Indkøbs musthaves

16 Jul

Vores indkøbsvogn er meget lig nedenstående. Man finder kød, grøntsager, frugt, mere kød, æg, mælkeprodukter, havregryn, fisk, nøder, rugbrød i massevis. Meget basalt men også lækkert.

Vi bruger dog alt for mange penge på at handle ind, da vi ikke altid planlægger en hel uges madplan frem. Kender I det? Vi har derfor nu indført en ugentlig indkøbsdag og planlagt alle fremtidige måltider. Vi starter på mandag. Spændende at se hvordan det kommer til at gå 😉 Jeg er sådan en der falder over tusind andre ting end jeg har brug for når jeg er nede at handle. Især Føtex er jeg vild med. Alt er præsenteret så lækkert, haha.

Hvad finder man altid i jeres indkøbsvogn?

11 kommentarer to “Indkøbs musthaves”

  1. Anne 18. juli 2012 hos 10:42 #

    Rigtig god idé med den madplan 😀 Er sikker på at det nok skal gøre at i sparer lidt penge på mad. Burde også selv gøre det. Er blevet alt for god til at handle lidt ind hver dag og det løber bare op. Ikke ligefrem optimalt, når man er på SU 😉

    xoxo

    http://www.basicfixt.dk (Har en skøn konkurrence kørende. Tjek den ud :-* http://www.basicfixt.dk/2012/07/vind-et-gavekort-til-sephora/ Så er du en skat)

    • Fit For Livin 19. juli 2012 hos 12:06 #

      Ja ik? 🙂 Håber man kan spare lidt penge på den måde. Jeg tjekker din konkurrence ud 🙂

  2. Sheila Nielsen 17. juli 2012 hos 20:29 #

    Pøj pøj med madplan – det er rigtig effektivt, og man finder ud af hvor meget det egentlig letter, at man ikke skal stå hver dag og finde på mad. Dog er der lige én ting der er god at huske: Brug årstidens grøntsager! De første mange madplaner jeg lavede, var godt nok meget alsidige retter, men det blev ret dyrt at købe alverdens grønt, he he…

    • Fit For Livin 17. juli 2012 hos 20:36 #

      Tusind tak, vi glæder os 🙂 Og super godt tip med at købe årstidernes grøntsager. Det kan nemlig hurtigt løbe op i mange penge ellers 🙂

  3. Bins 17. juli 2012 hos 17:59 #

    Hvor er økologien? 😦

    • Fit For Livin 17. juli 2012 hos 18:44 #

      Hvad tænker du på? 🙂 Ovenstående kur er ikke vores, men blot en illustration da mange af fødevarerne er lig vores. Angående økologi er vi ikke fanatiske og køber ikke alle varer økologisk. Jeg vil ønske vi kun, men det er finanserne desværre ikke til.

  4. mallibue 16. juli 2012 hos 22:51 #

    Lækker indkøbskurv, det er også ca. det jeg fylder i min 🙂 Men er også sådan én der tager alle de spændende ting, selvom man ikke altid kan nå at bruge dem. Og er helt enig, føtex er rigtig gode til sådan nogle impuls lækre madkøb 😉

    Mallibue, http://mallibue.wordpress.com/

    • Fit For Livin 17. juli 2012 hos 10:37 #

      Hehe, så er du ligesom mig 🙂 Det kan være helt sjovt at gå på opdagelse i nye ting, især i Føtex og Irma. Jeg kan bruge en time derinde 😉

  5. Mette 16. juli 2012 hos 20:30 #

    Vores indkøbs kurv ser også sådan ud, hvertfald når jeg handler ind og det gør jeg for det meste hehe. Kæresten synes nogen gange der går for meget helse i det 😉 også derfor JEG laver de ugentlige madplaner, så det er sundt mad vi får, men er også sød engang imellem og sørger for der lige er en dag hvor man synder lidt.. For hans skyld 😉
    Synes man spare mange penge ved at lave Madplan og det er heller ikke så stressende og skulle finde ud af hvad aftensmaden skal bestå af, da det er planlagt og tilrettelagt ind efter hvordan vi arbejder, fitness og andre arrangementet. Bliver flittigt brugt herhjemme med stor succes og det kan også ses på kontoen, da man køber de ting som står på listen og ofte ikke falder i for de mange fristelser.

    • Fit For Livin 17. juli 2012 hos 10:36 #

      Haha det kan din kæreste have ret i, men helsemad er virkelig godt. Vi køber det ikke kun fordi det er sundt, men fordi vi fortrækker sådan mad 🙂 Men der skal være plads til at synde, det gør vi også. Lyder spændende med jeres madplaner, og du har ret så har man ikke tendens til at købe alt muligt andet end man har brug for og det er meget billigere. Glæder mig helt til at komme igang 🙂

      • Mette 17. juli 2012 hos 14:00 #

        God fornøjelse med det hvertfald 😊
        Og tak for en spændende blog- bliver altid motiveret ved at læse den 😊
        Håber det går godt med maven 😉

Skriv et svar

