Be inspired on a saturday #14

13 Jun

Nu har I jo været foruden ugens inspirationsbilleder i et par uger, så nu får I lige en kæmpe omgang billedspam. Enjoy!

Source: Tumblr

6 kommentarer to “Be inspired on a saturday #14”

  1. ifyouwillyoucan 13. juni 2012 hos 17:07 #

    skønt at have jer tilbage!! 🙂

    Jeg læser HA Bachelor, og nu er eksamensperioden sat i gang..
    Jeg har lige et spørgsmål, eller nærmere sagt evt. råd..
    Jeg går meget op i sundhed og træning.. og spiser normalvis også sund og træner 3 – 4 gange i ugen.. MEN… når så eksamenstiden som nu kommer, plus jeg har arbejdet meget på det seneste.. så falder jeg af hesten!!! og har så svært ved at komme på den igen? for hvornår har jeg tid til at træne, med både eksamen og arbejde fx. arbejde fra 04 – 13, og så hjem og læse til eksamen? plus man er smadret i krop og hovedet, fordi man har været rigtig tidligt oppe..

    jeg plejer at fastlægge mad for en uge, så man ikke behøver tænke på det, og i denne tid, er det ikke lige det man bruger sine kræfter på, hvilket ender ud, med at såsom pizza kommer ind af døren senere end normal spisetid, fordi man ikke har haft tid til at lave mad osv..

    JEG vil SÅ gerne IGANG igen!!!!!!!! MEN har UTROLIGT svært ved at komme igang..

    Kan i give mig nogle gode råd, hvordan man kan tackle denne tid nemmere, med hensyn til mad og træning? og evt. svinge en pisk imod mig, så jeg kommer igang..

    mange knus mig !!

    😀

    • A 13. juni 2012 hos 17:29 #

      Nu “blander” jeg mig lidt – eller kommer med hvad jeg gør. Jeg læser selv til eksamen. Jeg prøver at træne om morgenen eller hold om aftenen. Ved at tage hold, forpligter man sige selv “lidt mere”. Derudover står jeg altid og laver mad om aftenen til næste dag og putter det i bokse – så er det lavet – og man ved hvad man skal have 🙂 ellers kunne du også lave ekstra mad, og fryse halvdelen ned eller lignende – og så tage det op af fryseren når du kommer hjem fra arbejde.
      OG sørg for at spise i løbet af dagen, så du holder dit blodsukker stabilt – så du ligeledes ikke vælger den usunde løsning om aftenen. Det virker i alt fald for mig 😀

    • Anne-Sofie 14. juni 2012 hos 09:50 #

      Når jeg har eksamens periode sætter jeg forventningerne ned til mig selv.
      Jeg lover mig selv at komme afsted mindst 1 gang om ugen, og så prøver jeg at købe frugt istedet for chokolade til de lange dage. Efter min mening er det lettere at komme “op på hesten” igen, hvis jeg har vedligeholdt trænings mønsteret lidt under læseperioderne.

    • Fit For Livin 14. juni 2012 hos 11:06 #

      De andre kommer faktisk med nogle rigtige gode tips 🙂 Jeg synes det første man skal gøre er at erkende man ikke kan fortsætte med at træne på sammen niveau som før og spise regelmæssigt på sammen måde, da det jo er en stresset periode. Jeg lavede altid træningsdates med studievenner, så vi var sammen om det og på den måde fik vi ikke dårlig samvittighed, da vi var to der gjorde det sammen 🙂

      Mad planlagde jeg også ud i fremtiden og allierede mig med min kæreste. Fx sørgede han altid for en sund aftensmad som var klar på et specifikt tidspunkt. Det var rart, da jeg så altid lige kunne holde fri i den halve time. Om morgenen spiste jeg det sammen sunde måltid for at få masser af energi til dagen. Til frokost havde jeg små snacks klar, som frugt og mandler og så tog jeg nogle rugbrøder foran computeren eller holdte et kvarters pause. Ligeså snart eksamerne var ovre kunne jeg ikke komme hurtigt nok ned at træne, nogle gange gjorde jeg det direkte efter eksmamen fordi man har så meget stress og frustrationer der skal bankes ud og det er så skønt. Derefter kommer det helt naturligt med mad og motion. Så tag dig den tid du skal bruge til dine eksamer, og slå dig ikke oveni hovedet over at bestille pizza. Du kan altid tage hånd om det senere hen når det er overstået.

      • ifyouwillyoucan 14. juni 2012 hos 17:05 #

        tusind tak for svarene!
        har allerede i dag, været nede at træne, købt mandler til mellemmåltid..

        super tak, for rådene.. så lækkert med en blog, hvor man kan få råd og hjælp når man har brug for det..

        knus

      • Fit For Livin 14. juni 2012 hos 17:40 #

        Du er også rimlig sej du er opmærksom på det og endda vedligerholder dig selv under sådan en stresset tid, det er motiverende 🙂 Det er bare fedt du kunne bruge de andres råd og mit til noget. Held og lykke med eksamerne 🙂

Skriv et svar

