Reborn

23 maj

Tusind tak for alle jeres søde beskeder igår, I er simpelthen de bedste læsere ever! 🙂

Har lige spist morgenmad og skal afsted til spinning nu med en veninde. Jeg er altid ved at dø inden og undervejs, men bagefter er det den mest fantastiske følelse og man har det så godt. Jeg kan dog slet ikke overskue at sidde i et varmt rum med dårlig udluftning sammen med 80 andre spinningmennesker lige nu. Jeg er slet ikke en spinning person, og keder mig og får ondt bag på af at sidde på de forfærdelige sæder. Hvorfor laver de dem egentlig ikke som på damecykler? Det vil da være meget mere behageligt 🙂

Tjek ind senere hvor vi vil dele en lækker opskrift på sunde og billige tunfrikadeller. God solskinsdag til jer alle.

13 kommentarer to “Reborn”

  1. Laura 23. maj 2012 hos 21:24 #

    Har samme problem – det er kedelig og ensformigt! Derfor har jeg heller ikke været af sted mere end tre gange, da jeg hellere vil bruge tid og kræfter på en anden sport.

    Har du nogle øvelser, der evt. kan hjælpe mig med at “opstramme” inderlårene? Jeg har det største flæsk hængende der, selvom jeg både løber, cykler, styrker, spiller fodbold og dyrker pilates. Jeg er en sund pige, spiser varieret og godt, men alligevel skal jeg bære rundt på det. Forstår det ikke og kan snart ikke klare tanken om bikinier på min krop pga. dette, selvom jeg så inderligt gerne vil det. 🙂

    Ps. En rigtig lækker blog – i inspirere mig meget.

    • Fit For Livin 24. maj 2012 hos 08:26 #

      Sådan har jeg det også. Jeg er startet flere gange, men efter et par uger mister jeg gejsten og fortsætter med det jeg kan lide. Jeg gør det også kun nu fordi det er godt som gravid, da man ikke belaster noget som helst, og hvem ved måske jeg bliver glad for det en dag 🙂

      Uhh det med inderlårene kender jeg godt, det er et svært område 😦 Det lyder som om du gør alle de rigtige ting træningsmæssigt og kombinerer cardio og styrketræning, hvilket er super godt. Hvordan spiser du og hvad er dit fokus på i kosten? Når jeg har skulle tabe mig (all around, man kan desværre ikke punktforbrænde), har det altid været via en proteinrigkost delt ud på 7 måltider dagligt, jeg har opnået de bedste resultater.

      Forstår godt du er frustreret, mit issue har altid været maven, men ligeså snart jeg træner og spiser som ovenstående over en længere periode kommer resultaterne pludseligt hurtigt. Jeg har dog også haft tendens til at se det som værre end det egentligt er, fordi jeg har haft så meget fokus på det. Det er nok bare en kvindeting 🙂

      • Laura 24. maj 2012 hos 16:32 #

        Jeg spiser mange og små måltider dagligt. Jeg elsker mad, men jeg bryder mig slet ikke om fast food og lignende. Jeg er mere til de vilde, sunde retter, man kan mærke der er mad i. Jeg har et fint forhold til slik og lignende, og det er heldigvis ikke en del af min hverdag.

        Jeg har fokus på at min kost er varieret og ikke mindst fyldt med alt det gode. Jeg er vild med farver i mad og fokuserer på at få det der skal holde min krop i gang hver eneste dag.

  2. Debbie 23. maj 2012 hos 18:45 #

    Ved hvad du mener – jeg kan simpelthen heller ikke fordrage at sidde på en spinningscykel – efter fem minutter tænker jeg altid: “Hvorfor var det lige at jeg meldte mig til det her, igen?” 😉
    Men smag og behag – havde en veninde engang som var fuldstændig bidt af det, men jeg er nok typen, som synes det bliver lidt for ensformigt. 🙂

    • Fit For Livin 24. maj 2012 hos 08:21 #

      Haha, jeg tænker nemlig altid “put me out of my misery”! 🙂 Ja, min veninde elsker det også, og jeg prøver virkelig at elske det. Der var engang en instruktør der sagde til mig, at det kan tage op til 6 måneder før man forstår det. Det synes jeg er lang tid, at kæmpe sig igennem timer hver eneste uge 🙂

  3. Sanne 23. maj 2012 hos 09:13 #

    Super fed blog! Læser med dagligt, men kommenterer sjældent. Jeg vil dog lige nævne, at det under alle omstændigheder KAN betale sig at købe sit eget sæde, som kan fås til både mænd og damer og i forskellige former og spinningssko. Er selv en fast spinner, og havde i starten problemer med sovende fødder og ondt i popoen. Derfor investerede jeg i nogle spinningssko og et personligt sæde, og har bestemt ikke fortrudt. Sikke en forskel!!!

    Keep up the good work 🙂

    • Fit For Livin 23. maj 2012 hos 09:32 #

      Tusind tak for din kommentar, det er da vildt brugbart for en nybegynder som mig 🙂 Jeg vidste ikke man kunne købe sit eget sæde, det er altså smart. Skønt det har gjort en kæmpe forskel for dig. Jeg låner jo bare sko her til at starte med i Fitness World, og jeg er sikker på det er langt mere behageligt at have sine egne sko 🙂

      • Sanne 23. maj 2012 hos 10:41 #

        Det er super smart – man kan “installere” det, så det passer til en (om sadlen skal tippe op, ned eller vandret). Da jeg ikke bruger tights med pude i, kan jeg personligt bedst lide, at sadlen/sædet tipper lidt nedad, da man får mindre ondt i skridtet. Jeg brugte også mine alm. træningssko til at starte med, men da jeg både fik ondt og en sovende fødder, følte jeg ikke, at jeg kunne give mig 100%, og valgte derfor at investere i hele molevitten.

        Når du kommer lidt længere hen i din graviditet, kan du med fordel sætte styret lidt op (også folk med rygproblemer). Det giver en mere rank ryg og derved bedre støtte 🙂

        http://www.cycling-online.com/Diverse/Indstilling_af_cykel – her er en lille guide til installation af cyklen.

      • Fit For Livin 24. maj 2012 hos 08:19 #

        Tusind tak for link, det er rart med en guide til installation af cyklen da det altid går helt vildt hurtigt til timen 🙂 Det kan jo være jeg bliver mere vild med det, hvis jeg blot investerer i det rigtige udstyr. Jeg har faktisk set højgravide kvinder spinne indtil 2 uger inden de skal føde. De har så styret højt oppe ligesom du anbefaler, og det er da smart 🙂

  4. christinetomunich 23. maj 2012 hos 08:28 #

    Jeg hader også spinning! Min kæreste elsker det desværre, så af og til tager jeg med alligevel. Er meget mere et step eller løbemenneske 🙂

    • Fit For Livin 23. maj 2012 hos 09:30 #

      Du er ligesom mig 🙂 Jeg elsker også step og ligende langt mere, men samtidigt forbrænder man bare så meget ved spinning at jeg giver det en chance i ny og næ 🙂 Men jeg kan maks overskue 1 time om ugen og så step resten af tiden. Det er langt sjovere.

  5. Sandra / Fru H-T 23. maj 2012 hos 08:22 #

    Ja, hvis de lavede sæderne blødere, så ville jeg måske også give spinning en chance 😉

    • Fit For Livin 23. maj 2012 hos 09:29 #

      Haha, de sæder er bare ikke behagelige 🙂 Hvis man engang bliver bidt af det, kan det være man skulle investere i de shorts med puder i 🙂

Skriv et svar

