Get your sexy back!

7 May

Vi kæmper alle for at få lækre og trænede ben, tonede arme og faste balder, men hvad med ryggen? Jeg har tidligere givet udtryk for hvor vigtig ryggen er i min træningsrutine – både fordi det er smukt, men også fordi jeg har en skade i lænden.

For at se de rygøvelser jeg laver, kan I tjekke mit træningsprogram ud lige her. Men jeg vil altså også anbefale specifikke Youtube videoer til formålet. Jeg har før rost Tiffany Rothes træningsvideoer til skyerne, og jeg gør det gerne igen for hold op de er effektive.

Tiffanys video er baseret på utrolig mange dynamiske øvelser og man får lige pulsen op kort. Viktorias video har derimod mere fokus på specifikke træningsøvelser og kræver man har håndvægte eller andet tungt man kan benytte. Den er dog super effektiv, da hun kombinerer cardio og styrke. Husk det skal virkelig være tungt og brug derfor gerne 4/5 kg.’s håndvægte.

I sammenhæng med andet styrketræning kan dette resultere i en smuk og trænet ryg. Mange af os kender vel til de vinger man kan have når man drejer overkroppen, og de irriterer mig virkelig. Når jeg gennemfører mit program og bruger hjemmetræning, forsvinder de hurtigt. Selvfølgelig kun i kombination med en sund kost og cardio træning selvfølgelig.

Go træning derude 🙂

 

10 kommentarer to “Get your sexy back!”

  1. Mia 13. maj 2012 hos 11:20 #

    Super fed blog – virkelig inspirerende. Jeg er selv lige startet på hård styrketræning, men kunne godt bruge noget til at supplere op med. Kan du anbefale nogen håndvægte så man kan lave sit eget lille hjemme fitness? 🙂

    • Fit For Livin 13. maj 2012 hos 16:10 #

      Mange tak 🙂 Fedt med hård styrketræning. Jeg har dog ikke nogle håndvægte til hjemmebrug, så jeg er måske ikke den rette at spørge. Man kan købe det mange steder online, men jeg ved ikke hvilket mærke der er bedst desværre? 🙂

  2. Dina 9. maj 2012 hos 17:21 #

    Fedt, har lige stået og manglet nogle øvelser til ryggen 🙂 Thanks

    • Fit For Livin 9. maj 2012 hos 19:26 #

      Ej hvor fedt! Og det var så lidt 🙂

  3. LilleKrille 8. maj 2012 hos 20:55 #

    Måske er det ikke lige det rigtige indlæg at spørge, men er nysgerrig over hvor du har købt dit træningstøj og ved du hvor man kan købe nogle billige træningstøj for dem som er på su?

    Jeg elsker denne blog 😀

    • Fit For Livin 9. maj 2012 hos 19:26 #

      Manget tak 🙂 Og det er et super godt spørgsmål, da det kan være super svært når man er på SU. Jeg er jo selv på SU, så jeg køber faktisk aldrig træningstøj til fuld pris. Jeg køber det altid på ferier, i outlets, i butikker når de har udsalg og på nettet nogle gange. Hvilket træningscenter træner du i? Stadium har fx 15 % på alt hver 2 måned, og der er meget at spare 🙂 Skal du på ferie til sommer? Der er nemlig rigtig meget at spare på Nike, Puma, Adidas osv. Jeg tror jeg vil lave et indlæg om det, da det sikkert er noget mange tænker over og dealer med.

  4. Nanna C. 7. maj 2012 hos 17:02 #

    Kan i anbefale nogle yoga-videoer på youtube? 🙂

  5. Ann 7. maj 2012 hos 16:23 #

    Kan i ikke lave et indlæg om mad og træning.
    Altså hvad træner i? Hvor tit og sådan. Jeres små vaner og fifs.
    Og af mad, hvad spiser i på en dag og komme med lidt inspiration der 🙂

Skriv et svar

