Peanutbutter & banana/chocolate snack

12 Aug

Med inspiration fra skønne Twin Foods opskrift, fik vi i går lyst til at lave en nem men sund dessert/snack til vores gæster. Det var en varm aften, så det skulle gerne være noget koldt man samtidigt kunne spise med god samvittighed. Resultatet var mere end vellykket og det er ikke sidste gang vi laver disse når vi har lyst til noget sødt.

Du skal bruge til ca. 20 stk:

– Ca. 4 små bananer eller 2 store

– Usaltet peanutbutter

– 300 gr. mørk chokolade – minimum 70 %

Skær bananerne i forholdsvis tykke skiver. Smør med et god lag peanutbutter og stil dem i fryseren i en time ca., men gerne i længere tid så de er nemmere at dyppe i chokoladen. Smelt chokoladen. Vi havde ikke skåle til at lave et vandbad, så vi smeltede det bare i mikroen og hældte det op i et glas. Tag bananerne ud og dyp dem enkeltvis i chokoladen. Vi brugte tandstikker til dette, så det både var nemmere for os men også for gæsterne at spise. Stil derefter det hele i fryseren i 2 til 3 timer. Derefter er de spiseklar, og de kan sagtens holde sig i flere dage hvis I ikke får spist allesammen.

Det gode er, at peanutbutteren mætter så meget at man ikke har lyst til vildt mange. Det er ikke en kalorielet dessert, men tilgengæld er de virkelig fyldt med sundt fedtstof og man spiser som sagt ikke ret mange, så det er klart at foretrække frem for en usund dessert. Enjoy!

Skal I prøve at lave dem? Man kan også undlade peanutbutter hvis man ikke er til dette. Vi lavede også en del uden til dem der ikke kunne lide det.

34 kommentarer to “Peanutbutter & banana/chocolate snack”

  1. Thea 13. august 2012 hos 19:29 #

    Hej. Lækker opskrift!!! Jeg tænker bare på, om de SKAL spises frosne eller om de kan stå lidt først?

    • Fit For Livin 14. august 2012 hos 08:35 #

      Jeg vil anbefale du lige lader dem stå 15 min/30 time inden de spises. Ellers kan de godt være meget hårde 🙂 Til gengæld må de heller ikke blive for bløde synes jeg.

  2. FreestyleFood 13. august 2012 hos 18:45 #

    Hvor ser jeres bare gode ud, og flot med chokoladen. Sjovt nok lavede jeg dem også den aften. Tjek resultatet på min blog 🙂

    • Fit For Livin 14. august 2012 hos 08:34 #

      De var så gode 🙂 Og sjovt du også har lavet dem. Fornemmer de bliver meget vanedannende 🙂

  3. Nicoline 13. august 2012 hos 18:01 #

    De ser virkelig lækre ud, og virker som en rigtig god snacks når man gerne vil gå en smule op i hvad man spiser. 🙂
    Hvor finder man usaltet peanutbutter henne? 🙂

    • Fit For Livin 13. august 2012 hos 18:16 #

      Det er de virkelig også 🙂 Du kan få det i Føtex/Bilka. Urtekrams er virkelig god (den på billedet) og hedder vidst chunky peanutbutter. Den er usaltet.

  4. Heidi 13. august 2012 hos 13:07 #

    Hvor ser de lækre ud! Jeg elsker peanutbutter og banan, så de skal helt sikkert snart prøves! 🙂

    • Fit For Livin 13. august 2012 hos 14:06 #

      Os mig, det er en fantastisk kombination 🙂

  5. Rikke 13. august 2012 hos 10:39 #

    Det ser spændende ud. Har lagt indlægget i min gemmer, og glæder mig til at prøve det af! ☺

    • Fit For Livin 13. august 2012 hos 14:06 #

      Altid godt at gemme dem, så har man den en dag man virkelig craver det 🙂

  6. fitandfashion 13. august 2012 hos 10:35 #

    Hvor ser de lækre ud! Tak fordi i delte opskrift.

    • Fit For Livin 13. august 2012 hos 10:38 #

      Det var så lidt, det kan vi vidst takke Twin Food for 🙂 De er nemlig rigtig lækre.

  7. Sophie R. 13. august 2012 hos 09:24 #

    Så er det afprøvet – må inderømme det smager som en drøm. Vi tilføjede dog en smule kokos på toppen, hvilket jeg godt kan anbefale.

    • Fit For Livin 13. august 2012 hos 10:36 #

      Ja de smager vidunderligt! Må prøve med kokos næste gang, super god ide, elsker nemlig også kokos 🙂

      • Sophie R. 13. august 2012 hos 13:51 #

        Er efterfølgende kommet på endnu et tip vi tror vil være lækkert – mint chokolade el. mint ekstrakt. Bliver vidst nød til at lave dem i aften igen 🙂

      • Fit For Livin 13. august 2012 hos 14:12 #

        Neeeej hvor lækkert, dejligt med nye muligheder 🙂 Såfremt du kommer på flere lækre alternativer må du meget gerne dele dem igen 🙂

  8. Christina 13. august 2012 hos 06:13 #

    Mums det ser lækkert ud. Skal helt sikkert prøves.

    • Fit For Livin 13. august 2012 hos 08:27 #

      Ja, man kan nærmest ikke vente med at komme igang 🙂

  9. LoveMyJeans 12. august 2012 hos 21:57 #

    Nam.. det ser godt nok lækkert ud!

    /www.lovemyjeans.latestdot.dk

    • Fit For Livin 13. august 2012 hos 08:27 #

      SÅ lækkert! 🙂

  10. maderikkedinfjende 12. august 2012 hos 21:30 #

    Hvor ser det bare godt, og hyggeligt ud! Det må helt klart prøves en dag :-)!

    – Madenerikkedinfjende.wordpress.com – blog om mad og spiseforstyrrelse.

    • Fit For Livin 13. august 2012 hos 08:26 #

      Det var faktisk også lidt hyggeligt at lave 🙂 Og fin og ærlig blog du har, det skal du have ros for!

  11. Loulou 12. august 2012 hos 21:28 #

    Hold op hvor er det en god idé. Det ser drønlækkert ud! 😀 At de så er sundere end så meget andet er jo mega bonus. 😛

    • Fit For Livin 13. august 2012 hos 08:26 #

      Ja virkelig god ide de piger er kommet på 🙂 Og at de så samtidigt er sunde, er så skønt. Håber det går godt med dig og baby. Glæder mig til det er vores tur 🙂

      • Loulou 13. august 2012 hos 15:31 #

        Tak, det går super godt 😀 Glæd dig – det overgår virkelig alle forventninger det at blive mor. ❤

  12. healthmyway 12. august 2012 hos 21:24 #

    Jeg har heller ikke sluppet dem helt ud af tankerne, siden jeg så dem på Twin-food! Nu bliver jeg altså virkelig snart nødt til at prøve dem af, for de ser vildt lækre ud 🙂

    • Fit For Livin 13. august 2012 hos 08:25 #

      Nej heller ikke mig. Og de er jo så simple og lækre, at det er lige til at overskue 🙂 Hader opskrifter der tager en halv dag.

  13. Sabina 12. august 2012 hos 20:00 #

    Dem skal jeg helt sikkert prøve at lave 😀 Har haft lyst til dem siden insta i går hihi! Og takket være jeres skønne blog, og ønsket om et bedre og sundere liv, er det lige en snack for mig 🙂

    • Fit For Livin 13. august 2012 hos 08:24 #

      God fornøjelse, de er så lækre 🙂 Kender godt det med at crave noget, og så er det jo godt det kan gøres med god samvittighed samtidigt 🙂

  14. De kalder mig Malle 12. august 2012 hos 19:13 #

    Ej for filan! Nu blev jeg helt sulten efter dem… Ihhhh! 😉

    • Fit For Livin 12. august 2012 hos 19:24 #

      Lav dem! 🙂 Du vil ikke fortryde 😉

  15. Christine 12. august 2012 hos 19:10 #

    Det er sjovt, jeg har bogmærket den nøjagtig samme opskrift og planlægger altså også at skulle kaste mig ud i dem! 🙂 De ser virkeligt lækre ud!

    • Fit For Livin 12. august 2012 hos 19:24 #

      Haha, ja jeg bogmærkede med det samme, og kun slet ikke vente med at afprøve dem 🙂 De er SÅ gode!

Skriv et svar

