Food inspiration

2 Jul

Noget af det vi får flest forespørgsler på, er opskrifter på lækre, nemme og sunde retter. Sandheden er at vi ikke afprøver nye sunde opskrifter konstant, derimod er vi vanemennesker, så hvis vi finder noget der fungerer laver vi det ofte. Derudover er jeg jo gravid, og der er en masse madvarer jeg slet ikke kan overskue, så vi holder os primært til det vi kender og kan lide 🙂

Har I ikke læst med fra start får I her alle delinks til at de lækre retter vi har lavet gennem tiden. Fælles for dem alle er, at de er forholdsvise nemme at gå til, billige at lave og sunde.

– Hjemmelavede proteinbarer finder I lige her. De mætter utroligt godt og fungerer godt som en post træningssnack.

– Sund og mættende banakage. Den smager så godt og man kan virkelig mærke hvordan fylder sig med gode næringsstoffer.

– Min morgenmad finder I lige her. Det er så nemt og mætter langt ud på formiddagen.

– Hjemmelavede (sunde) boller. Nøj de er gode og man får ikke dårlig samvittighed når man spiser en.

– Sund og nem aftensmad på budget. Det er et godt eksempel på hvad vi spiser ofte. Hamburgryg er undervurderet!

Hjemmelavede burgere på sund vis. Det smager SÅ godt!

– Endnu en sund og nem aftensmad på budget suppleret op med guacamole.

– Sunde og mættende proteinpandekager. Det smager næsten for godt til at være sandt.

– Hjemmelavet banais finder I lige her.

– Hjemmelavet tunfrikadeller. Nøj de er gode, mættende og utrolige billige at lave.

7 kommentarer to “Food inspiration”

  1. Sarah 4. juli 2012 hos 10:19 #

    Super gode forslag til lækker mad! Jeg kom lige i tanke om et spørgsmål, som jeg ikke ved, om i har nævnt før, men here goes; Hvis man gerne vil træne sig med det formål at tave sig, passer det så, at man skal træne længe med en forholdsvis lav puls, eller er det ligeså godt at træne i kortere tid, hvor man kommer op omkring ens maxpuls? 🙂

    • Sarah 4. juli 2012 hos 10:20 #

      Der skulle selvfølgelig stå “tabe sig” 😉

    • Fit For Livin 5. juli 2012 hos 16:14 #

      Vi vil mene at jo højere intensitet jo mere forbrænder man og udfordrer sig selv. Jeg ved ikke om dette er korrekt, så måske andre kan give et videnskabelig besyv med? 🙂 Det optimale er vel at have en høj puls i sine træningspas for at forbrænde mest, det træner jeg i hvert fald selv efter når jeg skal tabe mig 🙂

  2. Amalie 3. juli 2012 hos 17:47 #

    Hmm, jeg vil dog mene, at hamburgerryg ikke hører under den sunde – måske slankende, men ikke direkte sund 🙂

    Burgerne ser delish ud! :b

    • Fit For Livin 3. juli 2012 hos 17:57 #

      Hvorfor? 🙂 Fordi det er røget kød? Vil stadigvæk mene det er et fedtfattigt og sundt alternativ til mange andre fødevarer 🙂 Ja de var også super lækre.

  3. LilleKrille 2. juli 2012 hos 10:26 #

    Nøøøj, hvor har jeg lyst til en burger ligesom på billedet 😀

    • Fit For Livin 3. juli 2012 hos 10:31 #

      Haha, så er vi to 🙂

Skriv et svar

