Fit ala Jessica Biel

2 aug

Tak for alle jeres input i går til “Fit ala..”. Der kom både royale, danske skuespillerinder, Hollywood celebreties  og Victorias Secret pigerne på bordet. Vi har derfor mange celebreties vi skal igennem i den nærmeste fremtid, skønt!

I denne uge vil jeg dog ligge ud med Jessica Biel siden hun er en kæmpe inspiration for mig. Det er så tydeligt at hun behandler sin krop godt og virkelig er i en flot og muskuløs form på den kvindelig måde. Det er det jeg selv stræber efter når jeg træner og spiser sundt. Samtidigt er hun bare utrolig køn og har den flotteste tøjstil. Altså hele pakken i mine øjne:)

Jessica Biel har dog ikke altid været så trænet som hun er i dag, tværtimod. Det er første de senere år hun virkelig har ændret sin krop markant og er blevet betydeligt mere stærk. Siden 2005 har hun trænet med den kendte og L.A baserede celebritytræner, Jason Walsh, der har transformeret hendes krop fuldstændigt.

Da de startede ud var deres mål at ændre hendes krops proportioner. Jessica Biel havde nemlig indtil da trænet selv ved brug af traditionelle maskiner i centret, hvilket ikke havde haft nogen betydelig effekt. Jason Walsh udviklede derfor nogle bevægelsesøvelser der fik trænet og udviklet hendes krop på samlet vis. Fokus var især på biceps, skuldre og triceps, da Jessica havde tendens til at være meget smal foroven. På bare 3 måneder ændrede dette sig dog markant, og Jessicas krop var flottere end nogensinde før.

Facts:

– Jessica træner både indendørs og udendørs. Hver kropsdel bliver trænet igennem via hundredevis af øvelser. Intensitet er det vigtigste for hende, da man jo som bekendt forbrænder mere jo højere intensitet ens workout er. Hun både cardiotræner, dyrker crossfit og anvender cirkeltræning, så hendes krop hele tiden bliver udfordret. Det handler derfor for hende om at træne i kort tid med maksimum intensitet.

– Jessica elsker endvidere boksning, kampsport og yoga. Om sommeren er hun aktiv på stranden og spiler bl.a. volleyball og strandtennis.

– Jessica spiser en masse små måltider løbende, der primært består af magert kød og grøntsager. Hun spiser eksempelvis havregryn til morgenmad, kyllingsalat til frokost, frugt som snacks og fisk, ris og grøntsager til aftensmad. Derudover supplerer hun op med proteinbars- og shakes efter et træningspas.

– Jessicas krop er eftertragtet af kvinder verden over. Faktisk har netop hendes metode været med til at ændre det kropsideal Hollywood tidligere har besiddet. I dag vil mange kvinder langt hellere være stærke, muskuløse og tonede på kvindelig vis frem for blot tynd.

– Jessica udtaler selv, at der ingen nem veje er til en krop som hendes. Det kræver masser af søvn, sund kost, minimum indtag af alkohol. Det er kedeligt ja, men det virker også.

– Selvom hun er trænet og har opbygget mange muskler, har hun formået at bevare en timeglasfacon hvilket er en stor fordel når hun skal booke filmroller. Det er vel også sådan mange af os selv tænker, når vi stræber efter en stærk og trænet krop? Vi vil jo gerne stadig ligne en kvinde og have former.

Hvad synes I om Jessica Biels form? Er den tilpas eller synes I det er for meget af det gode?

Source: MSN Starlounge, Elle & Fitsugar

Advertisements

6 kommentarer to “Fit ala Jessica Biel”

  1. Charlie 2. august 2012 hos 15:12 #

    Virkelig fedt at du har fundet så meget frem om hendes træningsrutiner og kost! Hun er simpelthen så smuk og så synes jeg at det er sejt at hun står ved at det kræver enormt hårdt arbejde og at man må give afkald på fx alkohol for at få sådan en krop – det er der ingen, der kommer sovende til!

    • Fit For Livin 3. august 2012 hos 13:47 #

      Det er rigtig sejt! Og jeg elsker også når de siger det som det er, de fleste ved alligevel det kræver hårdt arbejde. Og så er det pludselig også så meget mere fortjent 🙂

  2. Anonym 2. august 2012 hos 13:03 #

    Jeg synes, hun har en fantastisk krop! Jeg elsker, at der er stigende fokus på stærke kroppe og muskler hos kvinder.
    Jeg har altid dyrket meget sport og følt mig mindre feminin end mine slanke veninder, der ikke lavede noget fysisk aktivt på fast basis. I dag er jeg stolt over, hvad min krop formår, og at jeg er stærkere og i bedre form, når man f.eks. er til hold i fitness med veninderne. Al indsats betaler sig!
    Tak for en virkelig inspirerende blog!

    • Fit For Livin 2. august 2012 hos 14:07 #

      Tusind tak! Jeg er helt enig med dig! 🙂 Og det er skønt det blevet mere moderne at have muskler som kvinder. Al indsats betaler sig nemlig, og så synes jeg bare det er fedt du kan mærke hvor god form du er i. Tynde mennesker er ikke nødvendigvis lig med sundhed, tværtimod kan man sagtens være tyndfed, og det er heller ikke at foretrække 🙂 Så enig, muskler og træning all the way!

  3. walkinrunout 2. august 2012 hos 12:32 #

    Hun er totalt smuk på alle fronter.
    Jeg er helt klart for muskler, der kan ses…. og ikke bare tynde kroppe. Selv har jeg masser af muskler (de er bare lidt gemt somme tider) men det er jo også fedt, at være stærk og kunne noget med sin krop – ikke kun posere 🙂

    • Fit For Livin 2. august 2012 hos 14:04 #

      Ja hun er virkelig flot! Og jeg har det ligesådan, kan virkelig godt lide muskler til kvinder så længe det ikke bliver for meget. Og fedt du kan mærke dit arbejde har båret frugt og du er stærk, det er en fed følelse 🙂

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: