Don’t give up!

22 aug

Man føler man gør alt rigtigt, men alligevel udbliver resultaterne. Men fortvivl ikke, for en varig livsstilsændring tager tid. Og mål dig altid med et målebånd når du går igang. Det er oftest her resultaterne virkelig kan ses, frem for på vægten. Vægten er jo bare et tal vi ikke kan bruge til ret meget idet den ikke tager højde for muskelmasse, fedtprocent m.m. Det samme gør sig gældende for BMI, der blot en indikator for hvor man ligger sundhedsmæssigt.

Målebånd og måling af fedtprocent (med det rette udstyr vel og mærke) er efter vores erfaringer altså vejen frem 🙂

English: Don’t give up. It takes time before results start showing. I would recommend you measure yourself instead of using your weight as an indicator. Then it really becomes obvious how much the hard work is paying off.

4 kommentarer to “Don’t give up!”

  1. stephaniefasen 22. august 2012 hos 21:34 #

    Kan kun give jer ret.. Jeg går til diætist (er normalvægtig men vil bare gerne lægge min kost om og få en slankere krop) og der er ikke sket så meget på vægten men derimod rigtig meget på cm. Det er super fedt, når den siger -300 gram og jeg så står der og siger øv har jeg ikke tabt mere, så skal der bare lige et målebånd rundt om kroppen og jeg får smilet frem igen.. Jeg havde i lang tid svært ved at forstå at muskler vejer mere end fedt, men det kan jeg jo se på vægten og cm. er rigtigt 🙂

    Bedste hilsner Stephanie, http://www.stephaniefasen.com

    • Fit For Livin 23. august 2012 hos 07:19 #

      Ja det er vildt hvor hurtigt resultater kan ses på cm forhold til vægt. Det viser bare endnu engang hvor ligegyldig sådan en vægt kan være 🙂 Så længe man bliver tilfreds med spejlbilledet i sidste ende. Har aldrig prøvet en diætist før, er det godt? Og skal du så op og vejes/måles hver uge? Det må egentlig også være en god motivation at stå til ansvar over for en anden person 🙂

  2. Susse 22. august 2012 hos 19:01 #

    Haf fulgt med meget længe, men lige præcis den her post har jeg bare lyst til at printe ud og hænge op.
    Jeg indrømmer gerne, at jeg er en af dem, der hurtigt giver op 😦
    Men elsker jeres side, som altid formår at give en håb og positivitet.

    • Fit For Livin 22. august 2012 hos 19:05 #

      Hvor er det skønt det kan motivere dig. Kender det alt for godt med at have lyst til at give op, fordi man ikke kan se resultaterne og derfor virker det ligegyldigt. Men det er det aldrig. Det kræver bare en kæmpe portion tålmodighed 🙂 Og mange tak for dine fine kommentar. Er glad for bloggen kan holde dig positiv 🙂

Skriv et svar

