascha. Selvfølgelig kan man være positiv af sind, men jeg tvivler virkelig på, at hvis samtlige kvinder der raser over hendes udtalelser havde haft/har de samme problemer med deres krop som Mascha, at de så ville nyde det. Men igen, hvad ved jeg, for jeg har aldrig været gravid og bliver det måske heller aldrig.

    En anden ting er, at jeg finder det her indlæg lidt mærkeligt, og at jeg faktisk har mistet en anelse respekt samt læselyst for din/jeres blog, som jeg ellers er flittig læser af. Jeg synes tonen i det her indlæg er meget akavet og måske også lidt barnlig, da jeg opfatter tonen i starten lidt hånligt. Jeg synes det er rigtig synd for Mascha at hun har haft en hård dag, hvor hun så har delt hendes følelser, for så at blive hængt ud (hvis man kan sige det) på den her måde. Jeg kan ikke lide at når folk der ligger ned i forvejen bliver trådt på, slet ikke når det er enkelte mennesker der bliver snakket om og peget fingre af, så jeg håber virkelig tonen ændrer sig, for ellers bliver jeg nødt til at afmelde mig som fast læser på bloggen her, da det er så meget imod hvad jeg står for. Vi skal opføre os pænt overfor hinanden i blogland, også selvom vi er forskellige og ikke altid er enige. 🙂

    • Fit For Livin 31. august 2012 hos 14:20 #

      Første del af din kommentar svarer jeg ikke lige på, da det er debateret til ukendelighed i mit andet indlæg + på Petit Podium. Jeg er dog meget uforstående over du ser indlægget som hånefuldt, barnligt, at jeg har trådt på hende/peget fingre og akavet. Jeg kan virkelig ikke se hvor det skulle komme til udtryk. Så misforstår du i hvertfald. Mine indlæg har ikke andt end prist hende som person, respekterede hendes syn, men ligesom at hun laver et indlæg om det, så gør jeg også bare fra en anden vinkel. Det er det der sker når man udtaler sig offentligt, og det er jo netop sundt at der bliver igangsat en debat og folk reflekterer over det:) Selvfølgelig er det synd hun har haft en hård dag, det har de fleste gravide ret ofte, men jeg synes ikke jeg har hængt hende ud noget sted. Det er blot et interessant emne som jeg nu engang vil tage op på min blog. Jeg har ikke tænkt mig at undskylde for noget helt uskyldigt og basalt, eller ændre tonen for nogens skyld, da jeg primært blogger for min egen og ikke mener jeg behandler nogen dårligt via de to indlæg. Det er jo netop forskelligheden der var hele pointen med indlægget. Det er helt okay du ikke vil læse med længere, vi kan jo ikke alle sammen være enige 😉 God weekend og vind fremover.

      • Debbie 31. august 2012 hos 17:41 #

        Måske er det ikke det du har ment, men hvis jeg har misforstået dit synspunkt, så er jeg nok ikke ene om det.
        “Ja, så har man set det med”, samt et ‘interessant’ bagefter udpenslingen af forløbet, ville jeg da personligt tolke lidt negativt. Det kan godt være det ikke er det at du har ment, og jeg har heller aldrig sagt du skulle undskylde? – Jeg skrev bare, hvordan jeg opfattede din tekst, for at finde svar på, om det var det du oprigtigt mente, fordi så havde jeg ikke lyst til at følge bloggen. Jeg er jo bare ærlig, ligesom du selv er.

        Hvis du ville have en vis pointe ud med indlægget, så er det bare gået forbi min næse, hvilket selvfølgelig er ærgerligt. Det kan godt være du ikke har ment det negativt, men nogle gange skal man også huske at ting bliver læst med forskellige øjne og derfor også kan opfattes forskelligt. Men jeg er da rigtig glad for, hvis indlægget er skrevet i en god tone – ingen tvivl om det.

        Men uanset hvad, så blev vi da begge klogere. 🙂
        Tak, og i lige måde.

      • Fit For Livin 31. august 2012 hos 18:33 #

        “Interessant” og “så har man set det med” var relateret til min egen blog og at den blev nævnt i programmet,og havde ingen relation til Mascha. Men ja man kan meget nemt misforstå det skrevne sprog:)

  2. Charlie 30. august 2012 hos 10:36 #

    Jeg synes faktisk at hele debatten er en lille smule misforstået. Det handler jo netop ikke om hvorvidt en graviditet er fysisk (og psykisk!) hård eller hvordan den enkelte opfatter det at være gravid. Det handler om debattens fokus. Der er mange der takker Mascha for at sætte fokus på de negative sider ved at være gravid, men hvis jeg skal være helt ærlig så synes jeg faktisk at netop de negative sider er det eneste man hører om.
    Jeg synes at det er helt enormt spændende at være gravid og at der er alt for få lægebesøg/scanninger – ikke fordi jeg er hypokonder men fordi jeg virkelig gerne vil vide hvad der sker hvert øjeblik af graviditeten. Derfor følger jeg en masse forums, blogs og andre hjemmesider og jeg kan garantere for at der er langt imellem ‘café latte’ mødrene, der slentrer sig igennem en smertefri graviditet!

    Derfor syntes jeg at dit svar på Maschas indlæg var så befriende dejligt – for ligesom det naturligvis er helt ok at snakke om bagsiderne så er det altså også helt i orden at fokusere på de gode ting!

    • Fit For Livin 30. august 2012 hos 10:57 #

      Det kan du have ret i 🙂 For nej, der er ingen gravide der er i tvivl om hvor hårdt det er/kan være, det er de fleste jo enige om. Hvor nogen har behov for at sætte fokus på de negative sider, har andre behov for at sætte fokus på de positive sider. Jeg mener nemlig ligesom dig at det evigt og alt er det negative man hører om. Der er ingen der har sagt til mig at det bliver så fantastisk, og at de 9 måneder er en dans på roser, ikke en. Tværtimod har jeg kun hørt om negative konsekvenser, forfærdelige fødsler, kedelige barselstid, ingen overskud osv. Jeg har så bare valgt at sortere det fra og danne mig mit eget indtryk (og det er ikke fordi jeg har en nem graviditet som mange sikkert tror). Det virker i hvertfald for mig/os. Og du har så ret, der er alt for få scanninger, og de to lægesøg og enkelt JM besøg jeg har været til, har nærmest været overflødigt og ligegyldigt. Så jeg har betalt mig til ekstra scanninger og fødselsforberedelser, da det var den eneste udvej for mig 🙂

  3. Manuela 30. august 2012 hos 09:38 #

    Jeg syntes squ det er fedt at hun står frem og fortæller om bagsiden af en graviditet også!!
    Som man kan se på hendes FB side er der mange kvinder som er utrolig enige med hende!
    Jeg har selv en veninde som også troede det hele ville være hygge, cafe ture og shopping under hendes graviditet fordi alle hun kendte kun fortalte hende de gode ting, de ting man “skal” sige!
    En ting er så at i er mange der er uenige, det er jo fair nok, men jeg syntes squ det er godt at der er nogen der står frem og fortæller de hårde/negative ting også!
    God dag og held og lykke med graviditeten, forhåbentlig blir den migræne og bækkenløsnings fri;-)

    • Fit For Livin 30. august 2012 hos 09:42 #

      Det er da mega fedt, både at hun står frem på tv og i indlægget på Petit Podium, det er jeg helt enig i 🙂 Mit blogindlæg er bare en reaktion på hvordan jeg selv ser det, og hvor forskellige vi kvinder er. Og det er da en god ting at det kan sætte nogle tanker i gang hos mig og sikkert mange andre 🙂 Der er ingen “rigtige” måde at gøre det på. Jeg synes bare det er et enormt spændende emne hvordan man opfatter graviditet i dagens samfund. Jeg kunne nærmest skrive et speciale om det nu, haha;) Empirien vil i hvert fald være på plads.

  4. christiehoej 30. august 2012 hos 09:13 #

    Du kan finde det på TV2s hjemmeside 🙂 http://go.tv2.dk/morgentv/id-54617303.html

    • Fit For Livin 30. august 2012 hos 09:23 #

      Tak 🙂 Jeg fandt det lige efter, tog lige noget tid inden det blev lagt op 🙂

Skriv et svar

