Change of plans

22 maj

Mange af jer har spurgt indtil hvordan vores projekter er gået og om vi har opnået vores ønskede mål.

Nu er det et stykke tid siden det var aktuelt, men vi formåede begge at opnå vores mål i højere eller mindre grad. Jeg kom i bedre form igen og spiste sundt størstdelene af tiden. Jeg fik da også smidt et par kg. som ønsket og blev okay tilfreds med resultaterne. Rasmus er stadigvæk i gang, med holder blot sig selv ved lige pt, da han steg det i vægt han ønskede og pressede sig selv hårdt til træning, hvilket gav forholdsvis hurtige resultater.

 

Der skete så bare lige det, at mens jeg var igang med mit projekt “bliv mere fit”, fandt jeg ud af vi ventede en lille en til november. Det blev vi selvfølgelig meget overrasket over, men samtidigt meget glade. Mit fokus var derfor ikke længere på at spise efter at tabe mig, men derimod spise det baby og jeg havde brug for. Jeg går dog overhovedet ikke på kompromis med min kost og træning, og har fortsat med at træne 3/4 gange om ugen samt spise sundt, varieret og ofte. Jeg er rimlig overbevist om man kan styre hvor meget man tager på (til en vis grad selvfølgelig) og holde sig selv i form under graviditeten, og sikkert gøre fødslen, samt det efterfølgende forløb, nemmere for mig selv.

Jeg styrketræner stadigvæk, går til stepfit, løber, spinner, dyrker bodyfit og yoga. Jeg presser mig selvfølgelig ikke på samme måde, men tager det stille og roligt og jeg er sikker på det er med til at øge mit, og barnets, velvære under gravditeten. Jeg giver derudover ikke altid ind for mine cravings og har heldigvis ikke det store behov for junk food og usundt – tværtimod virker is som Ben & Jerry’s lidt frastødende nu, hvilket selvfølgelig er en god ting for min vægt:) Tidligere kun jeg slet ikke få nok af det.

I skal ikke være bange for at bloggen bliver til en babyblog eller ligende, selvom det spiller en stor rolle i vores liv. Fokus vil stadigvæk være på træning, velvære og sund kost blandet med dagligdagsting fra vores hverdag. Jeg er sat til midt november og er derfor 3,5 måned henne. Vi har lige fået at vide igår at vi venter en dejlig søn. Derudover skal vi flytte i noget større meget snart, og oven i det er jeg igang med mit speciale og arbejder en del, så vi har nok at se til. Overskuddet er derfor ikke altid til flere indlæg dagligt, da jeg nogle dage er så træt jeg falder i søvn mens vi spiser. Det skulle gerne blive bedre (siger lægerne) hen ad vejen, så overskuddet vender forhåbentligt tilbage meget snart.

Vi håber I får en god solskinsdag (og trænings?) dag 🙂

67 kommentarer to “Change of plans”

  1. Frenchilicious 25. maj 2012 hos 08:21 #

    Et forsinket men STORT tillykke med ‘maven’:-) Blog endelig videre – og synes personligt at det kunne være ret spændende at følge en graviditet kombineret med lidt træning og sund indstilling. Synes det er super sejt at du stadig vil træne lidt og er sikker på at det vil komme dig tilgode ifm fødslen og livet som nybagt mor. Tak for en dejlig blog – glæder mig til at følge med i de næste spændende måneder:-)

    • Fit For Livin 25. maj 2012 hos 09:22 #

      Tusind tak og det vil jeg gøre 🙂 Jeg forsøger i hvert fald at holde mig igang, selvomd et varme vejr for tiden gør det lidt vanskeligt.

  2. Mathilde Krogh Guldbrandsen 23. maj 2012 hos 21:52 #

    Jeg ved godt at jeg er lidt ‘bagud’, men jeg er simpelhen nødt til lige at ønske jer tillykke! Hvor er det dog fantastisk! Og sejt at du stadig vil træne på den måde, stor respekt her fra!

    • Fit For Livin 24. maj 2012 hos 08:26 #

      Bagud eller ej, det er meget værdsat 🙂 Tusind tak.

  3. christiehoej 23. maj 2012 hos 20:32 #

    Eeeej kæmpe stort tillykke til jer! Hvor er det dejligt for jer. Jeg er også fast læser og ønsker jer alt held og lykke med jeres lille søn 🙂 Og jeg er heller ikke bange for at bloggen vil indeholde lidt indlæg om jeres lille bebs! (Det er blot lidt hyggeligt – hø hø)

    • Fit For Livin 24. maj 2012 hos 08:21 #

      Tusind tak, det er så vildt for os. Jeg er glad for at høre du ikke er bange for baby nævnes i ny og næ på bloggen 🙂

  4. Tina Brandstrup Hansen 23. maj 2012 hos 13:29 #

    I skal da også lige have en kommentar fra mig – fast læser! Kæmpe kæmpe stort tillykke!!! Det er så fantastisk for jer.

    • Fit For Livin 24. maj 2012 hos 08:19 #

      Mange tak og det betyder meget fra en fast læser 🙂

  5. Stine 23. maj 2012 hos 08:19 #

    Kæmpe stort tillykke med graviditeten! 🙂
    Super sejt at du forsat er så fokuseret på kosten og træning, jeg glæder mig helt vildt til forsat at følge med på bloggen, også selvom det kommer til at handle om baby 🙂
    Faktisk synes jeg, at det kunne være meget spændende at læse om hvordan du lever sundt under graviditeten 🙂

    Mvh. Stine

    • Fit For Livin 23. maj 2012 hos 09:28 #

      Mange tak 🙂 Jeg prøver så vidt muligt at fokusere på kost og træning ligesom før, da baby derved får den bedste næring og jeg får det bedre under hele graviditeten 🙂 Dejligt du synes det kun være spændende at læse om sundhed under graviditet. Det er ligesom om det nærmest er blevet helt okay, at spise hvad man vil og ikke lave noget i 9 måneder, og det kan jeg bare ikke gøre mod mig selv eller barnet 🙂 Selvom jeg selvfølgelig ikke tænker så meget over det som før.

  6. Sandra / Fru H-T 23. maj 2012 hos 08:03 #

    Stort tillykke! 😀
    Jeg er selv lige blevet mor (i morgen bliver min lille pige 2 måneder!), og jeg havde også stor fokus på maden under min graviditet, og indtil en måned før fødslen havde jeg kun taget 4 kg. på, så det kan sagtens lade sig gøre, nogenlunde selv at styre hvordan vægten skal opføre sig 🙂
    Nå, men jeg håber du nyder graviditeten og at den ikke bliver hård (for det kan nemlig også sagtens lade sig gøre 😉 ) – og endnu en gang TILLYKKE! 😀

    • Fit For Livin 23. maj 2012 hos 09:26 #

      Først og fremmest stort tillykke til dig også 🙂 Det må være fantastisk at efter 9 lange måneder at blive mor til en skøn lille pige. Og hvor er du sej du kun havde taget 4 kg. på indtil 1 måned inden fødsel. Jeg vil være ligeså sej som dig! 🙂 Indtil videre nyder jeg det, men er sikker på jo større jeg bliver jo mere hårdt bliver det.

  7. Mathilda 22. maj 2012 hos 23:25 #

    Tillykke, hvor er det fantastisk for jer! Blev virkelig overrasket over, at baby lige blev nævnt i en bi-sætning i starten af indlægget, hehe.

    Det er en fornøjelse at følge jeres blog!

    • Fit For Livin 23. maj 2012 hos 09:24 #

      Mange tak 🙂 Og forstår godt du blev overrasket – den havde man slet ikke set komme, haha 🙂

  8. Emma Kathrine 22. maj 2012 hos 22:09 #

    Kæmpe stort tillykke! :)))))

    • Fit For Livin 23. maj 2012 hos 09:23 #

      Tusind tak Emma 🙂

  9. Sanne 22. maj 2012 hos 21:37 #

    Hvor er det dog dejligt for Jer – et stort tillykke herfra..!

    • Fit For Livin 23. maj 2012 hos 09:23 #

      Det er skønt og mange tak 🙂

  10. nettelorenzen 22. maj 2012 hos 20:44 #

    Hvor er det skønt. Stort tillykke med det, det bliver fantastisk!
    I er så inspirerende, det er helt vildt. Tak for en dejlig blog.

    • Fit For Livin 23. maj 2012 hos 09:23 #

      Mange tak, det bliver så fantastisk. Og hvor er vi bare glade for du kan lide vores blog 🙂

  11. Maria 22. maj 2012 hos 18:48 #

    Mange gange tillykke – og det kunne da være lidt sjovt med lidt baby-halløj engang imellem 🙂

    • Fit For Livin 22. maj 2012 hos 20:23 #

      Tusind tak, og fedt du synes det 🙂

  12. Sebrina (farsprinsesse) 22. maj 2012 hos 18:42 #

    Stort stort tillykke med det! Jeg selv kunne også træne frem til termin, men selvfølgelig var det ikke helt samme træning op til termin som vanligt 😉 Og kom heldigvis også hurtigt igang efter fødslen og er det stadigvæk. Håber du har/får en dejlig graviditet som ikke begrænser dig for meget!

    • Fit For Livin 22. maj 2012 hos 20:23 #

      Godt gået, endda helt frem til termin. Det håber jeg også bliver muligt for mig 🙂 Og mega sejt du kom igang så hurtigt igen. Indtil videre har jeg haft en drømmegraviditet uden for mange gener, så håber den gode stime fortsætter 🙂

  13. Walkinrunout 22. maj 2012 hos 18:12 #

    Åhh stort tillykke, hvor dejligt – og jeg er helt enig mht træning under graviditet… jeg trænede selv hele vejen og synes faktisk ikke fødslen var hårdere end en voldsom gang styrketræning 🙂
    Faktisk var jeg lidt forundret over, at det ikke var værre.
    Jeg tror også at træningen gør, at man kender sine muskler og ved hvordan kroppen skal arbejde for at præstere…. holde igen, presse mv…. som er meget vigtig ved en fødsel.
    Jeg er spændt på at høre om du får samme oplevelse 🙂
    1000 knus til jer og husk at når man trænger til et hvil, er det fordi man virkelig trænger til et hvil.
    /Lise

    • Fit For Livin 22. maj 2012 hos 20:22 #

      Skønt at høre fra en der har prøvet det selv 🙂 Og hvor har du bare været mega sej igennem din graviditet. Jeg håber jeg får ligeså god en oplevelse som dig. Jeg tror du har helt ret med træning og den effekt det kan have under fødslen, det er jo bare en endnu større motivationsfaktorer for mig 🙂 Og du har også ret med hvil – man kan virkelig mærke når man trænger til det.

  14. blok87 22. maj 2012 hos 17:11 #

    Ej hvor vildt 🙂 Mange gange tillykke til jer begge!! 😀

    • Fit For Livin 22. maj 2012 hos 20:19 #

      Vi synes også det er vildt! 🙂 Og tusind tak!

  15. Nanna 22. maj 2012 hos 17:06 #

    Hvor er det bare fantastisk. Stort tillykke! 😀

    • Fit For Livin 22. maj 2012 hos 20:19 #

      Så fantastisk og tak 🙂

  16. heidi 22. maj 2012 hos 16:42 #

    Mange gange tillykke! 🙂

  17. Natasja S. 22. maj 2012 hos 15:36 #

    Stort tillykke med både opnåede mål og bonus-baby 🙂

    • Fit For Livin 22. maj 2012 hos 20:18 #

      Tak og tak 🙂

  18. MaiaBjerregaard 22. maj 2012 hos 15:29 #

    Stort, stort tillykke! 😀

  19. anonym 22. maj 2012 hos 15:16 #

    Tillykke med det – hvor er det spændende! 🙂

    • Fit For Livin 22. maj 2012 hos 15:31 #

      Så spændende og mange tak 🙂

  20. Laura 22. maj 2012 hos 15:15 #

    Tillykke med det! Det er en meget inspirerende blog i har. Tak for motivation og gode råd! (;

    • Fit For Livin 22. maj 2012 hos 15:30 #

      Tusind tak 🙂 Vi er glade for du kan blive inspireret 🙂

  21. Debbie 22. maj 2012 hos 15:11 #

    wauw hvor stort – kæmpe tillykke herfra. Hvor er det dejligt for jer 🙂

    • Fit For Livin 22. maj 2012 hos 15:30 #

      Mange tak Debbie 🙂

  22. Charlotte 22. maj 2012 hos 14:13 #

    Ih jamen altså – stort tillykke! Hvor er du sej at du bare træner videre og ikke falder i craving-fælden i tide og utide 🙂

    • Fit For Livin 22. maj 2012 hos 15:30 #

      Mange tak 🙂 Så sej er jeg heller ikke, jeg modstår ikke alle fristelser 😉 Men jeg har bare ikke lyst til tunge is og usundt junk. Men det er nok ligeså meget årstiden 🙂

  23. Lisbeth 22. maj 2012 hos 13:48 #

    Stort tillykke til jer begge, I går en dejlig tid imøde 🙂 Jeg har selv 3 dejlige poder på 2, 9 og snart 11 år. Er de begyndt allerede at kunne se kønnet efter 3½ mdr. wow – men dejligt 😉
    Glæder mig til at følge jer på bloggen (gør jeg i forvejen), men som der er en der skriver, så er der vidst ikke rigtig andre blogs (som jeg har set) der deler graviditet, træning og sundhed 😉

    • Fit For Livin 22. maj 2012 hos 15:28 #

      Årh det lyder skønt med tre dejlige poder 🙂 Ja i dag kan man se kønnet fra 14 + 0, men kun ved private scanningsklinikker hvis man selv betaler 🙂 Jeg er glad for du har lyst til at følge med på vores videre rejse (med barn).

  24. lhasasofus 22. maj 2012 hos 13:43 #

    Tillykke. Hvor er det dejligt for jer. Jeg håber at i vil dele den side af tilværelsen også, uden at det tager overhånd 😉 For jeg er 1000 år fra babyplaner, og så spændende synes jeg heller ikke de er 😛
    Har i tænkt på navne endnu? Jeg har et vennepar der venter en lille pige et par måneder før jer, og de er stadig igang med navne.

    • Fit For Livin 22. maj 2012 hos 15:27 #

      Mange tak 🙂 Forstår godt det er meget langt fra dig når du slet ikke tænker i de tanker, bloggen vil også primært fortsætte som den har gjort indtil videre og engang imellem, hvis relevant, vil vi nævne det 🙂 Angående navne er det rigtig svært synes vi at finde det rigtige, det er nok først når man ser barnet man ved om det er det rigtige, men vi er ret vilde med navnet: Sylvester 🙂 Århhh en lille pige er også bare skønt.

  25. Simone 22. maj 2012 hos 13:25 #

    Først og fremmest kæmpestort tillykke til jer begge! Jeg blev simpelthen så glad på jeres vegne, da jeg læste indlægget, selvom jeg jo slet ikke kender jer. Det er en sjov følelse 🙂 Det er selvfølgelig helt forståeligt, at jeres prioriteringer ændrer sig det næste stykke tid. Da jeg selv går i babytanker, synes jeg, at et graviditetsfokus på bloggen ville være helt fantastisk. Jeg kunne forestille mig, at mange kvinder deler synspunktet, da der mig bekendt ikke er så mange blogs, der kombinerer sundhed, træning og graviditet.
    Men husk nu at passe på jer selv og ikke mindst at nyde den fantastiske tid, I går i møde. Det er jo det vigtigste 🙂

    • Fit For Livin 22. maj 2012 hos 13:29 #

      Ej hvor er du sød, mange tak 🙂 Jeg vil gerne lave nogle gvaditetsindlæg med fokus på kost, motion og velvære og generelle hverdagsting. Og du har fuldstændig ret, det er ikke mange blogs der gør det. Jeg kender ikke nogen i hvert fald. Graviditet er jo en stor del af vores hverdag nu, og så kun det måske også være rart for jer læsere at få indblik i hvordan vi tackler udfordringer og hvordan jeg motiverer mig til træning, sund kost osv 🙂 Vi skal nok passe på os selv og vi nyder allerede tiden i høj grad – det er nemlig det vigtigste frem for alt andet 🙂

  26. Dina 22. maj 2012 hos 13:08 #

    Stort tillykke! Lyder som en masse spændende og skønne ting i går i møde 🙂

    • Fit For Livin 22. maj 2012 hos 13:22 #

      Tak 🙂 Ja virkelig en spændende tid vi går i møde 🙂

  27. Anne 22. maj 2012 hos 13:04 #

    Stort tillykke med det hele 🙂

    • Fit For Livin 22. maj 2012 hos 13:22 #

      Tusinde tak 🙂

  28. cmbloggen 22. maj 2012 hos 12:54 #

    Hvor fantastisk !! I skal have et kæmpe tillykke med det hele. Både at i til dels har nået jeres mål, men ikke mindst med den bette !! :] fantastisk tid i går i møde, flydt med mange oplevelser og forandringer :] tillykke!

    • Fit For Livin 22. maj 2012 hos 13:20 #

      Det er virkelig fantastisk og mange tak 🙂 Vi glæder os til de oplevelser og forandringer det medfører.

  29. christinetomunich 22. maj 2012 hos 12:54 #

    Stort tillykke! Hvis du får overskud kunne det være rigtig fedt at høre lidt mere om, hvordan din træning forløber i graviditeten. Min kæreste og jeg er heller ikke så langt fra babytanker, og jeg vil under ingen omstændigheder bare ligge og fede den i ni måneder mens det bager i maven 🙂

    • Fit For Livin 22. maj 2012 hos 13:19 #

      Det vil jeg da meget gerne dele 🙂 Og tillykke med jeres kommende babyplaner, og jeg forstår godt din holdning. Det bliver også så meget hårdere efterfølgende hvis man ikke laver noget i 9 måneder.

      • christinetomunich 22. maj 2012 hos 14:04 #

        Lige præcis 🙂 Baby må da også synes det er lidt sjovt at blive rystet lidt igennem en gang imellem 🙂

      • Fit For Livin 22. maj 2012 hos 15:29 #

        Det tænker jeg også, han hygger sig sikkert rigtig meget undervejs, hehe 🙂

  30. minslankekur 22. maj 2012 hos 12:52 #

    Mange gange tillykke! 🙂

    • Fit For Livin 22. maj 2012 hos 13:18 #

      Tusind tak 🙂

  31. Stephanie 22. maj 2012 hos 12:43 #

    Ej altså, mange gange tillykke!!!

    • Fit For Livin 22. maj 2012 hos 13:18 #

      Mange tak 🙂

  32. Amalie 22. maj 2012 hos 12:09 #

    Neeeej hvor fantastisk :’)
    Man bliver da så glad af at læse sådan noget. Tusinde gange tillykke ❤

    • Fit For Livin 22. maj 2012 hos 12:12 #

      Ej hvor dejligt du bliver glad 🙂 Tusinde tak. Frygtede lidt af folk vil blive bange for indholdet på bloggen vil ændre sig, men det bliver som det altid har været 🙂

  33. Tatiana 22. maj 2012 hos 12:07 #

    Stort tillykke. Det er spændende for jer!
    Glæder mig til at hører om hvordan det går med det hele, og eventuel træningsformer under graviditeten! 🙂

    • Fit For Livin 22. maj 2012 hos 12:11 #

      Tusind tak 🙂 Ja meget spændende. Jeg skal nok give små updates hen ad vejen, især angående træningsformer under graviditet. Jeg har det ihvert fald skønt og stadigvæk overskud til at røre mig 🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. Fit For Livin 1 år! | Fit For Livin - 25. februar 2013

    […] Nogle af de mest debaterede og populære indlæg i bloggens historie, er indlægget om Ortoreksi, min graviditet, Mascha Vangs udtalelse om graviditet (bloggen blev i den forbindelse nævnt i Go’ Morgen […]

Skriv et svar

