Musthaves for exercising

22 aug

I dag fik jeg endelig investeret i en god kvalitetsbold. Jeg har længe skulle have en ny, da den billige udgave fra supermarkedet bare ikke fungerede lige så godt. Vi bruger den eksakte til fødselsforberedelse, og derfor vidste jeg bare det skulle være en Reebok model. Ikke nok med den er i god kvalitet, så har den også den smarte funktion at den runde cirkel nederst hjælper med at opnå en øget stabilitet, hvorfor den også kan bruges som kontorstol. Når man er gravid er det især vigtigt at man formår at sidde ordentligt, så man undgår lænd- og rygsmerter og samtidigt får trænet ryg, balance og bækkenbund. Men den er virkelig også god til ikke-gravide, og jeg elsker at lave forskellige øvelser/udstræk på den.

Jeg har før delt min begejstring for netop træning med bolde (se blot her). Når jeg er på arbejde vælger jeg også altid at sidde på en bold i 8 timer frem for en kontorstol. Det er klart hårdere, men jeg får aldrig ondt i nakke eller ryg som jeg ellers godt kan få efter en lang dag. Bolden tvinger dig til at spænde i hele mellemgulvet, så du ikke falder samme. Så ikke nok med man får noget for hånden, man træner også kroppen samtidigt. What’s not to like 😉

I samme omgang fik jeg også købt nogle 5 kg.’s håndvægte fra Reebok, så jeg kan fortsætte min træning herhjemme. Jeg glæder mig allerede til at dele mine yndlings armøvelser til jer, med henblik på at få flotte og tonede arme.

English: I have just invested in yet another gym ball from Reebok. I just love the exercises you can do with it. I use it both for daily exercises both also as an office chair. When you choose to sit on a ball instead of a regular chair, you strengthen your inner core and avoid back pains. What’s not to like? 🙂

2 kommentarer to “Musthaves for exercising”

  1. Caroline 23. august 2012 hos 11:45 #

    TAK Danica! Virkelig en god idé med at sidde på en bold fremfor kontorstol. Det er noget jeg straks vil foreslå den øverste 🙂 Hvor har du købt den henne?
    I øvrigt tak for en fantastisk blog, som jeg følger flere gange dagligt.
    Mvh Caroline

    • Fit For Livin 23. august 2012 hos 14:51 #

      Tusind tak for din søde kommentar. Skønt du kun bruge det til noget, og god ide med at tage det videre til ledelsen. Efter vi har fået det implementeret på min arbejdsplads er der altid kamp om dem, håber vi får flere snart 🙂 Den er købt på loebeshop.dk. De har et stort udvalg derinde. Det vigtigste er bare I får de rigtige størrelser 🙂

Skriv et svar

